Otwarty przez: Owczar 07-01-2010, 16:05		 | 
	
			[FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 bobekm [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2006, 20:50   [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witajcie, pasek klinowy mi sie odzywa i blaga o wymiane na nowy, jaki polecacie no i oczywiscie ceny. Bede wdzieczny za to:) | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-01-2010, 16:05, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KaWu  		  
		 
         Mitsumaniak Karmine Red
  
  
                  Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2006, 10:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja polecam Mitsuboshi-bo taki mam zalozony i taki byl poprzednio. Ceny juz nie pamietam ale na pewno nie jest drogi. | 
             
						
				_________________ ---
 
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)   
 
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)    
 
Temat o Colcie... 
 
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)     
 
 Od Lancera do Galanta... 
 
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maniakowy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2006, 13:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jako laik zapytam.. jakie sa obiawy ze takowy pasek chce sie wymienic?:))) ja jak skrece kierownice na maxa to cos tam sie slizga.. ale to chyba nie to:PP | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2006, 14:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pasek Mitsuboshi ewentualnie Gates    
 
 
 	  | maniakowy napisał/a: | 	 		  | ja jak skrece kierownice na maxa to cos tam sie slizga.. ale to chyba nie to:PP | 	   to raczej przekładnie kierownicza       moze masz za mało płynu   
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gerus [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-09-2006, 17:19   [EA6A 2.0D] Jak wymienieć pasek rozrządu w Galancie GLS 2.O
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | WITAM WSZYSTKICH! CZY JEST DUZY PROBLEM Z WYMIANA PASKA I ROLEK W TYM MODELU?CZY MA KTOS JAKIS SCHEMAT ROZRZADU? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez roch_27 21-08-2007, 08:52, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-09-2006, 17:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ściągnij sobie manual do galanta EA      zobacz tam jest wszystko ładnie pokazane    
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-09-2006, 13:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jakie paski polecacie, jakiej firmy do 2.5 V6...
 
Wiem ze jest Japaneze... ale szukam na forum i nie mogę znalesc.
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-09-2006, 13:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najlepiej Mitsuboshi ewentualnie Gates 
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Matejko  		  
		 
         Mitsumaniak Macho Paczo
  
  
                  Auto: IS220D 
                  Kraj/Country: Australia 
                  Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-09-2006, 13:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | odrazu dodam ze firma SUN to to samo co mitsuboshi wiec mozna brac bez obaw, jeszcze dayco tez mozna polecic | 
             
						
				_________________ Mateusz <Matejko>
 
Nissan Juke
 
Mazda 2
 
Lexus IS220D
 
Calish4nia
 
 
 
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Booker [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 01-10-2006, 00:02   Olej silnikowy, rozrząd, paski klinowe
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ponieważ dopiero od 3 dni, więc ciągle jeszcze oszołomionym ale nareszcie jestem posiadaczem Mitsubishi Galanta. Z tej okazji witam wszystkich bardzo serdecznie i cieszę się, że trafiłem na to forum bo wiedza jaką posiadacie jest imponująca. Załuję, że nie poszukałem Was w sieci jeszcze przed zakupem ale lepiej późno niz wcale. 
 
Mój Misiek to EA2A z silnikiem 4G63 wyprodukowany w 1999 roku. Na razie jestem zachwycony choć czeka mnie porzadna konserwacja podwozia (auto sprowadzone z Danii) i prawdopodobnie robota przy skrzyni (nieprzyjemny choć na razie delikatny dźwięk kojarzący się z tarciem, bardzo dokładnie powiazany z przyspieszaniem lub hamowaniem silnikiem - czy dobrze kombinuję?). Zaczynam jednak od wymiany oleju i tu pojawił się problem. Co jest zalecane, a co lać według Was? Zaznaczę, że przebieg, wyglada na realny, to 136 tkm. i oczywiście nie mam pojecia na czym jeździł dotąd. Prosze także o informację na temat częstotliwosci zmiany paska rozrzadu w tym modelu oraz o Wasze rady od serca dotyczące eksploatacji i konserwacji. Z góry dziękuję i przygotujcie się na dużo więcej pytań z mojej strony. Ja obiecuję, że proporcjonalnie do wzrostu poziomu wiedzy o moim samochodzie będę się nią dzielił z Wami wszystkimi.
 
Pozdrawiam
 
Radek | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez roch_27 22-09-2008, 19:28, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2006, 00:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witamy nowego rekiniarza     
 
Nie ma pod maska gdzies plakietki przypietej co i kiedy bylo wlane? Przy tym przebiegu napewno lalbym syntetyk, napewno nie lotosy, selenie i inne dziwactwa tylko mobil, texaco, ew. castrol, a najlepiej to juz byloby gdybys kupil olej produkowany np. w niemczech (to te z pierwsza cyfra "4" przy kodzie paskowym; odpowiednikiem polski jest "5"). Znajdziesz je chocby na allegro i to taniej niz rozlewany u nas, co stoi w sklepie. Jesli chodzi o parametry, to odpowiednio powinno sie je stosowac w temp. powietrza:
 
5W-30 do 10 st.C
 
5W-40 do 20 st.C
 
10W-30 (-25 - 40) st.C
 
10W-40 i 10W-50 od -25 st.C
 
 
Pasek rozrzadu oryginalny (Mitsuboshi) zmienia sie po 90tkm lub 6 latach, Gates chyba po 70tkm. Sprawdz ew. czy nie ma rdzy gdzies, szczegolnie tylnie nadkola i kielichy amortyzatorow przednich. Problemy z hamulcami Ciebie juz nie dotycza, bo wlasnie w 99' je poprawiono. Moze jeszcze szwankowac zegarek (co jest typowe    ) ale jak bedziesz potrzebowal to pewnie znajdziesz juz ten watek.
 
Poza tym standardowy przeglad jak po zakupie "nowo-uzywanego" auta czyli pozostale plyny, wycieki, zawiecha, wszelkie dziwne zachowania i dzwieki (bynajmniej nie te z radia    ).
 
Zycze szerokiej drogi i dbaj o niego, bo to naprawde porzadny, piekny i wdzieczny woz    
 
Pozdro! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bokciu [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2006, 08:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No i oby Ci nie wialo z pod uszczelek    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2006, 13:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A czy mozecie powiedzieć coś na temat Paska rozrzadu CONTI.. czy to jest Continental?? Myśle tu o pasku do silnika 2.5 V 6.
 
POzdrawiam | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Simones [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2006, 14:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szczerze? W kwestii rozrzadu ja uznaje tylko oryginaly (w naszym przypadku Mitsuboshi) i ew. Gates, reszta do uspienia. Co do Conti to kiedys pekl znajomemu, ale to bylo w oplu, a tam wszystko jest mozliwe      poza tym gdzies widzialem Contitech (to to samo, bo Continental to zupelnie inna firma) za 40zl - a takiemu to juz napewno bym nie powierzyl mojego silniczka    Generalnie - jedni chwala drudzy zala - ja bym nie zaufal. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 roch_27  		  
		 
         moderator Nutrix Bi-Turbo
  
  
                  Auto: Arteon Shooting Brake R 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2006, 19:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Marcino napisał/a: | 	 		  | A czy mozecie powiedzieć coś na temat Paska rozrzadu CONTI.. czy to jest Continental??  | 	   wiecej poczytasz TU      
 
 
osobiście popieram opinię Simones w sprawie pasków pierwsze miejsce Mitsuboshi, dalej Gates     
 
Contitech jeszcze nie stosowałem, jednak słyszałem że jest wysokiej jakosci paskiem i spełnia parametry oryginalu. 
 
Ile jest w tym prawdy      nie wiem 
 
W najbliższym czasie planuje wymiane paska klinowego i właśnie polecają mi pasek z tej firmy.
 
 
pozdro | 
             
						
				_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo   - 26.01.12r - accident   
 
 
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |