Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Zbyt wysoka temperatura
Autor Wiadomość
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-06-2010, 06:37   [EA3A/W 2.4] Zbyt wysoka temperatura

Jak w temacie. Zimny silnik po 1 km osiąga temp. roboczą. Podczas jazdy pod górkę temperatura dochodziła do 3/4 na wskaźniku. Na autostradzie ze stałą prędkością była tak 2-3 mm powyżej połówki. Ewidentnie jest coś nie tak. Na postoju poczekałem aż się włączą wentylatory. Moim zdaniem kręcą się bardzo leniwie (powoli). Kompletnie ich nie słychac ani z wewnątrz ani z zewnątrz. No i jeszcze pytanie - czy powinny się kręcić obydwa (klima wył.) ?
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2010, 07:02   

sprawdź jeszcze ile masz płynu w chłodnicy - na zimnym silniku
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-06-2010, 07:09   

płyn ok, pod korek, w zbiorniku wyrównawczym 3/4
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2010, 08:00   

to wymontuj termostat, włóż do garnka z wodą i gotuj patrząc czy i jak się otwiera
(zaczynam od najtańszych opcji - na drugim końcu jest pompa wody czy wymiana chłodnicy)
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-06-2010, 10:09   

dolny wąż jest ciepły, ale nie tak jak górny. To chyba jednak prawidłowy objaw.

Mam spore wątpliwości co do pracy wentylatorów. Czy ktos może się wypowiedzieć jak powinny pracować ? Na pewno jest też walnięta sonda/sondy.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 08-06-2010, 10:17   

a co mają wentylatory do temperatury jak jedziesz ?? chyba się włączają jak auto stoi dłuższy czas
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-06-2010, 10:48   

Na postoju przy wysokiej temp powinny włączyć się oba, ale podczas jazdy nie mają nic do tego.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-06-2010, 11:44   

nie wiem jak w galancie - mam go od niedawna - w dotychczasowych autach jakie miałem wentylatory się normalnie włączały podczas jazdy w wysokich temperaturach. To chyba normalne, kiedy temperatura silnika osiąga poziom grożący przegrzaniem, że włącza się wentylator... :roll: Dla przykładu : długi podjazd w górach, w upalny dzień, zbyt kręty by rozwinąć taką prędkość, żeby auto chłodziło się pędem powietrza...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-06-2010, 11:48   

miki4x4, tak, są wyjątki. Ale przeważnie pęd powietrza wystarcza.

miki4x4 napisał/a:
Na autostradzie ze stałą prędkością była tak 2-3 mm powyżej połówki.


Ale ten przypadek wyklucza problem z wentylatorami.

Tak jak pisał Krzyzak, sprawdź termostat. Samo gotowanie może nie wystarczyć. Ja bym się przejechał bez termostatu i zobaczył czy problem będzie nadal. Sprawdzenie termostatu najlepiej robić z termometrem. Podgrzewać powoli i robić pomiar.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-06-2010, 12:46   

skąd ja wezmę termometr do 100 C :wink:

A tak na poważnie - czy ciepły dolny wąż wychodzący z chłodnicy nie wyklucza awarii termostatu ?

Przy jakiej temp. powinien się otwierać ?

Jeszcze raz wracając do wentylatora - kiedy się włącza kręci się baaaardzo powoli. Jeśli rozpędzić go ręką, obroty są podobne kiedy jest włączony.

Czy wentylator w galu jest 2 (lub więcej) biegowy ?
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-06-2010, 12:59   

miki4x4, nie wyklucz bo może się otwierać ale za mało. Na wolnych obrotach wyrabia, ale podczas jazdy już nie.

Jako termometr do 100 stopni możesz użyć sondy do multimetrów. Może jakiś znajomy ma :) Otwierają się różnie. Od 80 do 90 stopni z tego co pamiętam. Na termostacie powinno być wybite.

Wentylator w galu jest sterowany napięciem z ECU podawanym na tyrystor przy wentylatorze. Ten aluminiowy radiator jest od tego ;) Obroty wzrastają płynnie wraz ze wzrostem temp. Jeśli temp jest w normie, to on może się tak kręcić.

Jeśli nie masz pewności to dodaj gazu do 2 tys obrotów i potrzymaj tak przez 5 min. Wentylatory powinny przyśpieszyć. Kiedy temp jest dużo za wysoka to włącza się także drugi wiatrak. Włącza się ona także po włączeniu klimy.

Zamiast testować ten termostat wymontuj go i pojeździł bez niego. Ja bym tak zrobił.
Napisz jeszcze czy płyn jest przejrzysty i czy po odkręceniu korka chłodnicy nie widać nalotu, kamienia.

Jeśli nie termostat, to kolejną rzeczą może być zamulona chłodnica lub uszczelka pod głowicą.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-06-2010, 13:12   

Tak jak wspominałem - kręciły się oba wiatraki - temperatura po jeździe na postoju była powyżej połówki. Więc z pewnością za wysoka. Płyn idealnie klarowny, nie sądzę, żeby była jakaś korozja w układzie.

Od początku podejrzewałem uszczelkę, ale miałem już podobne problemy w innych autach, i wtedy w komorze silnikowej były białe plamy + szary olej - tutaj tak nie mam.

Ok - spróbuję bez termostatu. Zakładając, że termostat jest uszkodzony - ktoś ma wiedzę czy w GDI jest taki sam jak w innych modelach ?
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-06-2010, 13:21   

Książkowo to w skrócie jest opisane następująco:
Jezeli waz odchodzacy od termostatu do chlodnicy jest goracy, oraz waż wychodzacy z chlodnicy także, to znaczy ze wszystko OK
Jezeli waz odchodzacy od termostatu do chlodnicy jest chlodny i drugi przewod podobnie to znaczy ze termostat sie nie otwiera - takiemu zachowaniu towarzyszy skok temperatury
Jezeli waz odchodzacy od termostatu do chlodnicy jest goracy, a waz wylotowy z chlodnicy jest chlodny - oznacza to ograniczony przeplyw przez chlodnice lub przytkana chlodnice
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 08-06-2010, 13:26   

górny jest gorący - dolny bardzo ciepły...

Pisałem wyżej - silnik rozgrzewa się momentalnie. Po około 1km temp jest na połówce.

[ Dodano: 08-06-2010, 14:42 ]
Termostat otwiera się w gotującej wodzie na około 7mm - czy to nie za mało ?
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-06-2010, 15:26   

Stanowczo za mało. Chyba masz odp.

Z tego co widzę w katalogu, to termostaty mają różne oznaczenia, ale jego parametry to gabaryty i temp rozwarcia.

[ Dodano: 08-06-2010, 15:27 ]
Oznaczenie termostatu do Twojego modelu to: MD338234
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.