[CA4A] ALTERNATOR |
Autor |
Wiadomość |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 10:30
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeden z nic jest od kontrolki i jednocześnie wzbódzenia ładowania a drugi jeśli występuje może być masą. |
Właśnie chodzi mi o te dwa cienkie, on na wszystkich naklejkach są oznaczone jako L S
i od fasoli (bo od niego kupować będę) mam dosać jego ftyczkę z tymi dwoma cienkimi przewodami, ale na 99% będzie inna niż u mnie i chcę swoją uciąć i zastąpić tamtą ftyczką, tylko nie wiem który z tych cienkich przewodów jest który, bo one się potem wszystkie łącznie z grubym od ładowania schodza w jedno. I chodzi mi o to jak mogę rozróżnić te moje dwa cienkie przewody który będzie L a który S.
Ja coś u siebie miałem przerabiane i alternator który miałem był zupełni inny niż widuje się na allegro (był inny pod względem tej wtyczki z cienkimi przewodami). |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-06-2010, 10:42
|
|
|
Jeśli masz miernik to ustawiasz go na pomiar oporności i sprawności diód, dodatnią końcówkę dotykasz do masy alternatora a ujemną pokolei do tych wyjść. W tym przypadku ten od kontrolki powinien mieć około 1 -1,2kohm potem zamieniasz bieguny czyli ujemna na masę a dodatnia do wyjścia, powinno wskazywać nieskończoność czyli rak przepływu. Jeśli drugie wyjście będzie masą to przy takim sprawdzeniu powinna być zerowa oporność do masy przy jednym i drugim dotknięciu końcówek miernika.
Może być również że na obydwu będziesz miał podobne wartości czyli 1 -1,2kohm. Wtedy obydwa wyjścia mogą być takie same lub drugie będzie drugim wyjściem ładowania. Trzeba na tych samych ustawieniach miernika dotknąć jednocześnie do dwóch wyjść i jeśli miernik pokaże zerową oporność to te wyjścia są takie same a jeśli pokaże nieskończoność to drugie jest wyjściem z dodatnich diów prostowniczych. Aby sprawdzić które jest tym od kontrolki należy jedną końcówkę miernika dotknąć do koncówki wyjściaładowania w alternatorze, tej na gróby przewód a drugą końcówką dotykać do cienkich wyść. Przy dotknięciu do wyjścia kontrolki ładowania miernik powinien pokazać nieskończoność a przy drugim zerowy opór.
Ale się rozpisałem |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 22-06-2010, 11:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 10:58
|
|
|
ok, ale w dalszym ciągu nie wiem który to jest L a który to S, u mnie nie ma oznaczenia, żadnej naklejki symbolu, zaś w innych alternatorach jest oznaczenie LS.
Ok, ale przyjmijmy że zmierzę najpierw w swoim alternatorze i będę wiedział który jest od kontrolki, a potem zmierzę w nowym i będę wiedział który jest od kontrolki i tak powpinam kabelki,
a co moze się stać jak się jakimś cudem pomylę? - wkońcu taki ze mnie elektryk że jest to możliwe.
plecho1 napisał/a: | dotykasz do masy alternatora | - czyli gdzie?? bo skoro piszesz że do alternatora to zakładam że nie do karoserii??
Ja to zrozumiałem w ten sposób - JEŻELI MÓWIĘ ŹLE TO PROSZĘ O KOREKTĘ.
Biorę sobie miernik - ustawiam na pomier oporności (czy jeśli chodzi o sprawność diód to jest jakiś inny bajer?? jak to jest zazwyczaj oznaczone, bo w miernik będe się wyposażać i chcę wiedzieć jaki kupić)
Biorę stary alternator, nastawiam na ten pomiar oporności, dodatnią końcówkę miernika dotykam do masy - w domu np kaloryfer się nada?? lub karoseria samochodu.
ujemną końcówę macam do jednego wtyka od cienkich kabelków i do drugiego, tam gdzie pokaże to zapamiętuję (np górny)
biorę nowy alternator i to samo robię, np niech się okaże że opór 1 -1,2kohm pojawia się na dolnym czyli wiem że kabelek od mojego górnego muszę podłączyć tam gdzie w nowym dolny??
Tak? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:01
|
|
|
Masą jest karoseria, obudowa alternatora. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:08
|
|
|
tttwm napisał/a: | a co moze się stać jak się jakimś cudem pomylę? - wkońcu taki ze mnie elektryk że jest to możliwe. | ?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:11
|
|
|
Będzie najprościej i najkrócej, a zarazem będzie to kosztowało najmniej Twoich nerwów jak kupisz elektrykowi 2 piwka i Ci to pomierzy. |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:19
|
|
|
W sumie to 5 min roboty, może opis jest trochę przerażający ale starałem się aby niczego nie pominąć. Ale jeśli masz jakiegoś elektryka w pobliżu to może i zrobi to za te 2 piwa. Ale przed założeniem tego drugiego najpierw bym go sprawdził czy jest ok, w jakim stanie są łożyska i elektryka. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:24
|
|
|
Kurde może faktycznie, mam tam u siebie dwóch elektryków samochodowych więc zaniosę im oba lternatory i niech powiedzą który wtyk jest który i już. Z przerobieniem kosty
( o ile wystarczy zwykłe skręcenie przewodów i zabezpieczenie taśmą izolacyjno ulkanizującą ) poradzę sobie sam. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-06-2010, 11:32
|
|
|
Przewody najlepiej zlutować, bo samo skręcenie nie jest solidnym połączniem, a jeśli byś łączył przrwód ładowania to lepiej go złączyć jakąś solidną skręcaną złączką bo maksymalny prąd około 70A może roztopić lut. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2010, 08:31
|
|
|
a jeszcze takie pytanie, bo stary alternator mam uszkodzony i co jeśli np mam uszkodzone diody, to czy to sprawdzenie z miernikiem da też dopowiedni skutek? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-06-2010, 08:39
|
|
|
Jeśli padły diody to w taki sposób może być problem z ustaleniem tych przewodów. Ja wolałbym rozebrać alternator i wtedy wszystko będzie dokładnie widać i można wtedy dokładnie sprawdzić alternator. Ja bym pokusił się o naprawę, jeśli padły diody, to ich koszt około 50zł a jak stojan to od 100zł w górę więc naprawa może wyjść taniej trzecią możliwością może być rególator napięcia ale mało prawdopodobną. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2010, 10:13
|
|
|
Generalnie ja już zamówiłem nowy alternator i za parawdę dobrą kasę, więc naprawa wyszła by drożej. Dokładnie to nie wiem co padło, napewno nie szczotki, ale chciałem wiedzieć co by było gdy by...
A czy jeśli np padły diody to raczej elektryk ogarnie który przewód gdzie podłączyć?
[ Dodano: 24-06-2010, 10:14 ]
i jeszcze jedno, jako pesymista - zakładająć najczarniejszy ze scenariuszy, co bedzie jak pomylę te dwa ciekie kabelki i podłączę na odwrót?
Czy coś się spali? Czy poprostu nie bedzie ładować? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-06-2010, 12:12
|
|
|
Raczej nic nie powinno się stać. Jeśli drugie wyjście będzie masą to kontrolka będzie paliła się cały czas a jeśli to wyjście będzie połączone z wyjściem ładowania to kontrolka nie powinna się wogóle świecić. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2010, 08:11
|
|
|
Mam takie pytanko na allegro znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/it...ant_lancer.html
Ten alternator ma oznaczenie LR (tej małej wtyczki) - i jest bardzo podobny wyglądem do mojego starego alternatora.
Nowy alternator (bo na fotce wydziałem zdjęcie naklejki) ma oznaczenie LS, czy to może być problem?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-06-2010, 14:57
|
|
|
tttwm napisał/a: | Nowy alternator (bo na fotce wydziałem zdjęcie naklejki) ma oznaczenie LS, czy to może być problem |
Zamontuj orginalny altek napewno sie da... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|