[C52A 1.5] Spalanie stukowe... |
Autor |
Wiadomość |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 28-06-2010, 19:12 [C52A 1.5] Spalanie stukowe...
|
|
|
Witam.
Temat został wcześniej umieszczony na Coltmanii, niestety nikt nie był mi w stanie pomóc. Liczę, że może tutaj znajdzie się ktoś kto będzie wiedział o co chodzi.
Otóż auto w zakresie obrotów 2-3tys. zaczyna stukać. Próbując różnych technik znalezionych w Internecie oraz własnych próbach wykonywałem różne operacje żeby wyeliminować spalanie stukowe. Między innymi wymieniłem rozrząd sprawdzając czy jest dobrze ustawiony na znacznikach, ustawiłem kąt wyprzedzenia zapłonu na 5*BTDC bez sterowania elektronicznego, wymieniłem aparat zapłonowy, świece, filtr paliwa. Żadne z tych zabiegów nie poprawiły pracy silnika...
Czy ktoś miał już może podobny problem albo wie jak przywrócić prawidłową pracę mojemu silnikowi?
Pozdrawiam. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 07:27
|
|
|
próbowałeś na paliwie 98 oktanów? jeśli tak, to coś musiało się w środku urwać... albo inna patologia w stylu kończąca się pompa oleju |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 29-06-2010, 09:53
|
|
|
No właśnie o to chodzi że lałem 98 z różnych stacji i nic nie pomagało...Muszę znaleźć chwilę żeby podjechać do mechanika sprawdzić ciśnienie sprężania i wyregulować zawory. Uwielbiam takie "inne patologie" kiedy nie wiesz gdzie zacząć szukać rozwiązania problemu... |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 10:44
|
|
|
no bo to niestety wróżenie z fusów - jeśli silnik pracuje (poza tym) w miarę OK, testy elektroniczne nie dają odpowiedzi, to niestety trzeba rozbierać silnik i też nie ma gwarancji powodzenia |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 29-06-2010, 12:36
|
|
|
Cytat: | auto w zakresie obrotów 2-3tys. zaczyna stukać |
Nie chcę krakać, ale stukanie w tym zakresie często oznacza kończące się panewki. Jak będziesz mierzył ciśnienia na cylindrach to zmierz też ciśnienie oleju na gorącym silniku. Nie wiem jakie powinno być nominalne niestety. Może Krzyzak, wie??? |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2010, 13:36
|
|
|
rus_one napisał/a: | stukanie w tym zakresie często oznacza kończące się panewki |
to miałem na myśli pisząc o końcu pompy oleju - to ona powinna utrzymywać film na panewkach... |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 29-06-2010, 15:22
|
|
|
Czyli sugerujecie, że to stukanie nie pochodzi z cylindrów tylko z panewek? Da się wymienić panewki w tym silniku od dołu, nie rozbierając go? |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 29-06-2010, 19:54
|
|
|
Korbowodowe pewnie się da, ale główne to już nie za bardzo. Chociaż znam gościa co wymienił, z tym że do montażu potrzebował młotka i przecinaka- czyli nie polecam |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
omenek
Forumowicz

Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 71 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 29-06-2010, 20:54
|
|
|
Hmm...no to nie skorzystam:P Kurcze to będę musiał się jutro skontaktować z mechanikiem i dowiedzieć się ile by taka impreza kosztowała...Mam nadzieję, że to będzie rozwiązaniem mojego problemu, chociaż z drugiej strony jak gość będzie musiał rozebrać silnik to od razu wyczyści cylindry i tłoki z nagaru, podobno to też może być przyczyną spalania stukowego. |
_________________ Zobacz mojego Colta
 |
|
|
|
 |
|