[EA5A/W 2.5] Zbiór dziwnych zachowań mojego auta. |
Autor |
Wiadomość |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 04-07-2010, 14:06
|
|
|
Cytat: | Łożysko koła powiedziało pa pa. |
Ale to nie byłoby wtedy, że nawet w czasie jazdy na wprost by szurało, tarło itp ? Jak mi ostatnio poszło łożysko to właśnie tak było. Zaznaczam, że dzieje się tak tylko przy hamowaniu i to też dopiero jak się rozgrzeją trochę. Zakręty itp normalnie bez stuków i puków. |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2010, 14:13
|
|
|
robertdg napisał/a: | osadzenia klocków na jarzmie wyczyścic i posmarować, lacznie z blaszkami. |
kosmiczny błąd byś zrobił, gdybyś kolegi posłuchał - tych blaszek NIGDY się nie smaruje
wyobrażasz sobie, jaki syf by się zebrał, gdy zacznie się do smaru kleić błoto i kurz?
wyczyścić szczotką drucianą i NIC WIĘCEJ! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-07-2010, 15:13
|
|
|
Krzyzak, to nie jest jakiś tam zwykły smar, ideą tego zastosowania jest to aby zabezpieczyć blaszkę przed korozją i zakleszczaniem klocka, nawet jeżeli pyły się przylepieją do tego smaru/pasty(bo nie ma na to sily, osiadają na każdym materiale), etc., to i tak nic się negatywnego przez to nie dzieje, po czym wymiana klocków sprowadza się do wytarcia starej pasty/smaru, nałożenia nowej i montazu klocka, też kiedyś myślałem tak jak Ty to opisałeś, jednak ku doświadczeniu znajomych mechaników i swoim własnym zmieniłem podejście, nie widziałem w żadnym aucie, aby były jakies problemy z układem hamulcowym, spowodowane zastosowaneniem tego specjalnego smaru/pasty, czego nie można wspomnieć przy nie zastosowaniu tej pasty/smaru. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2010, 15:34
|
|
|
te blaszki są ze stali nierdzewnej - nie widziałem nigdy takiej zardzewiałej
NIGDY się ich nie smaruje - żaden mechanik mnie nie przekona |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-07-2010, 15:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | te blaszki są ze stali nierdzewnej - nie widziałem nigdy takiej zardzewiałej
NIGDY się ich nie smaruje - żaden mechanik mnie nie przekona | Nie mam zamiaru Cie przekonywać na siłe, może kiedyś sam się o tym przekonasz (osobiście nie życze Ci tego), nie tylko w Mitsu stosuja takie blaszki.
Ponadto mnie nikt do tego nie przekonywał na siłe, czy też merytorycznie, wystarczy że widziałem efekty. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-07-2010, 19:08
|
|
|
Kaucz napisał/a: | Ale to nie byłoby wtedy, że nawet w czasie jazdy na wprost by szurało, tarło itp ? Jak mi ostatnio poszło łożysko to właśnie tak było. Zaznaczam, że dzieje się tak tylko przy hamowaniu i to też dopiero jak się rozgrzeją trochę. Zakręty itp normalnie bez stuków i puków. | Mam takie objawy jak u Ciebie i mam łożysko do wymiany. Nie zaliczyłeś konkretnej dziury lub krawężnika ostatnio? |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 04-07-2010, 23:31
|
|
|
Hugo napisał/a: | Nie zaliczyłeś konkretnej dziury lub krawężnika ostatnio? |
Hm w sumie to jak jechałem z PO do ZKL to w Połczynie zaliczyłem jedną dość konkretną Ale to minął przynajmniej tydzień od tych objawów |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2010, 00:24
|
|
|
Kaucz napisał/a: | Hm w sumie to jak jechałem z PO do ZKL to w Połczynie zaliczyłem jedną dość konkretną Ale to minął przynajmniej tydzień od tych objawów | Moje zaczęło wyć po kilku dniach od walnięcia w krawężnik. |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 05-07-2010, 00:32
|
|
|
Nadal mam nadzieję, że to jednak nie to. Mam zaplanowany wyjazd i w ciągu poniedziałku i wtorku auto musi buc zrobione... Jeśli to łożysko to może się przedłużyć ( pamiętam jakie Kosior miał problemy z łożyskiem z drugiej strony.... )
Niby mogę wziąć auto brata, ale na podróż 451km w jedną stronę to ciężko mi się to widzi ( przyzwyczaiłem się już do klimy ) |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2010, 08:28
|
|
|
Kaucz napisał/a: | Mam zaplanowany wyjazd i w ciągu poniedziałku i wtorku auto musi buc zrobione... | Uwierz, że dużo można przejeździć na rozwalonym łożysku koła w Galancie. |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 05-07-2010, 11:07
|
|
|
Pytanie czy jest to bezpieczne... wątpię.
Auto stoi na warsztacie już. Pierwsze co rzuciło się w oczy mechanikowi to to, że klocki były z prawej strony starte praktycznie do 0 ( przypominam zmieniałem je na początku maja ). Czy coś jeszcze będzie ? Się okaże. W miejsce starych Akebono wstawiam klocki TRW. |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-07-2010, 11:18
|
|
|
Kaucz napisał/a: | klocki były z prawej strony starte praktycznie do 0 ( przypominam zmieniałem je na początku maja ). Czy coś jeszcze będzie ? Się okaże. W miejsce starych Akebono wstawiam klocki TRW. | Coś Ci zapieka uklad hamulcowy(tłok zacisku, prowadnice), Akebono wcale nie są takie złe. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2010, 11:36
|
|
|
Kaucz napisał/a: | Pytanie czy jest to bezpieczne... wątpię. | Spokojnie. Jest to tak skonstruowane, że koło nie odpadnie od razu. |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 06-07-2010, 14:00
|
|
|
Wszystko się wyjaśniło.
Auto już normalnie jeździ. Zapiekł się zacisk hamulca z prawej strony. Klocki zostały starte do 0. Tarcza została przetoczona. Zaciski z OBU stron ( aby sytuacja z drugiej strony w razie czego się nie powtórzyła ) zostały rozebrane, przeczyszczone i nasmarowane. Mechanik stwierdził, że dziwnym jest to, że nie zostało to zrobione przy wymianie tarcz i klocków 2 miesiące temu.
A tak wyglądały moje klocki
W miejsce tych klocków tak jak pisałem wcześniej poszły klocki TRW. |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-07-2010, 14:04
|
|
|
Kaucz, to już skreśliłeś wszystkie punkty z listy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|