 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA6A/W 2.0TD] Zawór upustowy 2.0 TD |
Autor |
Wiadomość |
dudek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Zabkowice Slaskie
|
Wysłany: 04-07-2010, 19:24 [EA6A/W 2.0TD] Zawór upustowy 2.0 TD
|
|
|
czy ktos orientuje sie jak zamontować zawór upustowy w misku z silnikiem 2.0 TD?? gdyż naszła mnie chęć słuchania tegoż cudownego dźwieku dzialającej turbiny:-)))) bardzo prosze o wszelkie informacje na ten temat,dziekuje |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-07-2010, 11:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
lubelak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-07-2010, 22:03
|
|
|
kle kle kle pssss kle kle kle . Nie zakładaj BOVa do diesla bo to tylko siara . Szczególnie że te galanty TD nie jadą... |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-07-2010, 22:31
|
|
|
dudek, montując tzw. zawór atmosferyczny szkodzisz swemu Miśkowi. To nie jest takie hop siup.
Galanty mają zawór tzw. recyrkulacyjny, czyli nadmiar powietrza po zamknęciu przepustnicy jest wyrzucany z powrotem do dolotu za przepływomierzem. Zatem ilość wcześniej zmierzonego powietrza się dalej kompowi miśkowemu zgadza.
Teraz jak zastosujesz zawór atmosferyczny, to tą nadwyżkę wywalisz w kosmos. I teraz ilość już raz zmierzonego powietrza przez ecu nie będzie grała z rzeczywistością - będzie go mniej, a ecu wtryśnie paliwa wg. pomiary przepływki, a więc zaleje ci paliwem silnik.
Efekt, w najlepszym razie zwiększone zużycie paliwa do 20%. W gorszym przypadku gaśnięcie silnika po przygazówkach.
Prawdziwy efekt pssst w wyczynowych silnikach turbodoładowanych nie wynika z zastosowania zawórów atmosferycznych, a z dużych rozmiarów wastegate na turbinach. Oczywiście chodzi o auta z prawdziwego zdarzenia na turbinach Garrett'a serii GT40 (w górę), Mitsubishi TD05 i TD06, itp. Praca takiego pokaźnego wastegate daje efekt słyszany jako psst.
Właściciele mniejszych autek i turbinek zazdroszcząc ssst stosują włąśnie zawory atmosferczne, ale za cenę zmian w pomiarze powietrza w dolocie, lub innych hybrydowych rozwiązań. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 05-07-2010, 23:10
|
|
|
zbychu80 napisał/a: |
Piękna historyjka, szkoda tylko że cała nie na temat, bo temat dotyczy silnika TD (ściśle bez przepływomierza ) + zawór blow off...
|
Oppps, nie zwróciłem uwagi....
zbychu80 napisał/a: |
Wracając do tematu, tu blow off w dieslu:
http://www.youtube.com/watch?v=EijMeuxqDAA
Nie istnieją żadne przesłanki za montażem takiego zaworu w dieslach, a sam dźwięk jest śmieszny i wzbudzający odrobinę litości. Proponuję poczytać komentarze... |
Interesujące jak youtube i komentarze mogą stanowić wyrocznie...
Nawiasem mówiąc wczoraj przy okazji HKS Drag Series na Santa Pod widziałem kilka diesli z zaworem atmosferycznym... Jak widać, właściciele nie słuchali twoich rad...
Co do samego psst, nie zmienia to faktu, ze bov atmosferyczny jest tylko dowartościowaniem ego właściciela i udaje pracę wielkiej sprężary pod maską. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 06-07-2010, 10:16
|
|
|
Bez urazy. Wieś się bawi i wieś tańczy. |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-07-2010, 10:30
|
|
|
p_bladek, jeśli nie masz nic sensownego do dodania to powstrzymaj się od komentarzy nic nie wnoszących do tematu. |
|
|
|
 |
dudek
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 4 Skąd: Zabkowice Slaskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 10:57
|
|
|
zbychu80 nigdy niczego nie robiłem w kazdym swoim aucie zeby wzbudzić podziw u nastolatków tylko dla siebie,a po drugie chciałem tylko zaczerpnąć informacji na ten temat,gdyż wiem,że ten silnik jest trudny w eksploatacji, bo dwa razy go juz rozbierałem i składałem, dowartościowywać też sie nie zamierzam, bo zawsze byłem za tym, aby "ukrywać" to co sie ma pod maską ) a nie doklejac znaczki z wiekszą pojemnością tak jak to mają niektórzy w zwyczaju,pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|