Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Zawór upustowy 2.0 TD
Autor Wiadomość
dudek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Zabkowice Slaskie
Wysłany: 04-07-2010, 19:24   [EA6A/W 2.0TD] Zawór upustowy 2.0 TD

czy ktos orientuje sie jak zamontować zawór upustowy w misku z silnikiem 2.0 TD?? gdyż naszła mnie chęć słuchania tegoż cudownego dźwieku dzialającej turbiny:-)))) bardzo prosze o wszelkie informacje na ten temat,dziekuje
Ostatnio zmieniony przez Owczar 08-07-2010, 11:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lubelak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-07-2010, 22:03   

kle kle kle pssss kle kle kle :) . Nie zakładaj BOVa do diesla bo to tylko siara ;) . Szczególnie że te galanty TD nie jadą...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-07-2010, 22:31   

dudek, montując tzw. zawór atmosferyczny szkodzisz swemu Miśkowi. To nie jest takie hop siup.
Galanty mają zawór tzw. recyrkulacyjny, czyli nadmiar powietrza po zamknęciu przepustnicy jest wyrzucany z powrotem do dolotu za przepływomierzem. Zatem ilość wcześniej zmierzonego powietrza się dalej kompowi miśkowemu zgadza.
Teraz jak zastosujesz zawór atmosferyczny, to tą nadwyżkę wywalisz w kosmos. I teraz ilość już raz zmierzonego powietrza przez ecu nie będzie grała z rzeczywistością - będzie go mniej, a ecu wtryśnie paliwa wg. pomiary przepływki, a więc zaleje ci paliwem silnik.
Efekt, w najlepszym razie zwiększone zużycie paliwa do 20%. W gorszym przypadku gaśnięcie silnika po przygazówkach.

Prawdziwy efekt pssst w wyczynowych silnikach turbodoładowanych nie wynika z zastosowania zawórów atmosferycznych, a z dużych rozmiarów wastegate na turbinach. Oczywiście chodzi o auta z prawdziwego zdarzenia na turbinach Garrett'a serii GT40 (w górę), Mitsubishi TD05 i TD06, itp. Praca takiego pokaźnego wastegate daje efekt słyszany jako psst.
Właściciele mniejszych autek i turbinek zazdroszcząc ssst stosują włąśnie zawory atmosferczne, ale za cenę zmian w pomiarze powietrza w dolocie, lub innych hybrydowych rozwiązań.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-07-2010, 23:10   

zbychu80 napisał/a:

Piękna historyjka, szkoda tylko że cała nie na temat, bo temat dotyczy silnika TD (ściśle bez przepływomierza :D ) + zawór blow off...

Oppps, nie zwróciłem uwagi.... :oops:
zbychu80 napisał/a:

Wracając do tematu, tu blow off w dieslu:
http://www.youtube.com/watch?v=EijMeuxqDAA
Nie istnieją żadne przesłanki za montażem takiego zaworu w dieslach, a sam dźwięk jest śmieszny i wzbudzający odrobinę litości. Proponuję poczytać komentarze...


Interesujące jak youtube i komentarze mogą stanowić wyrocznie... :badgrin:
Nawiasem mówiąc wczoraj przy okazji HKS Drag Series na Santa Pod widziałem kilka diesli z zaworem atmosferycznym... :D Jak widać, właściciele nie słuchali twoich rad... :wink:

Co do samego psst, nie zmienia to faktu, ze bov atmosferyczny jest tylko dowartościowaniem ego właściciela i udaje pracę wielkiej sprężary pod maską.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
p_bladek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 138
Skąd: Warszawa i okolice
Wysłany: 06-07-2010, 10:16   

Bez urazy. Wieś się bawi i wieś tańczy.
_________________
Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną :D
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 06-07-2010, 10:30   

p_bladek, jeśli nie masz nic sensownego do dodania to powstrzymaj się od komentarzy nic nie wnoszących do tematu.
 
 
dudek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Zabkowice Slaskie
Wysłany: 07-07-2010, 10:57   

zbychu80 nigdy niczego nie robiłem w kazdym swoim aucie zeby wzbudzić podziw u nastolatków tylko dla siebie,a po drugie chciałem tylko zaczerpnąć informacji na ten temat,gdyż wiem,że ten silnik jest trudny w eksploatacji, bo dwa razy go juz rozbierałem i składałem, dowartościowywać też sie nie zamierzam, bo zawsze byłem za tym, aby "ukrywać" to co sie ma pod maską :-) ) a nie doklejac znaczki z wiekszą pojemnością tak jak to mają niektórzy w zwyczaju,pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.