[E33A 2.0] Uszkodzony termostat |
Autor |
Wiadomość |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 06-07-2010, 05:26 [E33A 2.0] Uszkodzony termostat
|
|
|
Nie włącza mi się wentylator i zagotowuje woda w chłodnicy. Pytanie czy to termostat, silniczek wentylatora, a może jakiś bezpiecznik. Czy ten termostat, albo wentylator mają jakiś bezpiecznik. Jak to sprawdzić najprościej. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-07-2010, 06:25
|
|
|
Ale gotuje się także na trasie czy tylko w mieście, bo jeśli przy jeździe w trasie i w mieście to może być wina zaciętego termostatu lub uszkodzonej pompy wody lub zapchanej chłodnicy, przeważnie gorący jest wtedy gruby górny wąż biegnący do chłodnicy a dolny i sama chłodnica przeważnie jest zimna. A jeśli gotuje tylko podczas jazdy miejskiej to wina jest najprawdopodobniej włącznika wentylatora który jest wkręcony w chłodnicy, wtedy chłodnica jest gorąza. Aby sprawdzić ten włącznik należy odpiąć od niego kostkę i na włączonym zapłonie złączyć przewody w tej kostce, wentylator powinien ryszyć. |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 06-07-2010, 19:50
|
|
|
A co za różnica czy na trasie, czy w mieście?. Po prostu po przekroczeniu pewnej temperatury, kiedy już silnik trochę pracuje, tj. 80 albo 88 stopni powinien włączyć się wentylator żeby ochłodzić wodę w chłodnicy, mi się wentylator nie włącza i temperatura dochodzi do stu stopni i zaczyna się gotować. Jak najprościej sprawdzić co padło i w jakim miejscu znajduje się termostat, gdzie go szukać?. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-07-2010, 20:02
|
|
|
A no taka różnica że w mieście mniej chłodzi sam przepływ powietrza i wentylator często się włącza a na trasie często wogule się nie kręci więc jeśli na trasie jest ok i temperatura jest w normie to i termostat i pompa jest ok a tylko padło coś w elektryce, włącznik wentylatora lub sam wentylator lub bezpiecznik a jeśli na trasie też się grzeje to wina termostatu albo pompy wody lub zapchanej chłodnicy. Nieprecyzyjnie opisałeś to musiałem zadać dodatkowe pytania. |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 12-07-2010, 20:05
|
|
|
Miałeś rację, skończył się włącznik wentylatora, a właściwie wykruszył.
Ale czy ten włącznik może też odpowiadać za to że klimatronik zamiast dmuchać zimnym powietrzem dmucha ciepłym, czy może coś źle ustawiłem jak wymieniałem żarówki w panelu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-07-2010, 21:27
|
|
|
Ten włącznik włącza tylko wentylator jeśli temperatura płynu przekroczy wartość na jaką jest ustawiony włącznik i nie ma nic wspólnego z klimą. A jeśli chodzi o klimęto może być kilka rzeczy, najczęściej ucieka czynnik chłodzący, może też być wina sprężarki lub jej sterowania. A przed wymianą żarówek wszystko było ok? |
|
|
|
 |
Remkuc
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Golczewo
|
Wysłany: 12-07-2010, 22:14
|
|
|
Tak przed wymianą żarówek wszystko ładnie chodziło. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-07-2010, 22:31
|
|
|
Trudno powiedzieć ale może i coś zruszyłeś i teraz nie łączy, jakąś kostkę lub zrobiłeś jakieś zwarcie i spalił się bezpiecznik. |
|
|
|
 |
|