Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodnica powietrza
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-07-2010, 08:26   

karol_alasz napisał/a:
No to zaczynam juz wątpić w swoją edukację...
nie wątpij - masz rację. Cykl Carnaut'a (nie pamiętam jak dokładnie się to pisało) to się nazywa - im niższa temperatura zasysanego powietrza tym większa sprawność silnika.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
tomko 
Forumowicz

Auto: Outlander II ,09 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 118
Skąd: Bartenstein
Wysłany: 12-07-2010, 09:52   

a co to wszystko powyzej ma wspolnego z tematem postu czyli :

DIODAMI LED DO JAZDY DZIENNEJ :?:

:( :?: :(
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-07-2010, 10:04   

karol_alasz napisał/a:

Miał więcej mocy.Dużo więcej mocy.


Ciekawe o ile tą temperaturę tego powietrza obniża ten standardowy IC? W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza... W każdym razie na hamowani można by było sprawdzić zrobić pomiar z włączonym wentylatorem nadmuchowym i bez niego... W końcu jak niema ruchu powietrza to IC nie wychłodzi powietrza... I tak niższa temperatura to więcej powietrza ale to nie jest jakaś "DUŻA" zmiana w mocy...
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 12-07-2010, 10:26   

tomko napisał/a:
a co to wszystko powyzej ma wspolnego z tematem postu czyli :

DIODAMI LED DO JAZDY DZIENNEJ

No jak to? Żartujesz?! Przecież Ostry te ledy zamontował do tej chłodnicy.... :mrgreen: :wink:

Ale i tak juz nas "rozparcelowano". I dobrze :twisted:

krzychu widziałem niedalej jak wczoraj program jak hamują silniki do R8 przed zamontowaniem go i wyobraź sobie dmuchają w to wentylatorem.

[ Dodano: 12-07-2010, 10:30 ]
krzychu napisał/a:
W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza...

Czy możesz rozwinąć tę myśl?
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-07-2010, 10:39   

karol_alasz napisał/a:

krzychu widziałem niedalej jak wczoraj program jak hamują silniki do R8 przed zamontowaniem go i wyobraź sobie dmuchają w to wentylatorem.


Bo powinni... Nie wiem co Ci dziwi tylko pytanie ile mniej by wyszło bez tego wentylatora... Z tym że wtedy jeszcze mógł by się odpalić ten od chłodnicy bo silnik by od razu się ładnie nagrzał.

karol_alasz napisał/a:

krzychu napisał/a:
W dieslu i tak zawsze mamy za dużo powietrza...

Czy możesz rozwinąć tę myśl?


No nie odkryłem ameryki że diesel zawsze ma za dużo powietrza bo taka jest jego zasada działania. Ilość paliwa jest ograniczona przez ekologów aby nie wydobył sadzy i trujących związków... Mógł byś jeszcze sporo paliwka wtrysnąć i też by moc wzrosła (zresztą tak działa Box) co prawda zostawiał by zasłonę dymną, głowica by strzeliła dużo szybciej, w garażu szybo byś się zatruł ale moc by wzrosła... i nie trzeba do tego większego IC.

W każdym razie koniec offtopicu...
 
 
Ostry 
Forumowicz
Juz nie taki nowy


Auto: Outlander II'09 2.0 -166KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 34
Skąd: Moje miasto Gdynia
Wysłany: 12-07-2010, 10:47   

karol_alasz napisał/a:
krzychu napisał/a:
Intercoler nie jest dla podniesienia mocy tylko żeby się silnik nie przegrzał.

No to zaczynam juz wątpić w swoją edukację... Ale nawet jak przespałem te zajęcia na uczelni to z praktyki mogę przytoczyć przykład dwóch identycznych silników-taka sama pojemność,marka,liczba i układ cylindrów-z których jeden miał intercooler a drugi wcale .No i jak myślisz-ten z coolerem mniej się grzał?Nie. Miał więcej mocy.Dużo więcej mocy.Niższa temperatura powietrza (gazu)= więcej się go zmieści w jednostce objętośći-więcej powietrza=możliwość spalenia większej ilości paliwa czyli większa moc.W dużym uproszczeniu.
A od przegrzewania silnika i jego ochrony przed tym jest chłodnica wody chłodzącej a nie powietrza.


Potwierdzam to co mowi "karol_alasz". Mnie tez tak samo uczyli.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 12-07-2010, 13:49   

Tyle że faktycznie Intercooler to chyba nazwa zwyczajowa.

Jak napisał kolega
jaca71 napisał/a:

Nazwa intercooler pochodzi od chłodnicy powietrza w silnikach z podwójnym doładowaniem. Wspomniany intercooler był pomiędzy wspomnianymi sprężarkami. Obecnie ta nazwa stosowana jest niesłusznie zresztą do chłodnic w silnikach doładowanych pojedynczą sprężarką...


Inter-cooler chłodnica to międzystopniowa.
Z jedną sprężarką to się powinno nazywać chłodnica powietrza doładowującego czy jakoś tak.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 13-07-2010, 10:49   

A mnie tam się super jeżdzi MO II
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.