Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:00 |
[Cari 1.8 GDI] Klimatyzacja |
Autor |
Wiadomość |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 11-07-2009, 01:15
|
|
|
ok czekamy z niecierpliwoscią na fotorelacje
Dzieki i pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
norbert73
Nowy Forumowicz
Auto: 1.8 GDI/AUT 01
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: CORBY
|
Wysłany: 18-07-2009, 19:49
|
|
|
Witam mam problem z klima bylem w serwisie nabili ja ale uciekl mi caly czynnik ,wpuscili jakis fluid zeby sprawdzic gdzie jest wyciek ale nic nie stwierdzil w ktorym miejscu jest ten wyciek ,powiedzial mi ze prawdopodobnie jest kompresor do wymiany . Zauwazylem z ze pod kompresorem jest odlaczony taki kabelek i niewiem do czego on jest i czy moze miec jakis wplyw na prace klimy.Pozdrawiam.
 |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-07-2009, 00:16
|
|
|
Co ma kompresor do nieszczelności?Skoro czynnik uciekł to musi być nieszczelność.Piszesz ze wpuścił barwnik i nic nie wykazało.Albo zle szukał albo nieszczelnosc jest bardzo mała.Pojezdzij 2-3 dni to może wyjdzie.Po jakim czasie stwierdziłeś że czynnik uciekł?Odrazu po napełnieniu? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-07-2009, 01:31
|
|
|
Jeżeli twierdzą, że cieknie kompresor muszą być na nim ślady, czynnika z fluidem świecącym pod promieniowaniem UV. Jeżeli nie ma znaczy, że chcą cię naciągnąć, bo używany kompresor kosztuje około 500PLN. Zmień serwis, skoro wpuszczono fluid wystarczy, żeby inny serwis poszukał śladów wycieku w instalacji. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-07-2009, 07:37
|
|
|
dmx88 napisał/a: | żeby klima w pełni zadziałała musiał bym dokupić taki przekaźnik. Ile on kosztuje? |
Ciężko to znaleźć. Mi się udało ciut inny (z diodą w miejscu rezystora), ale po obadaniu omomierzem wyszło iż dioda wprowadza jakiś dziwny opór (w kierunku przewodzenia)
Nie wiem co to było. Wyjąłem diodę, wtedy opór uzwojenia był prawie identyczny jak w oryginalnym z opornikiem. Działa to do dziś...
Ja płaciłem chyba 23zł... |
|
|
|
 |
norbert73
Nowy Forumowicz
Auto: 1.8 GDI/AUT 01
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: CORBY
|
Wysłany: 20-07-2009, 14:23
|
|
|
Witam wlasnie przed chwila bylem w serwisie i pokazalem im ten przewod ktory wisial pod kompresorem i po podlaczeniu okazalo sie ze to byla przyczyna niemocy mojej klimy.Mam jeszcze jedno pytanie , bylem przy nabijaniu mojej klimy i weszlo rowno 720 g czynnika czy to swiadzczy o tym ze klima byla pusta czy maszyna ktora nabija pokazuje np. ze niema koniecznosci nabijac klimy bo jest odpowiednia ilosc czynnika i jezeli by byla jakas nieszczelnosc to czy podczas nabijania tez to by bylo wykazane bo powiedzieli mi ze jak odlaczyl maszyne to caly czynnik uciekl a ja bylem do tego momentu jak wskazywalo na maszynie ze jest 720 g czynnika nabite .Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Centosz
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DiD '00r.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 426 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-07-2009, 20:47
|
|
|
Po pierwsze jak przy odłączeniu maszyny czynnik mógł uciec? :)Troche dziwne.Co do początku Twojego pytania to:nie wiem jak jest z innymi maszynami ale u mnie nie pokazuje ile jest czynnika z układzie.Pokaże dopiero jak sie go "wyciągnie"" z układu.Cała procedura trwa tak.Najpierw maszyna wyciąga cały czynnik (wtedy widac ile go jeszcze było).Potem robi podciśnienie (maszyna sprawdza czy nie ma nieszczelności).I na koniec zostaje wpuszczony czynnik.Oczywiście z czynnikiem wpuszczany jest olej do smarowania sprężarki.Cała operacje z zalezności od ustawienia maszyny trwa ok 30-45 minut. |
|
|
|
 |
norbert73
Nowy Forumowicz
Auto: 1.8 GDI/AUT 01
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: CORBY
|
Wysłany: 20-07-2009, 22:47
|
|
|
Zaznaczam ze mieszkam w Anglii,podpieli mnie pod maszyne wbil nr rejestracyjny model i maszyna pompowala,i po okolo 20 min pokazalo na wyswietlaczu ze jest 720 g czynnika,przestalo pompowac i zaczela sprawdzac szczelnosc wtedy poszedlem do domu bo mowil mi ze to potrwa jeszcze pol godz i do tego miala dojsc wymiana oleju w silniku,a jak wrocilem to powiedzial mi ze klima nie dziala bo prawdopodobnie czynnik uciekl i wpuszczom jakis fluid zeby sprawdzic ktoredy uciekl czynnik i kazal przyjechac za tydzien,reszte historii znacie ,widocznie koles sie nie przylozyl i nie sprawdzil dokladnie wszystkiego a okazalo sie ze byl tylko nie podlaczony przewod,dzieki pozdrawiam |
|
|
|
 |
Carismaniak
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 73 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-06-2010, 17:32
|
|
|
Witam serdecznie czy ktos muglby mi podpowiedziec co sie dzieje z moja klima mianowicie po nabiciu i sprawdzeniu szczelnosci wszystko ok servisant kazal wejsc do auta zapalic i wlaczyc klime i tu klopot bo po wlaczeniu klimy cisnienie skoczylo do 25 bar i zrobil sie bardzo goracy przewod idacy od sprezarki do chlodnicy klimy nadmieniam iz tak goracy ze lol samochod to cari 1,9 Td 98 r klimatronic
wiatrak na chlodnicy oczywiscie zalaczal podczas wlaczania klimy zaczelo nawet chlodzic w srodku ale nie za bardzo temp po nabiciu i jakis 3 minutach byla z 19stopni
czy moze byc to wina osuszacza ?? |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza
   |
|
|
|
 |
dariolee
Forumowicz
Auto: Carisma 1996 1.8 16V
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 50 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 13-07-2010, 17:37
|
|
|
Witam,
Jakiś czas temu byłem w serwisie klimy i dowiedziałem się, że parownik jest nieszczelny i przez niego ucieka czynnik. W serwisie nastraszyli mnie, że wymiana parownika to ok 1000zł (parownik, nabicie i robocizna z wyciąganiem całej deski rozdzielczej). Z tego co się to doczytałem to, żeby dostać się do parownika wystarczy rozebrać schowek i kilka elementów za nim. I tu moje pytanie. Czy samemu mogę wymienić parownik ? Jak uszczelnić połączenie parownika z układem klimatyzacyjnym (taśmy, smary itp) ? |
|
|
|
 |
|