Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
system EVAP
Autor Wiadomość
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-07-2010, 16:15   system EVAP

czy ktoś może mi szerzej opisać do czego służy ten system? wiem tylko tyle że to system odpowietrzania spalin, czy można go wyłączyć i czy coś to daje?
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 14-07-2010, 17:17   

Można całkiem usunąć ten system i zaślepić wężyk od podciśnienia ja tak zrobiłem u siebie bo potrzebowałem miejsca w komorze silnika i przeszkadzał mi dość duży filtr od evapu, to czysto ekologiczny system zapobiega przedostawaniu się oparów benzyny które gromadzą się w zbiorniku do atmosfery.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-07-2010, 22:05   

czyli ten drugi wężyk od czujnika ciśnienia idzie do filtra?
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 15-07-2010, 07:20   

Schemat evapu masz w serwisówce składa się na niego kilka elementów ale czujnika ciśnienia tam nie ma, pewnie chodzi ci o solenoide (elektrozaworek) która wpuszcza podciśnienie do evapu. Tak wygląda schemat systemu z tym że nie uwzględniono na nim wężyka biegnącego z canistra(filtra) do zbiornika.

(klikając powiększysz)
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-07-2010, 18:13   

czyli mogę rozłączyć tą selenoide, zaślepić wężyk i wyrzucić filter?

[ Dodano: 15-07-2010, 18:41 ]
a jeszcze jedno gdzie w takim razie jest selenoida od ciśnienia paliwa?
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 15-07-2010, 21:46   

Możesz rozłączyć i zaślepić evap jeśli chcesz. Regulator ciśnienia paliwa jest w wolnossaku podłączony bezpośrednio do kolektora dolotowego bez solenoidy,widać to na schemacie który wyżej wkleiłem.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-07-2010, 23:30   

czyli w wolnossącym ecu nie steruje ciśnieniem paliwa?
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 16-07-2010, 07:34   

Otwórz maskę u siebie i zobacz gdzie podpięty jest regulator ciśnienia paliwa i wszystko będziesz wiedział :mrgreen:
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
Ostatnio zmieniony przez n3000 16-07-2010, 11:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-07-2010, 11:15   

w tym rzecz że nigdzie regulator z jednej strony przykręcony jest do listwy wtryskowej a z drugiej połączony wężykiem z kolektorem ssącym nie posiada żadnego elektrycznego
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 16-07-2010, 11:45   

No i dokładnie to ci napisałem kilka postów wyżej więc nie trudno się domyślić że skoro nie ma solenoidy od regulatora to ecu nie steruje ciśnieniem paliwa.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
klapkim 
Forumowicz

Auto: 3000GT SL 92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 39
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-07-2010, 19:16   

ok dzięki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.