Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] obroty spadają silnik przygasa i gaśnie
Autor Wiadomość
g0s1a
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2008, 20:53   

dokłądnie jak pisze hugo 6 w rzędzie, moze to głupie pytanie ale jak zmierzyc ten opor czy z załozona wtyczka i poprzez szpilki na kabelkach, czy poprostu z zamontowana przepustnica bez wtyczki na gnieździe?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-04-2008, 23:29   

g0s1a napisał/a:
czy poprostu z zamontowana przepustnica bez wtyczki na gnieździe?
Tak właśnie. Nie jestem na 100% pewien, ale powinno być chyba tak: pomiędzy pinami 1-2, 2-3, 3-4 opór jest minimalny lub wynosi 0 (zero), a pomiędzy pinami 5-6 powinien wynosić 28-33 Ohm-y.
 
 
bartek999 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 29-06-2010, 19:30   podobny problem

Witam

Mam podobny problem. Po wymianie aparatu zapłonowego za każdym razem jak hamuję (zwalniam) na skrzyżowaniu, światłach, zakręcie silnik gaśnie. Czy to jest kwestia kolejnej usterki czyli silnika krokowego czy źle wyregulowanego kąta wyprzedzenia zapłonu? A może aparat który zakupiłem ( używka) był też padnięty? I jeszcze jedno, ciężko pali (konieczne wciśnięcie pedału gazu) Wcześniej palił bez problemu.


Pozdrawiam
 
 
Gonor 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: ---
Wysłany: 29-06-2010, 23:20   

Zapewne tak jak napisałeś, mi dopiero 3ci mechanik po wymianie cewki w zapłonie dobrze ustawił zapłon aż się wystraszyłem że to ma tyle mocy ^^ zostało tylko wyregulowanie wolnych obrotów (chyba) ale to planuje sam :) . A jaki powód był wymiany aparatu ?
 
 
bartek999 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 95r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Radom
Wysłany: 30-06-2010, 10:00   

Aparat wymieniłem gdyż padł mi poprzedni. Objawy - podczas jazdy samochód zgasł i nie chciał zapalić. Na początku iskra była ale "biedna" a po parunastu kręceniach prawie jej nie było. Wczoraj wieczorem odpaliłem Miśka i jeździł normalnie. Dzisiaj podczas jazdy coś zaczęło pykać ( chyba control relay - tak jakby dostawał i tracił zasilanie). Na szczęście udało się go odpalić i dojechałem do domu.
 
 
rafał colt 1.3 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 92-95 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 13-07-2010, 12:57   

witam mam colta 1.3 12v i ma problemy jak jest zimny z wskoczeniem na obroty jakby ssanie poprostu chodzi na 1000 obr. i przygasa, jak się rozgrzeje to chodzi niby dobrze,na rozgrzanym silniku jak odpalam muszę mu lekko pomóc gazem bo nie wskakuje na obroty... mam nadzieję że ktoś mi pomoże odszukać problem...sprawdzałem już przepustnice która jest połączona od dołu z krokowym... rozebrałem, przeczyściłem, i nic wymieniłem świece przetarłem lekko papierem kopułkę styki i nic sprawdziłem gniazda (wtyczki)krokowego i lambdy i nic :? cały czas tak samo... musze jechać sprawdzić jeszcze na komputer może tam mi coś powiedzą... jeśli może ktoś mi pomóc prosze o odp na meila Ryba-men5@wp.pl z góry dziękuje pozdrawiam
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 13-07-2010, 17:54   

Proponuję wykonać regulację zaworów jeśli nie była dawno robiona...
Napewno nie zaszkodzi ...
Pozd
_________________

 
 
 
rafał colt 1.3 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 92-95 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 17-07-2010, 11:58   

witam regulacja zaworów jest zrobiona i nie ma efektów ogólnie to jeszcze zauważyłem w kanale że mam popękanego KAT-a stwierdziłem że go poprostu wywale zrobię przelot bo nie mam obecnie zbyt wiele funduszy... szczerze jest lepiej ale to jeszcze nie jest to raz odpala dobrze a raz nie chodzi mi głównie o odpalanie rano... auto powinno wskoczyć na tzw tryb ssania automatycznego (około 1.6 obr/min) a potem systematycznie spadają, a u mnie odpalam i poprostu odrazu chodzi na 900 obr/min i kuleje jakby chodził na 3 gary przewody nie mają winy swiece nowe krokowy ok kata wywaliłem filtry nowe i nie mam pojęcia co zrobić...za to jak jest rozgrzany niby chodzi ok znajomy mi mowił że przy przepustnicy ma podgrzewacz powietrza czy coś takiego wie ktoś coś na ten temat??? POMOCY.... prosze o odpowiedz na ryba-men5@wp.pl z góry dzięki pozdrawiam
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-07-2010, 16:36   

rafał colt 1.3 z doświadczenia powiem tylko, że porządne czyszczenie przepustnicy z rozebraniem jej na czynniki pierwsze powinno załatwić problem raz na zawsze. Robiłem takie rzeczy w Maździe 626, Colcie CA0, Toyocie RAV 4, swoim Galancie, Hyundai-u Coupe i przed chwilą czyściłem gaźnik w Maździe 121, objawy w każdym z w/w aut były praktycznie identyczne jak u Ciebie (brak ssania i ogólnie za niskie wolne obroty) i w każdym z tych aut pomogło w 100%.
 
 
rafał colt 1.3 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 92-95 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 20-07-2010, 13:49   

witam HUGO niby się z tobą zgadzam ale jest małe ale jestem też mechanikiem i sprawdziłem jako pierwszą przepustnicę która jest połączona z krokowym... przepustnica wzorowo lekki kurz nic poza tym przetarłem przedmuchałem...miałem zamiar potopić trochę całość w nafcie żeby puściło wszystko ale nie za bardzo żeby rozbierać krokowca ze względu 2 gniazd elektryki... a pod pokrywkami krokowego były 2 zębatki plastikowe dobrze nasmarowane i zero nieczystości wiec zostawiłem go co proponujesz dokładnie zrobić z przepustnicą... dzięki za pomoc pozdrawiam
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 20-07-2010, 14:25   

rafał colt 1.3 napisał/a:
a pod pokrywkami krokowego były 2 zębatki plastikowe dobrze nasmarowane i zero nieczystości wiec zostawiłem go
w moim krokowcu te zębatki też były nieźle nasmarowane, ale trzpień, który jest wkręcany do środka był dosyć zabrudzony, więc wszystko dokładnie wyczyściłem i nasmarowałem smarem teflonowym. Dzięki temu silnik równiej pracuje (również podczas przyspieszania), może jeszcze nie idealnie, ale efekt jest wyraźny ;)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-07-2010, 16:19   

ozzy89 napisał/a:
trzpień, który jest wkręcany do środka był dosyć zabrudzony
rafał colt 1.3 napisał/a:
co proponujesz dokładnie zrobić z przepustnicą...
Właśnie przeczyscić takie elementy jak kolega wyżej napisał. Do tego jeszcze trzpień śrubki głównej od regulacji wolnych obrotów wyczyscić, jeśli ma nagar to papierem ściernym na błysk.
 
 
rafał colt 1.3 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 92-95 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 21-07-2010, 10:51   

ok sprawdzę to ale dopiero czas będę miał w przyszłym tygodniu żeby sprawdzić... dzięki za radę spróbuje zobaczymy jaki bedzie efekt pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.