Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Katalizator
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-09-2006, 23:26   Katalizator

Na początku chciałem zapytać czy w ogóle silniki 1.3 na gaźniku miały katalizator, bo w dowodzie mam wpisane 1.3 KAT, ale przypomniałem sobie, że przecież zmieniałem cały układ wydechowy na ten od silnika 1.5, więc teraz napewno katalizator jest. I pytanie czy on nie przeszkadza w prawidłowej pracy silnika i czy nic się nie stanie jak go usunę z tłumika?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-09-2006, 06:53   

Czy preszkadza... hmmm mozę troszkę tak...
-jezeli nie miałeś wcześniej oryginalnie to tak powinno zostać... ponieważ zakładając kata zmienia sie cisnienie w układzie wydechowym zaraz po wylocie.... dodatakowa sprawa to możliwość zabicia katalizatora (niedrożność) poprzez niepelne sterowanie składem mieszanki a do tego jeszcze dochodzi możliwość spalania oleju (nie wiem jak u Ciebie)...

Czy coś sie stanie jak go wywalisz w tej chwili z układu??? nic absolutnie sie nie stanie - jedyne co to zmieni sie dźwięk wydechu... będzie bardziej metaliczny i podatny na rezonanse...
Dodam że większość używających LPG - najbardziej z dresswagenów i oplowozów maja powybijane katy...

Mysle że wiesz o co chodzi... zdejmują kata - pręcik i wykruszają sie całą ceramikę ze środka... taki bardzo ingerencyjny sposób :D

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-09-2006, 10:02   

Dzięki. Oleju nie spala, bo wymieniałem pierścienie i remontowałem głowicę. W takim razie go wybiję. Tak mnie naszło z tym katalizatorem, bo auto coraz nie chętniej wkrca się na obroty. Chociaż to może być też spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Mam na 0 st. wyprzedzenia i nie mam na razie czasu tam zajrzeć i poprawić. Może dzisiaj.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-09-2006, 10:36   

Tak troche lekka ręką podjęta decyzja o zniszczeniu kata... no ale to Twoja sprawa...

Co do zapłonu to troszkę przegięcie.... przecież to jest jeden z podstawowych parametrow pracy silnika... i to jeszcze o 5 stopni przestawienie czego na wolnych i w pierwszych fazach nie jest w stanie nadrobić ECU - i Ty sie dziwisz że ze zbiórka auta masz problemy - znaczy sie przyspieszeniem... ehhh


Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-09-2006, 10:37   

Kat uniwersalny to wydatek około 300 zł.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-09-2006, 11:27   

ROMEL napisał/a:
Co do zapłonu to troszkę przegięcie.... przecież to jest jeden z podstawowych parametrow pracy silnika... i to jeszcze o 5 stopni przestawienie czego na wolnych i w pierwszych fazach nie jest w stanie nadrobić ECU


Nie mam ECU i nic podobnego. Gaźnik mechaniczny.
Co do katalizatora to chciałbym się dowiedzieć czy 4G13, 8V, na gaźniku rzecz jasna miały montowane katalizatory?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-09-2006, 12:27   

yyy z ropędu napisąłem ...
ale to jeszcze gorzej bo nie ma co nadrabiać... więc weź sie za ustawienie tego ja trzeba...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-09-2006, 13:06   

Właśnie przed chwilą ustawiłem na 5 stopni wyprzedzenia. Na wolnych obrotach znaki pokrywaja się idealnie, ale... czy to normalne, że po dodaniu gazu znak na kole "ucieka" bardzo mocno poniżej znaku "10". Tak się właśnie dzieje. Im wyższe obroty tym niżej. Przy ok. 3000 rpm jest na skrajnym znaku z lewej strony "10". Jeśli to anomalia to czym może być spowodowana?
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 27-09-2006, 13:46   

To nie anomalia,,,, to normalne...

Wraz ze wzrostem obrótów i z uwzględnionym obciążeniem kąt wyprzedzenia zapłonu sie zmienia - zwiększa... do wartości różnych dla różnych silnikow 20 - 30 stopni... różne jest sterowanie, - podciśnieniem, elktronicznie, mechanicznie itd...


Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.