Katalizator |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-09-2006, 23:26 Katalizator
|
|
|
Na początku chciałem zapytać czy w ogóle silniki 1.3 na gaźniku miały katalizator, bo w dowodzie mam wpisane 1.3 KAT, ale przypomniałem sobie, że przecież zmieniałem cały układ wydechowy na ten od silnika 1.5, więc teraz napewno katalizator jest. I pytanie czy on nie przeszkadza w prawidłowej pracy silnika i czy nic się nie stanie jak go usunę z tłumika? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-09-2006, 06:53
|
|
|
Czy preszkadza... hmmm mozę troszkę tak...
-jezeli nie miałeś wcześniej oryginalnie to tak powinno zostać... ponieważ zakładając kata zmienia sie cisnienie w układzie wydechowym zaraz po wylocie.... dodatakowa sprawa to możliwość zabicia katalizatora (niedrożność) poprzez niepelne sterowanie składem mieszanki a do tego jeszcze dochodzi możliwość spalania oleju (nie wiem jak u Ciebie)...
Czy coś sie stanie jak go wywalisz w tej chwili z układu??? nic absolutnie sie nie stanie - jedyne co to zmieni sie dźwięk wydechu... będzie bardziej metaliczny i podatny na rezonanse...
Dodam że większość używających LPG - najbardziej z dresswagenów i oplowozów maja powybijane katy...
Mysle że wiesz o co chodzi... zdejmują kata - pręcik i wykruszają sie całą ceramikę ze środka... taki bardzo ingerencyjny sposób
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-09-2006, 10:02
|
|
|
Dzięki. Oleju nie spala, bo wymieniałem pierścienie i remontowałem głowicę. W takim razie go wybiję. Tak mnie naszło z tym katalizatorem, bo auto coraz nie chętniej wkrca się na obroty. Chociaż to może być też spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Mam na 0 st. wyprzedzenia i nie mam na razie czasu tam zajrzeć i poprawić. Może dzisiaj. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-09-2006, 10:36
|
|
|
Tak troche lekka ręką podjęta decyzja o zniszczeniu kata... no ale to Twoja sprawa...
Co do zapłonu to troszkę przegięcie.... przecież to jest jeden z podstawowych parametrow pracy silnika... i to jeszcze o 5 stopni przestawienie czego na wolnych i w pierwszych fazach nie jest w stanie nadrobić ECU - i Ty sie dziwisz że ze zbiórka auta masz problemy - znaczy sie przyspieszeniem... ehhh
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-09-2006, 10:37
|
|
|
Kat uniwersalny to wydatek około 300 zł. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-09-2006, 11:27
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Co do zapłonu to troszkę przegięcie.... przecież to jest jeden z podstawowych parametrow pracy silnika... i to jeszcze o 5 stopni przestawienie czego na wolnych i w pierwszych fazach nie jest w stanie nadrobić ECU |
Nie mam ECU i nic podobnego. Gaźnik mechaniczny.
Co do katalizatora to chciałbym się dowiedzieć czy 4G13, 8V, na gaźniku rzecz jasna miały montowane katalizatory? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-09-2006, 12:27
|
|
|
yyy z ropędu napisąłem ...
ale to jeszcze gorzej bo nie ma co nadrabiać... więc weź sie za ustawienie tego ja trzeba...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-09-2006, 13:06
|
|
|
Właśnie przed chwilą ustawiłem na 5 stopni wyprzedzenia. Na wolnych obrotach znaki pokrywaja się idealnie, ale... czy to normalne, że po dodaniu gazu znak na kole "ucieka" bardzo mocno poniżej znaku "10". Tak się właśnie dzieje. Im wyższe obroty tym niżej. Przy ok. 3000 rpm jest na skrajnym znaku z lewej strony "10". Jeśli to anomalia to czym może być spowodowana? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-09-2006, 13:46
|
|
|
To nie anomalia,,,, to normalne...
Wraz ze wzrostem obrótów i z uwzględnionym obciążeniem kąt wyprzedzenia zapłonu sie zmienia - zwiększa... do wartości różnych dla różnych silnikow 20 - 30 stopni... różne jest sterowanie, - podciśnieniem, elktronicznie, mechanicznie itd...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|