Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] sterowanie silniczkiem krokowym
Autor Wiadomość
JarekK
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2010, 09:17   [C52A 1.5] sterowanie silniczkiem krokowym

Witam,

ciąg dalszy zabaw z silniczkiem krokowym :mrgreen:
mój niedziałający został wymieniony na inny (opór ma OK, przy podłączeniu do aku 6V rusza się) ale w aucie po 15 sekundach z kluczykiem na ON - nic, krokowiec ani drgnie a chyba powinien prawda?. Zgodnie z autodatą przeprowadziłem diagnozę wtyczki 6-cio pinowej i wszystko jest OK. Nie ma jednak testów do wtyczki 2-wu pinowej. Czy zwykły multimer cyfrowy wykryje napięcie (pewnie są to dość krótkie impulsy?) na tej 2-wu pinowej wtyczce co się podłącza do krokowca?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez JarekK 14-03-2011, 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 27-07-2010, 10:28   

Multimetr może nie nadążyć, ale zwykła żarówka powinna dać sobie radę. Raczej nie próbuj z diodą, bo w tej wtyczce występują różne polaryzacje, więc nie będzie pokazywał cofania silniczka.

Po przekręceniu zapłonu silniczek powinien wysunąć popychacz i po kilku(nastu) sekundach go cofnąć. Po uruchomieniu silnika i na przykład podczas kręcenia kierownicą powinien się wysuwać. Możesz też włączyć światła i wtedy silniczek też powinien podkręcić obroty.

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
JarekK
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2010, 20:15   

niestety kicha - silniczek bez ruchu, żarówka podłączona do wtyczki tez się nie "odzywa"
Świeci się też ciągle check engine, ale wymrugałem sondę lambda oraz przepustnicę
 
 
omenek 
Forumowicz


Auto: Colt 1.6 CJ4A '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 71
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 27-07-2010, 22:32   

Może sprawdź w jakim stanie są kable od silniczka do ECU. W manualach serwisowych w dziel download z tego co pamiętam jest wszystko rozpisane krok po kroku.

Pozdrawiam.
_________________
Zobacz mojego Colta
 
 
JarekK
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2010, 15:05   

omenek napisał/a:
Może sprawdź w jakim stanie są kable od silniczka do ECU. W manualach serwisowych w dziel download z tego co pamiętam jest wszystko rozpisane krok po kroku.

Pozdrawiam.

od ecu do silniczka kable w stanie bdb
nie mam :idea:
może są jeszcze inne metody testowe :?:

co ciekawe we wszystkich schematach silniczek wisi na 58 i 59 pinie ECU a u mnie na 58 i 66 :shock:
sądząc po napisach na ECU był on kupowany na szrocie (napis pisakiem: "Lancer pełny 1,") - kondensatory były raczej wymienione
i bądź tu człowieku mądry :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.