[3.0 V6] Jazda 4x4 po asfalcie |
Autor |
Wiadomość |
Michał_Jaw
Nowy Forumowicz
Auto: Dopiero chcę coś kupić
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 14-04-2010, 14:18 [3.0 V6] Jazda 4x4 po asfalcie
|
|
|
Witajcie!
Mam pytanie odnośnie możliwości jazdy z napędem 4x4 po asfalcie (w każdym
razie czymś o dobrej przyczepności).
Czy jest taka możliwość?
Sport posiada centralny mechanizm różnicowy czy nie? Słyszałem że są 2 typy
napędów i w jednym się da a w drugim nie.
Może mi ktoś łopatologicznie to wyjaśnić czy się da, jak odróżnić w samochodzie
który napęd ma zastosowany i wszystko z tym związane.
Zastanawiam się na 3.0 V6 tak między 2002 a 2004 rokiem, ale możliwość stałego
4x4 jest jednym z wymogów.
Pozdrawiam
Michał |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Michał_Jaw
Nowy Forumowicz
Auto: Dopiero chcę coś kupić
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 2 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 14-04-2010, 17:22
|
|
|
Ok, z tego wynika że jeśli mam Super Select to mogę po czarnym jeździć
4x4 i nic nie zepsuję.
Ale także wynika (tu mnie poprawcie jeśli się mylę) że ten typ napędu nie był
dostępny w Sporcie z lat 2002 - 2004?
Czyli jeśli chcę SS to tylko Pajero II,III ale nie Sport?
Pozdrawiam
Michał |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2010, 17:31
|
|
|
Michał_Jaw napisał/a: | Ale także wynika (tu mnie poprawcie jeśli się mylę) że ten typ napędu nie był
dostępny w Sporcie z lat 2002 - 2004?
Czyli jeśli chcę SS to tylko Pajero II,III ale nie Sport?
|
Tak. W Sporcie nigdy nie było SS. Polecam szukać Pajero III. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2010, 20:58
|
|
|
Z tym nigdy to przesada. Byly i sa Pajero Sport ze skrzyniami Super Select. Praktycznie unikaty ale od czasu do czasu mozna cos trafic. Ciezko jest wyczaic ale mozna taki samochod dostac. Najczesciej sa to auta z USA. W Europie nie spotykane w oficjalnej sprzedazy. Te Sporty ze Stanow takze mialy cos miedzy SS ES. Byly to systemy AWD.
Generalnie mozna przyjac za prawde to co Bartek napisal. Europejskie, kontynentalne K90 mialy najczesciej instalowane systemy Easy Select.
Michał_Jaw czemu tak bardzo chcesz miec naped Super Select? Pewnie wiekszosc posiadaczy Pajero z SS i tak po czarnym jezdzi na osi. Gdy warunki sa trudne zapinasz przod smigasz.
Oczywiscie miec mozliwosc i wybor to cudowna sprawa ale jesli podoba Ci sie buda Sporta to nie przekreslaj wersji z ES.
Powodzenia |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 15-04-2010, 10:22
|
|
|
Gene napisał/a: | Pajero z SS i tak po czarnym jezdzi na osi | Zgadza się! Gdy tylko jest możliwość jazdy na 1 ośce, to to robię. Chociażby ze względów ekonomicznych. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 15-04-2010, 14:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
radek3miasto
Nowy Forumowicz
Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 04-08-2010, 09:50
|
|
|
Witam klubowiczów
Sport z USA pod hasłem MONTERO SPORT ES posiada AWD na 100 % - sprawdzone przy okresowych pieczątkach w dowodzie nie wszystkie stacje kontroli są przygotowane na test aut ze stałym napędem 4x4.
Co do sensu stałej jazdy 4x4 - jestem osobiście rękoma i nogami za - wcześniej pomykałem zmotą RRovera z napedami i silnikiem Patrola (stały napęd tył plus przód w teren) - ... jadąc obwodnicą 3miasta kilka lat temu nie spodziewałem się, że wpadnę w "ślizgawkę" - na szczęścię żyję i nikogo nie uszkodziłem, ale zapanować nie było szansy i prawie sie zmoczyłem
Obecnie próbowałem się "zakręcić" w różnych sytuacjach i jest z tym problem (na szczęście) - auto trzyma się zakrętów dużo lepiej, wiadomo nie można przeholować ale jest duuuużo bezpieczniej kiedy robi się ślisko i koszty spalania w tym momencie mnie nie interesują (a propo) są na poziomie 14,5-17 litrów LPG więc chyba norma jak na ten silnik i automat. |
_________________ pzdr radek |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 04-08-2010, 10:09
|
|
|
Właśnie ostatnio trochę interesowałem się awd w sporcie...to tam nie ma możliwości napędu na 1-oś |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-08-2010, 10:22
|
|
|
Jak sie robi slisko to smialo mozna dopinac przod w Sportach z Easy Select'em.
Oczywiscie przewaga napedu na obie osie jest niepodwazalna ale jesli byloby to tak wspaniale rozwiazanie to instalowali by je w kazdym aucie jak abs. Mysle, ze 4x4 daje wieksze szanse ale jak juz wpadniesz w poslizg to naped na 4 lapy i tak na wiele sie nie zda. Pamietac trzeba, ze Sport to mimo wszystko auto przeznaczone do jazdy w terenie a nie do polykania kilometrow jak przecinaki.
p.s. Gratuluje Sporciaka |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
radek3miasto
Nowy Forumowicz
Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 04-08-2010, 12:45
|
|
|
co prawda to prawda - czasmi pozostaje tylko trzymanie moczu i AWD nie da rady
a co do pytania kolegi "gołąb" to fakt nie mam mozliwości wyłączenia stałego 4x4 ale to chyba nie jest wada w terenówce |
_________________ pzdr radek |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 04-08-2010, 14:23
|
|
|
radek3miasto napisał/a: | a co do pytania kolegi "gołąb" to fakt nie mam mozliwości wyłączenia stałego 4x4 ale to chyba nie jest wada w terenówce | nie, nie. Tylko zastanawia mnie jak działa ten napęd, bo u siebie w dwójce mam SS i wiem jak to działa.Czyli rozumiem, że w AWD jest skrzynia rozdzielcza i możesz latać sobie na 4(z resztą innej opcji nie ma).A czy masz możliwość mechanizm między osiowy zablokować. no i czy reduktor i blokadę tylnego mostu posiadasz
[ Dodano: 04-08-2010, 14:30 ]
Jeśli chodzi o stabilność jazdy przy napędzie na 4 koła, to napewno jest to dużo lepiej odczuwalne w w mocniejszych benzyniakach. W naszych dieslach niestety Gene, nie zawsze starcza mocy.Wiem o czym piszę bo miałem okozję polatać w zimę dość mocnym 4 napędowym autem i jest olbrzymia różnica...
Aczkolwiek oczywiste jest, że pewne granice istnieją |
|
|
|
 |
radek3miasto
Nowy Forumowicz
Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 05-08-2010, 08:47
|
|
|
trudne pytania - coś tam mogę zablokować wczoraj robiłem testy polne a potem godzina mycia
reduktor jest (4L) sprawdziłem czy działa (działa) co fajne na reduktorze z automatem powoli sie toczy "nawet pod górkę" - normalnie bez gazu to ani drgnie i czeka a tu wolno centymetr po centymetrze i wjechał
no i można zapiąć na 4H oczywiście ale to idzie bez reduktora wtedy i to się czuje
na manetce mam 3 położenia AWD-4H-4L; 4L trzeba zmieniać na ustwieniu skrzyni w pozycji (N)eutralnej 4H można w trakcie jazdy ale jest ograniczenie prędkości chyba do 40 lub 60 km/h ja i tak zapinam jak jadę dużo wolniej |
_________________ pzdr radek |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 05-08-2010, 08:53
|
|
|
z tego wynika, że chyba mechanizm między osiowy się blokuje na 4h...
Jeśli chodzi o blokadę tylnego mostu, to załączana jest przycickiem...elektrycznie, ale możesz nie mieć... |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-08-2010, 10:02
|
|
|
Cytat: |
a co do pytania kolegi "gołąb" to fakt nie mam mozliwości wyłączenia stałego 4x4 ale to chyba nie jest wada w terenówce |
co prawda posiadacze terenówek -kasy nie liczą -ale na ośce trochę taniej jest- i paliwowych bandziorów rzadziej się odwiedza
jak kupiłem pajerę to zawsze 4x4 teraz ośka |
_________________
 |
|
|
|
 |
radek3miasto
Nowy Forumowicz
Auto: Montero Sport ES 3.0 AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 13 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 05-08-2010, 10:27
|
|
|
jak dla mnie jeżeli 4x4 jest to i tak super sporo jest autek tylko z tylną ośką w budzie sporta - sam prawie bym kupił kiedyś ale się opamiętałem (cena zakupu była bb kusząca, ale to nie terenówka chyba ? - nie wiem po co robią sporty z napędem wyłącznie na tył ? prześwit ? do lasu na grzyby ? w śniegu już chyba jest kłopot ? a po co rama ? tylko kupa złomu pod podłogą ?
a odnośnie pytania do tylnego mostu to nie mam blokady hmm a co ona daje ? i jak często jej używacie ?
co do spalania na gazie jest ono porównywalne do jazdy z 1 ośką więc nie jest tak źle -znajomi mówią mi że jak zmienię opony na szosowe to też byłoby lepiej, ale po co zdejmować - człowiek nigdy nie wie w co będzie musiał wjechać |
_________________ pzdr radek |
|
|
|
 |
|