 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CJxA] Zardzewiała podłużnica |
Autor |
Wiadomość |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 11-12-2009, 15:24
|
|
|
cadavar, powiem Ci że nie fajnie to wygląda ale wszystko da sie zrobic |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-01-2010, 19:26
|
|
|
cadavar, trzeba było zrobić zdjecie przed pomalowaniem srodkiem ochronnym, z jednej strony ktos nie zalował tego środka ochronnego bo pomalował wszystko w kolo lacznie z belka i amortyzatorem, a z drugiej strony tam gdzie sa, czy tez powinny byc spawy ciezko zgadnac czy to kluski po spawaniu czy tez tak pociekla masa ochronna |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 06-01-2010, 20:29
|
|
|
Jeżeli wierzyć wykonawcy to mówił, że zostało wyczyszczone do zdrowej blachy i wspawane nowe elementy. Bak był demontowany. Co do środka to rzeczywiście nie żalowali Biorę też papierek z opisem wykonanych napraw pieczątką i podpisem, jako potwierdzenie naprawy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-01-2010, 20:37
|
|
|
cadavar, jaki koszt i czy obie podluznice miales robione m Napisz co wogole bylo zrobione tak jak Ci blacharz powiedzial |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 06-01-2010, 21:43
|
|
|
obie podłużnice, koszt ok. 700zł z zabezpieczeniem podwozia, więc wydaję mi się, że nie mało.
Z tego co blacharz mówił to podłużnice zostały oczyszczone z rdzy (wycięte elementy) do zdrowej blachy i zastąpione wspawanymi elementami. Podwozie przed zabezpieczeniem było czyszczone. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 07-01-2010, 21:38
|
|
|
cadavar, sprawdz czy srodek podluznicy tez masz zabezpieczony, bo nie wiem czy dobrze widze ale na pierwszym zdjeciu "po" wyglada jakby srodek byl suchy... |
|
|
|
 |
cadavar
Mitsumaniak
Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 07-01-2010, 22:08
|
|
|
Możesz mi zaznaczyć na fotce miejsce, które mam sprawdzić i podesłać na maila. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 07-01-2010, 22:36
|
|
|
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2010, 13:20 namiar na blacharza w łódzkiem
|
|
|
witam czy ktos z forumowiczów z łódzkiego robil te podłużnice, jeśli tak to bardzo bym prosił o namiar. pozdrawiam. Darek
Byłem u jednego i stwierdził, że trzeba oprócz baku, wydechu to i zawieszenie tylne demontować, troszkę sie obawiam, czy da to rade zrobić solidnie. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-08-2010, 17:59
|
|
|
carisma1, odsyłam z takim pytaniem na podforum regionalne. Tam masz większą szansę na znalezienie. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2010, 12:26
|
|
|
witam ponownie, jestem świeżo po zabiegu zardzewiałych podłużnic, jestem konstruktorem w dużej firmie i mamy doskonałych spawaczy, którzy w suficie kładą spoiny, które wygladają jakby spawał automat, ale do rzeczy, wybrałem najlepszego bo akurat ten spawcz pracował kiedyś w warsztacie samochodowym i blacharskim, poszedł najpierw bak, póxnie wydech rozpięty aż do katalizatora, bez tego demontażu nie da się zrobic tego dobrze. Póżniej wycinanie zgnitych elementow, szlifowanie do gołej blachy i wspawywanie blach, spaw ciagły i solidny, przed zakryciem profilu obowiazkowo zabezpieczenie środkiem kons., uwierzcie mi ze żaden spawacz nie robi tego bo spawając nadpala się ten srodek i opary ,,zabijaja" ale mój był twardy no i ja przełożony na to patrzyłem- nie miał wyjścia. Przy okazji oczyszczone zardzewiałe elementy podwozia-3 lata temu był konserwowany w najleszym warsztacie w łodzi- z piaskowaniem. Rura wlewu wyciągnięta i usunięte zardzewiałe ryde płamki przy wlewie. Zbieg trwał dwa popołudnia po 7 godz. O cenie nie mówię bo to nie jest miarodajne, mój człowiek, kolega, podwładny więc...nie ważne. Nie wierzę , ze ktoś jest w stanie zrobić to dobrze w pare godzi, w takim czasie można jedynie przykryć to blachą wyprofilowac ja i naspawać zostawiając cały syf w środku i oczywiście grubo potraktowac konserwacją która zakryje całe płaty rdzy, a pod konserwacją ruda się budzi i kiedyś zrobi swoje. Moge poradzić, że jeśłi ktoś chce się pozbyć auta, to wystarczy usunąc odstające kawałki zadzewiałej blacy, zaszpachlować i konserwacją zapaćkać, wygladac bedzie dobrze, podejrzewam , ze większość tak robi, ja podszedłem do tego z uwaga bo autkiem pomyka żonka z dziećmi a na nich się nie oszczędza!!!!!!!!!! Podsumuwując jeśli chcemy robić to w warsztacie koniecznie musimy asystować przy pracy bo zrobią jak pisałem wyżej. Pozdrawiam Darek |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 14-08-2010, 16:00
|
|
|
i tak powinni robić wszyscy blacharze .
Dobry opis tych czynności ,które powinny być zrobione przy wyspawniu zardzewiałych elementów podwozia . |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-08-2010, 16:44
|
|
|
carisma1 napisał/a: | szlifowanie do gołej blachy i wspawywanie blach, spaw ciagły i solidny | Pomimo tego, że samochód jest składany z paneli konstrukcyjnych i są one zgrzewane, to elementy konstrukcyjne podatne na spore naprezenia/przeciążenia są spawane, fakt bo fakt spawem ciągłym, ale miejscowym, czyli np 1-2cm spawu ciągłego, przerwa i kolejny spaw, albo następny spaw na następnej ściance. I teraz moje pytanie, czy Twój spawacz obspawał Ci te podłuznice jednolitym ciagiem, czy własnie takim o jakim napisałem wyżej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2010, 07:38
|
|
|
robertdg napisał/a: | carisma1 napisał/a: | szlifowanie do gołej blachy i wspawywanie blach, spaw ciagły i solidny | Pomimo tego, że samochód jest składany z paneli konstrukcyjnych i są one zgrzewane, to elementy konstrukcyjne podatne na spore naprezenia/przeciążenia są spawane, fakt bo fakt spawem ciągłym, ale miejscowym, czyli np 1-2cm spawu ciągłego, przerwa i kolejny spaw, albo następny spaw na następnej ściance. I teraz moje pytanie, czy Twój spawacz obspawał Ci te podłuznice jednolitym ciagiem, czy własnie takim o jakim napisałem wyżej |
.......pisąłem, że jestem konstruktorem.....jak myślisz pozwoliłbym na wprowadzenie tyle ciepła bez przerw?, raz odkształcenia , dwa ciepło które przenika dość szybko i pali wsio po drodze łącznie z plastikami i tapicerką w bagażniku he he. Jeszcze jedna uwaga, demontaz i montaż baku wymaga niezwykłej ostrożności, nie wiem jak u Was ale u mnie rurki od paliwa były tak skorodowane że odpadający kawałek rdzy z jednej z nich odsłonił mikrodziurkę, ale jakos sobie z tym poradziłem. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|