Jakie paliwo do misia? |
Autor |
Wiadomość |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 30-09-2006, 10:16 Jakie paliwo do misia?
|
|
|
Wczesniej lalem 95 ORLENU i co 3 tankowanie 98 ORLENU
ale ostatnio przeszedlem na 98 NESTE bo jest tansze od 95 Orlenowskiej
niby zadnej roznicy nie czuje, spalanie tez podobne (ciezko na dupochamowni zmierzyc)
(kilkakrotnie zreszta spotkalem sie z opinia ze Neste bierze z rafinerii Orlenowskiej a cena nizsza bo bez obslugi)
I teraz mam pytanie kto na czym jezdzi? moze jednak lepiej dla misia ciut wiecej placic i jezdzic na czyms innym? |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
kaeres [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2006, 10:56
|
|
|
Do Twojego tylko nonPB 95 oktan.
Lanie 98 nie ma sensu, tracisz kase. |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30-09-2006, 12:52
|
|
|
jak za ta samą cene to możesz wlac 98 ale i tak zadnej różnicy nie bedzie. co innego jak silnik jest dłubany. ja ciągle leje 95 na orlenie bo i tak 90% stacji bierze od nich benzyne. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 30-09-2006, 13:22
|
|
|
Na 98 ciutkę mniej pali i paliwko jest lepszej jakości, więc finansowo to cię nie zaboli . Ja leję na Neste od roku i nie mam żadnych problemów.
90% paliw na rynku polskim jest z Orlenu . Są różne kategorie jakości paliw i od tego zależy cena. Orlen na swoich stacjach ma paliwo B lub C, bo to zależy od właściciela stacji i od popytu (przypominam że nadal pokutują stacje pod logiem Orlenu ). Najczystsze paliwa ma Shell, bo bierze tylko A (wynika to z polityki firmy). Neste i Statoil to B, a BP to B lub C. Wiadomości te pochodzą od człowieka, który operuje w tym temacie na codzień.
Domieszki paliwa zdażają się najczęściej na stacjach Orlen, ponieważ mają kiepski system kontroli ilości paliwa .
Jak chcesz żeby twoje Mitsu miało od czasu do czasu coś w rodzaju odnowy biologicznej SPA to zalej mu pełny bak V-Power'a 99 na Shell'u. Osiągów nie poprawia, ale to importowane paliwko wysokiej jakości, które daje chwilę wytchnienia twojemu silnikowi . |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rami1000 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2006, 17:08
|
|
|
Ja pracuje na stacji orlenu i bardzo chwalonym przez ludzi paliwem jest verwa podobno miej pali i auto jest na nim dynamiczniejsze. Co do domieszek na Orlenie chyba bym sie nie zgodził, kontrole jakości paliwa sa bardzo często ale faktem jest że gorsze jakościowo paliwo trafia na stacje patronackie typu "petrochemia" a co do cen ustala je rynek, ceny zalezne sa od cen konkurecji. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30-09-2006, 17:13
|
|
|
cns80 napisał/a: | a BP to B lub C. |
Jeśli odnosi się to też do LPG to potwierdzam |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 01-10-2006, 10:15
|
|
|
Czyli na co dzień Paliwko 98 z Neste a od czasu do czasu V-power Shell i bedzie gitara:D
pytalem sie tu o paliwa bo roznica miedzy 98 na neste a 95 Orlen jest spora (Orlen 95 4.11
Neste 98 4.02 )
Jeśli chodzi o jazdę samochodem nie czuję różnicy ani w spalaniu ani w dynamice miedzy 95 i Verva 98 (orlenowskimi) ani tez miedzy Orlenem a Neste (moze mam zbyt nieczulą dupochamownie )
Dzieki z podpowiedzi |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-10-2006, 11:59
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | V-power Shell |
Słyszałem dużo złego o tym paliwie. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 01-10-2006, 12:11
|
|
|
Nie chodzi mi o kontrolę jakości paliw, bo ta jest częsta, tyle ze często przeprowadzają ja firmy na zlecenie Orlenu i jej wyniki nie wydostają się do opinii publicznej. Na V-Power 99 może różnicę poczujesz w zimie. Generalnie chodzi o dbanie o silnik, a nie o osiągi. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 12:20
|
|
|
ja tez nie polecam SHELL V-POWER "RANCING"
tak mi sie wydaje ze zle podzialalo na moje GTI potem zaczelo sie te "zanikanie obrotow" ktore opisywalem w Colt technicznie,nie wiem co to dokladnie bylo do tej pory WAZNE!!! ze sie skonczylo(moze dlatego ze juz nie tankuje "RANCING")
teraz leje non-stop VERVE z Orlen i jest super extra
[ Dodano: 01-10-2006, 12:28 ]
a jezeli chodzi o osiagi to w Colcie na SHELL nie poczulem zadnej roznicy jest identyko jak na 98VERVA
natomiast gdy jezdzilem jeszcze Cordoba i lalem SHELL to roznicy nie dalo sie nie odczuc! normalnie auto inaczej jezdzilo
te paliwo 99ok jest lepiej spalane przez silnik(spalanie jest spokojniejsze) i nie zawsze wplywa na osiagi jezeli juz to przy mniejszych pojemnosciach i mocach |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 01-10-2006, 13:31
|
|
|
gadałem raz z zaprzyjaźnionym kolesiem z shella na temat v-powera. powiedział mi ze cały czas nie można na nim jeździć bo wtryski padną. to paliwo jest bardziej suche czy coś takiego. raz na jakis czas pomaga niby przeczyścic układ paliwowy ale na dłuższą mete nie jest dobre. |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-10-2006, 19:27
|
|
|
Shell ma najgorsze paliwo w Polsce - próbowałem na ok. 10 stacjach w całym kraju i omijam ich szerokim łukiem. Po paliwie B lub C z Statoil czy BP auto w końcu zaczęło pracować normalnie i palić 10-15% mniej. |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 02-10-2006, 22:51
|
|
|
czyli jest jak w starym tekscie
Opienie sa jak dziora w d**pie kazdy ma swoja:)
zostane przy Neste zobacze efekty narazie jest ok jak cos sie zmieni to potestuje inne
dzieki za opinie:) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-10-2006, 23:19
|
|
|
Orlen albo BP. Wcześniej mnie wodziło na pokuszenie (Neste,Jet, Arge) ale się wylezcyłem. Nie zdażyło mi się żebyy na BP albo Orlenie było syfne paliwo(stacje przy Wielickiej) a po tamtych miałem chwile zwątpienia.Tankuje 95 bo nie widze różnicy po wlaniu 98, także w spalaniu. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2006, 23:43
|
|
|
Shell na swojej stronie www napisał w FAQ:
6. Czy Shell V-Power Racing można stosować do wszystkich typów samochodów ?
(...) W niektórych starszych samochodach koniecznym może być zastosowanie środka smarującego gniazda zaworowe. W razie wątpliwości sprawdź w instrukcji obsługi samochodu lub skonsultuj się z dealerem...
osochodzi?
Przy okazji: tankuje w Shell i BP tylko. 95 na korki warszawskie, a 98 tylko jak jadę w trasę. Różnicy 95-98 istotnej nie widze (no może trochę lepiej idzie na niskich obrotach przy 98).
Kiedyś lalem non stop Neste 98 bo to była jedyna u nas benzyna o małej zawartości siarki.
A tak przy okazji to się zastanawiam, czy na stacjach zbiorniki z 98 nie są bardziej zasyfione niż z 95, z razji że 98 duuużo gorzej schodzi ??? |
Ostatnio zmieniony przez zulu 03-10-2006, 00:15, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
|