Klepiące zawory |
Autor |
Wiadomość |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 04-08-2010, 10:31
|
|
|
Popychacze są nowe. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 04-08-2010, 13:06
|
|
|
własnie chciałem wam napisac o wytrącaniu się czegoś w oleju maxlife na silniku 6G72 .Nie wiem jak u was ale u mnie jak pisałem - po zmianie oleju do 6-7 w porywach ...jest wszystko ok lecz potem zaczyna delikatnie cykać ...więc znalazłem dane oleju maxlife i tam napisano że wymiana co 10 000 km lub 6 m-cy .
Stan głowic określam na bdb. a ubytków oleju silnikowego na bagnecie nie zauważyłem, Być moze przy przebiegu 260 000km stan wałków rozrządu moze być nie ciekawy i wraz z traceniem właściwości smarnych robi się gdzies luz w okolicach styku na krzywkach
Typ : Sigma 3.0 24V (1991 - 1996)
Silnik 6G72
· Pojemność : Nasadka smarowania 4 litrów
: Pojemność filtra 0,3 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 10000 km / 6 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50
· Zastosowanie : trudne warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 5000 km
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50
Most pędny, automatyczny 4/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 7,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF
Most pędny, ręczny 5/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 2 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : DuraBlend GL-4 75W-80
: HP GL-4 80W-90
Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 40000 km
: Wymiana 80000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4
Kierownica ze wspomaganiem
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,9 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF
: ATF Type D
Punkty smarowania smarem/kalamitki, przeguby kulowe
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease
Punkty smarowania/smarowniczki, łożyska koła
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease
Układ chłodzenia
· Pojemność : Nasadka smarowania 8 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 50000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 14-08-2010, 02:50
|
|
|
wg mitsubishi kazdy olej powinien być wymieniany co 10 000 km lub 6 miesięcy.....
Co do rozwiercania kanałów olejowych to co dokładnie rozwierciłeś?? same popychacze , czy kanaliki w dźwigniach? |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 20-08-2010, 22:45
|
|
|
kanaliki olejowe w regulatorkach /tak to chyba się nazywa/- firma rozwiercała ... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-08-2010, 00:21
|
|
|
 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 21-08-2010, 10:18
|
|
|
własnie te...ale sam nie wiem czy jestem zadowolony |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 21-08-2010, 21:52
|
|
|
patrząc na swoje popychacze dziwiłem sie co tam miałeś do rozwiercania. Teraz wiem ze w 24V to zupełnie inna bajka . A ubzdurało mi się ze do 12 i 24 te same regulatorki idą. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-08-2010, 09:52
|
|
|
Ja sie mocno zdziwiłem jak dostałem popychacz z takim dużym otworkiem - ale jak widać na zdjęciu na mega swapie pasuje i działa tylko wygląda zupełnie inaczej. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 06-11-2015, 11:22
|
|
|
Witam!
oddałem do regeneracji głowicę ( planowanie, wymiana uszczelniaczy).Po odebraniu zauważyłem że koło zębate ma lekki luz jak obracam w prawo lub w lewo do znacznika, czy to luz zaworów ? Czy jak założę głowicę to popychacze się napełnią olejem i nie będzie luzu? Chcę się upewnić czy wszystko ok. Patrzyłem na serwisówkę i coś tam jest że napełnia się olejem. Może ktoś jest doświadczony w tym temacie . Proszę o poradę |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-11-2015, 19:18
|
|
|
Przed montażem pasuje je odpowietrzyć, z tego co mówi serwisówka od silnika to trzeba je zanurzyć w ON i napełnić. Szczegóły na stronie 124 pliku 11A z katalogu pwee9061 z instrukcji od silników ( http://www.e-elektron.pl/...itsuEngines.zip )
PS. Co jest przyczyną demontażu głowicy? Czyżby poszła uszczelka? Jeśli tak to czy nie z powodu źle ustawionej instalacji LPG? (uboga mieszanka, nadmierne obciążenia termiczne i uszkodzenie zaworów/gniazd/uszczelki?) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 06-11-2015, 22:16
|
|
|
ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?
PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-11-2015, 23:44
|
|
|
Rafi5 napisał/a: | ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?
PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć. |
No ja niestety takich operacji nie przeprowadzałem, ale najpewniej tak będzie trzeba zrobić. Przejrzyj serwisówkę możliwe że tam jest opisany proces wymiany popychaczy. Warto sprawdzić czy są sprawne i trzymaja ciśnienie bo moze się okazać że po tylu latach maja dość. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|