Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klepiące zawory
Autor Wiadomość
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 04-08-2010, 10:31   

Popychacze są nowe.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 04-08-2010, 13:06   

własnie chciałem wam napisac o wytrącaniu się czegoś w oleju maxlife na silniku 6G72 .Nie wiem jak u was ale u mnie jak pisałem - po zmianie oleju do 6-7 w porywach ...jest wszystko ok lecz potem zaczyna delikatnie cykać ...więc znalazłem dane oleju maxlife i tam napisano że wymiana co 10 000 km lub 6 m-cy .
Stan głowic określam na bdb. a ubytków oleju silnikowego na bagnecie nie zauważyłem, Być moze przy przebiegu 260 000km stan wałków rozrządu moze być nie ciekawy i wraz z traceniem właściwości smarnych robi się gdzies luz w okolicach styku na krzywkach


Typ : Sigma 3.0 24V (1991 - 1996)
Silnik 6G72
· Pojemność : Nasadka smarowania 4 litrów
: Pojemność filtra 0,3 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 10000 km / 6 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50


· Zastosowanie : trudne warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 5000 km
· Zalecenie : MaxLife 10W-40
: MaxLife 15W-40
: SynPower 5W-30
: DuraBlend MXL 5W-40
: Turbo 10W-40
: Turbo 20W-50


Most pędny, automatyczny 4/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 7,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF


Most pędny, ręczny 5/1
· Pojemność : Nasadka smarowania 2 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : DuraBlend GL-4 75W-80
: HP GL-4 80W-90


Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 40000 km
: Wymiana 80000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : Brake & Clutch Fluid DOT 3/4


Kierownica ze wspomaganiem
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,9 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km
: Wymiana 40000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife ATF
: ATF Type D


Punkty smarowania smarem/kalamitki, przeguby kulowe
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease


Punkty smarowania/smarowniczki, łożyska koła
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 20000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : Multi Purpose Grease


Układ chłodzenia
· Pojemność : Nasadka smarowania 8 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Wymiana 50000 km / 24 miesięcy
· Zalecenie : MaxLife Coolant AF
: MaxLife Coolant AF 50/50 RTU
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 14-08-2010, 02:50   

wg mitsubishi kazdy olej powinien być wymieniany co 10 000 km lub 6 miesięcy.....

Co do rozwiercania kanałów olejowych to co dokładnie rozwierciłeś?? same popychacze , czy kanaliki w dźwigniach?
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-08-2010, 22:45   

kanaliki olejowe w regulatorkach /tak to chyba się nazywa/- firma rozwiercała ...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 21-08-2010, 00:21   

_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 21-08-2010, 10:18   

własnie te...ale sam nie wiem czy jestem zadowolony :doubt:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 21-08-2010, 21:52   

patrząc na swoje popychacze dziwiłem sie co tam miałeś do rozwiercania. Teraz wiem ze w 24V to zupełnie inna bajka :P . A ubzdurało mi się ze do 12 i 24 te same regulatorki idą.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-08-2010, 09:52   

Ja sie mocno zdziwiłem jak dostałem popychacz z takim dużym otworkiem - ale jak widać na zdjęciu na mega swapie pasuje i działa :) tylko wygląda zupełnie inaczej.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 06-11-2015, 11:22   

Witam!
oddałem do regeneracji głowicę ( planowanie, wymiana uszczelniaczy).Po odebraniu zauważyłem że koło zębate ma lekki luz jak obracam w prawo lub w lewo do znacznika, czy to luz zaworów ? Czy jak założę głowicę to popychacze się napełnią olejem i nie będzie luzu? Chcę się upewnić czy wszystko ok. Patrzyłem na serwisówkę i coś tam jest że napełnia się olejem. Może ktoś jest doświadczony w tym temacie . Proszę o poradę
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-11-2015, 19:18   

Przed montażem pasuje je odpowietrzyć, z tego co mówi serwisówka od silnika to trzeba je zanurzyć w ON i napełnić. Szczegóły na stronie 124 pliku 11A z katalogu pwee9061 z instrukcji od silników ( http://www.e-elektron.pl/...itsuEngines.zip )

PS. Co jest przyczyną demontażu głowicy? Czyżby poszła uszczelka? Jeśli tak to czy nie z powodu źle ustawionej instalacji LPG? (uboga mieszanka, nadmierne obciążenia termiczne i uszkodzenie zaworów/gniazd/uszczelki?)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 06-11-2015, 22:16   

ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?

PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-11-2015, 23:44   

Rafi5 napisał/a:
ok. Czyli muszę rozkręcić klawiaturę. Łukasz jak masz jakieś wskazówki to proszę.
Mam nadzieję że nie poprzestawiam czegoś . Czyli rozkręcam wałek rozrządu i wyciągam klawiaturę ?

PS. Padła uszczelka a dokładnie zrobił się przedmuch do układu chłodzenia , pierwsze objawy to było przelewanie się płynu , a potem bąbelki w zbiorniku wyrównawczym. Zawory już tez nie miały szczelności ale gniazda nie były wypalone.
Przy okazji wymieniam pasek rozrządu i pompę wody gdyż już zaczęła cieknąć.


No ja niestety takich operacji nie przeprowadzałem, ale najpewniej tak będzie trzeba zrobić. Przejrzyj serwisówkę możliwe że tam jest opisany proces wymiany popychaczy. Warto sprawdzić czy są sprawne i trzymaja ciśnienie bo moze się okazać że po tylu latach maja dość.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.