Problemy z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25-08-2010, 19:08 Problemy z silnikiem
|
|
|
Witam, od jakiegoś czasu z moim autem/silnikiem coś się dzieje:
szarpie na postoju i przy szybszym dodaniu gazu, jakby się dusił, cały czas moc spada... jedyna jazda to stała prędkość bo jak wcisnę mocniej gaz to się dusi i nie przyśpiesza
czyściłem przepustnicę, ale efektu żadnego, wcześniej jak wymieniłem świece to na 500km było wszystko ok. więc myślałem że to wina świec, niestety po następnej wymianie nie było poprawy zastanawiam się co może być nie tak, i czy np. regulacja luzów zaworowych by pomogła (nie robiłem tego jeszcze- ok40000km) i nie wiem czy poprzedni właściciel to robił. wybaczcie że się tak rozpisałem ale chciałbym jak najlepiej przedstawić problem żebyście mogli mi jakoś pomóc o ile będzie to możliwe i ktoś przerabiał już taki temat.. forum poczytałem i nie znalazłem odpowiedzi...
POMÓŻCIE!!! |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
sherkan
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 2 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: 25-08-2010, 22:49
|
|
|
Witam
Miałem podobny problem i problemem była cewka zapłonowa a dokładniej łącznik cewki zapłonowej
Pozdrawiam |
_________________ ..dobre momenty jak fotografie, zbieram w swej głowie jak w starej szafie.. |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25-08-2010, 23:07
|
|
|
zastanawiałem się nad tym, muszę znaleźć kogoś w pobliżu na podmiankę, bo kupować w ciemno to bez sensu... jak sprawdzę to dam znać, czekam na dalsze sugestie... |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
DjWafel
Nowy Forumowicz

Auto: Opel Ford Skoda i bedzie Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 20 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-08-2010, 09:13
|
|
|
Nie wiem czy nie zabrzmi dziwnie ale wymień filtr paliwa dużo nie kosztuje, u mojego kolegi były takie same objawy to wymieniłem mu filtr paliwa wcześniej zatankował jakieś syfiaste paliwo z filtra jak by normalnie błoto się wylewało. Przepływ paliwa może nie jest odpowiedni ale spróbuj bez filtra na krótko aby nie kupować na marne. |
_________________ Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą sztuką jest zrobić to boczną. |
|
|
|
 |
zbycho77
Mitsumaniak
Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 495 Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
|
Wysłany: 29-08-2010, 13:03
|
|
|
Qbatcz napisał/a: | kupować w ciemno to bez sensu... |
... a moim zdaniem ma sens. W tych modelach cewki lecą ni stąd ni zowąd. Warto posiadać w rezerwie takową (szczególnie jeśli uda ci się tanio wyrwać). Nawet nie wiesz, kiedy się przyda. Pozdrawiam. |
_________________ Zbyszek |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 02-09-2010, 14:37
|
|
|
Mialem IDENTYCZNE objawy. Spadek mocy ciągle postępował, na końcu nie byłem w stanie wrzucić nawet czwartego biegu, taki był słaby. Mocniejsze dodawanie gazu po prostu dusiło miśka. Myślałem, ze to cos nie tego z wydechem, zapchany katalizator itp.
Dałem miśka do mechanika, ten wyrzucił katalizator, ale dalej problem występował.
Pomogła dopiero regulacja zaworów - koszt 50 zł
Po tym zabiegu miś ożył, gaz mogę wciskać do podłogi i nie dusi się, wyrównały się też obroty.
Zrób to koniecznie - koszt śmieszny a efekt...
Pilnuj, żeby mechanik ustawiał na ciepłym silniku. Ssące 0,20, wydechowe 0,25.
Daj znać, czy pomogło.
p.s. mam silnik 1.3 12v |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 02-09-2010, 22:12
|
|
|
zawory w misiu CJ to chyba 0.2 dolot, 0.3 wydech? bo już się w tym wszystkim gubię... uszczelki już kupiłem żeby wymienić (pod pokrywą i przy świecach) niestety mam strasznie mało czasu żeby cokolwiek załatwić może uda mi się w poniedziałek umówić z kolegą żeby sprawdzić kable... i po niedzieli umówię się z mechanikiem na regulację zaworów, dzięki koledzy za rady! jak wyeliminuję przyczynę to dam znać co to jest
jurekschroda- dzięki za pocieszenie, bo jeśli to tylko to to będę szczęśliwy |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 05-09-2010, 07:58
|
|
|
Qbatcz napisał/a: | zawory w misiu CJ to chyba 0.2 dolot, 0.3 wydech? |
Tak.
Bez taśmy termicznej się obędzie. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13-09-2010, 09:20
|
|
|
oddałem auto do mechanika.... jest gorzej.. obawiam się że silnik mógł być niedogrzany jak go regulował bo teraz w ogóle nie reaguje na mocniejsze dodanie gazu... albo luzy powinny mieć inne wartości... chyba pojadę z reklamacją... (dobre w tym jest to że mam prawie pewność że to jest przyczyną "duszenia się" misia) |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 13-09-2010, 11:19
|
|
|
A zerknąłeś do manuala ? Może tam są podane prawidłowe wartości dot zaworów.
Cytat: | dobre w tym jest to że mam prawie pewność że to jest przyczyną "duszenia się" misia) |
Też tak myślę. Będzie to też wskazówką dla mechanika.
Trzymam kciuki |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 13-09-2010, 20:30
|
|
|
dziękuję bardzo za zainteresowanie, a teraz czas na happy end-
nie chciałem się kłócić z mechanikami więc z zabrałem się do tego sam (no, może pod kierownictwem kolegi ze stażem w tej dziedzinie), oczywiście luzy po mechaniku pozostawiły wiele do życzenia.. więc je poprawiłem, niestety znacznej poprawy nie zauważyłem, ale przyjechał do mnie kolega który także ma CJ i dał się namówić na podmianę kabli, okazało się, że muszę wymienić jedną cewkę zapłonową, bo po wymianie (i uprzedniej regulacji zaworów) autko zachowywało się jak prawdziwy COLT (źrebak (powyżej jednego roku) ; ogierek) także pozostaje wymiana cewki zapłonowej....
zastanawiam się czy kupić nową (japparts 225zł - z rabatem 180) czy używaną ale oryginalną (alle... 100zł +przesyłka)...... zobaczymy |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
kolej
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 8 Skąd: DW
|
Wysłany: 02-10-2010, 10:10
|
|
|
Może używaną sobie daruj, bo może się okazać, że za kilka tygodni, będziesz miał to co teraz i kupisz jeszcze raz, ale nową A nowa będzie na gwarancji. |
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 02-10-2010, 11:52
|
|
|
kolej napisał/a: | Może używaną sobie daruj | tak też zrobiłem, auto chodzi bez problemu dziękuję wszystkim za pomoc!! |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
|