Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z silnikiem
Autor Wiadomość
Qbatcz 
Mitsumaniak
life is good!!


Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 136
Skąd: Tczew
  Wysłany: 25-08-2010, 19:08   Problemy z silnikiem

Witam, od jakiegoś czasu z moim autem/silnikiem coś się dzieje:
szarpie na postoju i przy szybszym dodaniu gazu, jakby się dusił, cały czas moc spada... jedyna jazda to stała prędkość bo jak wcisnę mocniej gaz to się dusi i nie przyśpiesza :cry:
czyściłem przepustnicę, ale efektu żadnego, wcześniej jak wymieniłem świece to na 500km było wszystko ok. więc myślałem że to wina świec, niestety po następnej wymianie nie było poprawy :cry: zastanawiam się co może być nie tak, i czy np. regulacja luzów zaworowych by pomogła (nie robiłem tego jeszcze- ok40000km) i nie wiem czy poprzedni właściciel to robił. wybaczcie że się tak rozpisałem ale chciałbym jak najlepiej przedstawić problem żebyście mogli mi jakoś pomóc o ile będzie to możliwe i ktoś przerabiał już taki temat.. forum poczytałem i nie znalazłem odpowiedzi...

POMÓŻCIE!!!
_________________
jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie ;)

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
sherkan 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: Łaziska Górne
Wysłany: 25-08-2010, 22:49   

Witam ;)
Miałem podobny problem i problemem była cewka zapłonowa a dokładniej łącznik cewki zapłonowej ;)
Pozdrawiam ;)
_________________
..dobre momenty jak fotografie, zbieram w swej głowie jak w starej szafie..
 
 
 
Qbatcz 
Mitsumaniak
life is good!!


Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 136
Skąd: Tczew
Wysłany: 25-08-2010, 23:07   

zastanawiałem się nad tym, muszę znaleźć kogoś w pobliżu na podmiankę, bo kupować w ciemno to bez sensu... jak sprawdzę to dam znać, czekam na dalsze sugestie...
_________________
jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie ;)

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
DjWafel 
Nowy Forumowicz


Auto: Opel Ford Skoda i bedzie Colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-08-2010, 09:13   

Nie wiem czy nie zabrzmi dziwnie ale wymień filtr paliwa dużo nie kosztuje, u mojego kolegi były takie same objawy to wymieniłem mu filtr paliwa wcześniej zatankował jakieś syfiaste paliwo z filtra jak by normalnie błoto się wylewało. Przepływ paliwa może nie jest odpowiedni ale spróbuj bez filtra na krótko aby nie kupować na marne.
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą sztuką jest zrobić to boczną.
 
 
 
zbycho77 
Mitsumaniak

Auto: Renault Scenic II, Colt VI 1.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 495
Skąd: Lublin/Łęczna/Turka
Wysłany: 29-08-2010, 13:03   

Qbatcz napisał/a:
kupować w ciemno to bez sensu...

... a moim zdaniem ma sens. W tych modelach cewki lecą ni stąd ni zowąd. Warto posiadać w rezerwie takową (szczególnie jeśli uda ci się tanio wyrwać). Nawet nie wiesz, kiedy się przyda. Pozdrawiam.
_________________
Zbyszek
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 02-09-2010, 14:37   

Mialem IDENTYCZNE objawy. Spadek mocy ciągle postępował, na końcu nie byłem w stanie wrzucić nawet czwartego biegu, taki był słaby. Mocniejsze dodawanie gazu po prostu dusiło miśka. Myślałem, ze to cos nie tego z wydechem, zapchany katalizator itp.
Dałem miśka do mechanika, ten wyrzucił katalizator, ale dalej problem występował.

Pomogła dopiero regulacja zaworów - koszt 50 zł :wink:

Po tym zabiegu miś ożył, gaz mogę wciskać do podłogi i nie dusi się, wyrównały się też obroty.
Zrób to koniecznie - koszt śmieszny a efekt... :mrgreen:
Pilnuj, żeby mechanik ustawiał na ciepłym silniku. Ssące 0,20, wydechowe 0,25.

Daj znać, czy pomogło.

p.s. mam silnik 1.3 12v
 
 
Qbatcz 
Mitsumaniak
life is good!!


Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 136
Skąd: Tczew
Wysłany: 02-09-2010, 22:12   

zawory w misiu CJ to chyba 0.2 dolot, 0.3 wydech? bo już się w tym wszystkim gubię... uszczelki już kupiłem żeby wymienić (pod pokrywą i przy świecach) niestety mam strasznie mało czasu żeby cokolwiek załatwić :doubt: może uda mi się w poniedziałek umówić z kolegą żeby sprawdzić kable... i po niedzieli umówię się z mechanikiem na regulację zaworów, dzięki koledzy za rady! jak wyeliminuję przyczynę to dam znać co to jest

jurekschroda- dzięki za pocieszenie, bo jeśli to tylko to to będę szczęśliwy :mrgreen:
_________________
jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie ;)

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 05-09-2010, 07:58   

Qbatcz napisał/a:
zawory w misiu CJ to chyba 0.2 dolot, 0.3 wydech?

Tak.

Bez taśmy termicznej się obędzie. :D
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Qbatcz 
Mitsumaniak
life is good!!


Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 136
Skąd: Tczew
Wysłany: 13-09-2010, 09:20   

oddałem auto do mechanika.... jest gorzej.. obawiam się że silnik mógł być niedogrzany jak go regulował bo teraz w ogóle nie reaguje na mocniejsze dodanie gazu... albo luzy powinny mieć inne wartości... chyba pojadę z reklamacją... (dobre w tym jest to że mam prawie pewność że to jest przyczyną "duszenia się" misia)
_________________
jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie ;)

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-09-2010, 11:19   

A zerknąłeś do manuala ? Może tam są podane prawidłowe wartości dot zaworów.

Cytat:
dobre w tym jest to że mam prawie pewność że to jest przyczyną "duszenia się" misia)

Też tak myślę. Będzie to też wskazówką dla mechanika.
Trzymam kciuki :wink:
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 13-09-2010, 15:23   

Wartości sprawdzałem w książce serwisowej. 0.2 intake, 0.3 exhaust dla Twojego 1.6.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Qbatcz 
Mitsumaniak
life is good!!


Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 136
Skąd: Tczew
Wysłany: 13-09-2010, 20:30   

dziękuję bardzo za zainteresowanie, a teraz czas na happy end-
nie chciałem się kłócić z mechanikami więc z zabrałem się do tego sam (no, może pod kierownictwem kolegi ze stażem w tej dziedzinie), oczywiście luzy po mechaniku pozostawiły wiele do życzenia.. więc je poprawiłem, niestety znacznej poprawy nie zauważyłem, ale przyjechał do mnie kolega który także ma CJ i dał się namówić na podmianę kabli, okazało się, że muszę wymienić jedną cewkę zapłonową, bo po wymianie (i uprzedniej regulacji zaworów) autko zachowywało się jak prawdziwy COLT (źrebak (powyżej jednego roku) ; ogierek) także pozostaje wymiana cewki zapłonowej....

zastanawiam się czy kupić nową (japparts 225zł - z rabatem 180) czy używaną ale oryginalną (alle... 100zł +przesyłka)...... zobaczymy
_________________
jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie ;)

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
kolej 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 8
Skąd: DW
Wysłany: 02-10-2010, 10:10   

Może używaną sobie daruj, bo może się okazać, że za kilka tygodni, będziesz miał to co teraz i kupisz jeszcze raz, ale nową 8) A nowa będzie na gwarancji.
 
 
Qbatcz 
Mitsumaniak
life is good!!


Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 136
Skąd: Tczew
Wysłany: 02-10-2010, 11:52   

kolej napisał/a:
Może używaną sobie daruj
tak też zrobiłem, auto chodzi bez problemu :) dziękuję wszystkim za pomoc!!
_________________
jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie ;)

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.