[EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach |
Autor |
Wiadomość |
DziadekMirek
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 234 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-09-2010, 21:04
|
|
|
Pewien znajomy, o ktorym mowia ze urodzil sie z kierownica w reku, doradzil mi ostatnio zebym na przod zalozyl opony 195/65/15 a z tyłu mozna zostawic 205/60/15. Nie bedzie tak wozic na koleinach. I podobno tez jest to metoda stosowana przez kierowcow-rajdowcow.
Gdyby kto inny mi to mowil to rozesmialbym sie, ale akurat Ten znajomy zęby zjadl na samochodach. |
_________________ Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
prisoner
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 47 Skąd: Krasnystaw
|
Wysłany: 15-09-2010, 01:29
|
|
|
Również śmigam na 215/45/17 letnie i pływa na koleinach, na zimowych nie ma tego problemu. Wynika to m.in. z konstrukcji felg (odsadzenie) i właśnie szerokości opony. Zmieniałem całą zawiechę i robiłem geometrię. Problem pływania mnie irytował więc przerzuciłem w celach testowych na zimówki. Problem znikał. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 15-09-2010, 13:03
|
|
|
Opony, szerokości i długości, sworznie i wachacze. Powiedz mi kolego jakie masz felgi? Seryjne 17' czy coś z niemieckiej stajni? Pytam bo chodzi mi o ET felgi. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-09-2010, 13:41
|
|
|
Ja mam 205/55R16 ET42 i w koleinach nie ma problemu. |
|
|
|
 |
Cacper
Mitsumaniak
Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 112 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-09-2010, 18:37
|
|
|
Ja mam taki sam rozmiar (opon) jak Owczar i również nie mam problemu w koleinach. Proponuję założyć spinkę kolumn McPhersona - znacząco pomaga |
_________________ Cacper |
|
|
|
 |
costa brawa
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 563 Skąd: mielec
|
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-09-2010, 10:51
|
|
|
ha, ha, ha. Kolega się trochę rozpedzil. Dziadku Mirku, robią taki myk aby lepiej pokonywac zakrety, ale powiedz kierowcy mocnej przednionapedowki aby założył na przód mniejsze opony to się dziwnie popatrzy. Ja mam taki problem iż po najechaniu tyłem na nierówność strasznie lata dupa. Amory nowe, wszystko wymienione i pomierzone. Stawiam na słabe ET felgi. Poczekam do momentu zmiany na zimowki to wtedy się okaże. |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Cacper
Mitsumaniak
Auto: Gal 2.5 V6 & Lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Posty: 112 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-09-2010, 12:52
|
|
|
"Spinka kolumn" czyli wspornik, wzmocnienie, usztywnienie będące w komorze silnika przykręcone do górnego mocowania amortyzatorów. Mam nadzieję, że teraz się jasniej wyraziłem bo widzę, że ostatnio mam problemy z przekazem - przepraszam. U mnie to znacząco pomogło pomimo niewielkiej ceny, coś ok. 140 zł |
_________________ Cacper |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2010, 14:18
|
|
|
czyli tzw. rozpórka kielichów tylko czy to ma sens w seryjnym zawiasie? zawsze myślałem że to taki "kolejny level" po sportowym zawieszeniu itp. |
Ostatnio zmieniony przez zbir 16-09-2010, 14:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 16-09-2010, 14:30
|
|
|
Oczywiście, ze ma sens
Ja ostatnio montowałem i dwóch sceptyków przekonałem o zaletach rozpórki.
Sam uważam, że rozpórka przednia górna powinna być montowana w każdym aucie powyżej 100KM, a nawet w niektórych słabszych przynosi poprawę własności jezdnych i prowadzenia. |
|
|
|
 |
zbir
Forumowicz
Auto: EA5W 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 151 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-09-2010, 17:47
|
|
|
Zbirze, dzięki za lnki!! A ta rozporka to aluminiowe gow**, jest dobra tylko do tego aby rękę oprzeć podczas grzebania w silniku. Przetestowane na ok 200 samochodach. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 16-09-2010, 18:03
|
|
|
Dzik napisał/a: | Zbirze, dzięki za lnki!! A ta rozporka to aluminiowe gow**, jest dobra tylko do tego aby rękę oprzeć podczas grzebania w silniku. Przetestowane na ok 200 samochodach. |
Ano możesz zastosować upgrejda do tej rozpórki. tj te cienkie blaszki które są przy niej (te co idą na kielichy) proponuje wymienić na jakąś blachę 3-5milimetrową i będzie git |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 16-09-2010, 19:04
|
|
|
Blaszki to mniejszy problem. Ja bym tego materiału nie nazwał aluminium tylko "twardsza cyna", strasznie się gnie. Czemu uzyska od vr4 kosztuje 3x wiecej a i innych firm ze 2x? W tym przypadku nie płacimy za firmę a za materiał z jakiego została wyprodukowana. |
|
|
|
 |
|