Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 15-07-2010, 15:27
|
|
|
Zjawiska falowe i zmiana dynamicznego przepływu gazów w całym układzie wylotowym, może i przy dużych różnicach, na pewno spowoduje zmianę napełniania i wymiany mieszanki w cylindrach silnika.
Wydech jest projektowany tak aby w całym zakresie obrotów, a szczególnie w fazie największej mocy i momentu pracował jak najwydajniej.
Katalizator i oba tłumiki końcowe działają jak zwężki i suma ich oporów pozwala na taki przepływ gazu w rurach wydechowych aby fala zmniejszonego ciśnienia w kolektorze następowała w momencie otwierania jednego z cylindrów i powodowała wysysanie spalin i szybszą/ skuteczniejszą wymianę ładunku.
Co ciekawe wielu uważa że to środkowy tłumik jest mniej potrzebny niż końcowy i decydują się na zastąpienie go rurą.
Co do pytania do mnie, nie widzę sprzeczności żadnej.
Zastosowanie takich samych średnic, przekrojów i wymiarów, zaskutkuje tym, że wydech będzie trwalszy i mniej wymagający obsługi.
A charakterystyka nie zmieni się.
Nie potrafię odnaleźć na naszym forum posta o projektowaniu całego wydechu i jak ktoś może to niech poda, bo są tam ciekawe informacje. |
|
|
|
 |
iktorn73
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 16 Skąd: Magdalenka
|
Wysłany: 20-09-2010, 10:58
|
|
|
Ja co prawda wymieniłem tylko kata na strumienicę,ale nie spowodowało to żadnych efektów ubocznych,samochód jest tak samo cichy a obroty nie falują. Jest tylko jedna sonda,w przypadku silnika 1,6 a o taki koledze chodzi.Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 20-09-2010, 11:08
|
|
|
iktorn73 napisał/a: | Jest tylko jedna sonda,w przypadku silnika 1,6 | Ja mam 2 sondy i jestem tego pewny na 110%
[ Dodano: 20-09-2010, 11:11 ]
iktorn73, Czy sprawdzales kiedyś czy masz w aucie przepływomierz powietrza?
Zaczynam podejrzewać że w silniku 1.6 coś kombinowali. Ja mam napewno 2 sondy i brak przepływomierza.
Byćmoże jest też opcja 1 sonda i przepływomierz. Co o tym sądzicie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
iktorn73
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer OZ Rally 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 16 Skąd: Magdalenka
|
Wysłany: 20-09-2010, 11:25
|
|
|
Nie sprawdzałem niestety,a sondę na mur mam jedną . A może w różnych rocznikach jest różne rozwiązanie? Ja mam rocznik 2003 a Ty 2005,może były jakieś zmiany? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-09-2010, 11:28
|
|
|
a 1,6 nie ma czujnika podciśnienia zamiast przepławki? W nowym tak chyba jest że 1,5 ma czujnik podciśnienia, a 1,8 ma przepływomierz.
Mały Lift w tym zamontowanie 2 sondy może mieć związek z jakaś nową normą EURO. |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 21-09-2010, 11:49
|
|
|
krzychu, a ty co masz? przepływomierz czy czujnik podciśnienia? może zrobisz foto i przedyskutujemy ta ciekawostkę bo mnie to zainteresowało. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-09-2010, 12:20
|
|
|
Z tego co wiem przepływomierz. Zdjęcie mogę zrobić ale nie wiem czy zlokalizuję dobrze. |
|
|
|
 |
|