 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
płyn R3 - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
leinad26 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2005, 00:38 płyn R3 - wymiana
|
|
|
Muszę wymienić płyn w hamulcach i w sprzęgle i jak to zrobić aby było dobrze.
Chodzi mi o koleność odowietrzenia hamulców a o sprzęgle to już całkiem nie wiem nic i ile płynu kupić? aha z tyłu mam bębny jakby to była jakaś różnica
Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 05-08-2005, 07:22
|
|
|
Na początek polecam płyn firmy ATE - rodzaju SL, litrowa banieczka starszy na całą zabawę...
-Lekko poprawiając - nie masz w swoim Galncie płynu R3 - no chyba że jakis magik to %$#^%$# tam nalał... płyn jaki powinien byc w układzie DOT-4...
Sprzęgło - w punktach...
- szczykawką sciagasz wszystko co jest w zbiorniczku
- czysta szmatka robisz błysk w zbiorniczku (wyczyścić)
- nalewasz na max. nowego płyny
- sadzasz kogoś za kółko do pompowania "pedałem"
- sam z kluczem 10mm wpadasz w kanał (odpowietrznik przy pompie sprzęgłowej)
- no i płuczemy....
- ten za kółkiem wciska kilkakrotnie sprzęgło i na koniec trzyma w pozycji wciśniętej..
- Ty w tym momencie odkręcasz odpowietrznik (tryśnie płynem) najlepiej mieć jakieś naczynko no i na odpowietrznik założyc wężyk aby bałaganu nie narobić
- całą ta zabawę powtarzasz do momentu aż w wężyku pokaże Ci kryształowo szysty płyn...
- pamietaj przy tym wszystkim o ciagłej kontroli stanu płynu w zbiorniczku (co by nie zapowietrzyć)
- na sam koniec...
- Gość w środku trzyma wciśnięte sprzęgło - Ty odkręcasz odpowietrznik - cofnie sie łapa sprzegła wycisnie płyn, ale jak przestanie to Ty pomagasz ręką dociskając łapę w kierynku pompy tak aby wycisnąć wszystki płyn z pompy...TRZYMAJĄC WCIŚNIĘTą RĘCZNIE ŁAPE SPRZEGŁA ZAKRĘĆ ODPOWIETRZNIK... wtedy daj znac - aby pomalutku puścić sprzegło Temu siedzącemu za kólkiem...
- uzupełnic płyn na stan około 5mm przed max - założyć korek i GOTOWE...
Hamulce...
- ściągamy koła (albo wszystkie jak jest możliwośc - a jak nie to po jednym, pokolei)
- ściągnąc wszystki płyn ze zbiorniczka szczykawką
- wyczyścić zbiorniczek szmatką do błysku
- nalac płynu na max...
- wtedy w ten sam sposób jak przy sprzęgle zaczynamu od najdalaszego koła od pompy hamulcowej (taka jest teoria - w sumie nie ma szczególnego znaczenie od którego koła zaczniesz - nie przy tych układach hamulcowych)
- czyli: kilka wciśnięć hamulca - trzymanie - Ty odkręcasz odpowietrznik - pedał hamulca w tedy opadnie - Ty w tym momencie zakręcasz - On pompuje pomału - Trzyma wciśnięty - Ty odkręcasz i tak w kółko...
- przy każdym kole bawimy sie do momentu pokazania sie czystego płynu...
- cały czas kontrolujemy stan płynu w zbiorniczku - aby nie zapowietrzyć...
- przy całej tej zabawie jest jeden patencik - który w tym momencie sprzedaje w trakcie "odpowietrzania" zwrócić uwagę przy którym kole pedał hamulca jest w najwyższym punkcie po zapompowaniu - i właśnie... zrobić wszystko co wyżej - i na konieć wrócić do tegoż koła - zabawic sie dwukrotnie w odpowitrzenie...\
- Gwarantuje że będzie cacy...
- Przy tym wszystkim zwracam uwagę na ciągłe myślenie przy tym co sie robi - szczególnie przy hamulcach - nie śpieszyć sie i pomału koło po kole dokładnie wszystko zrobić
- Na sam koniec nie zapomnieć poprzykręcać koła
Pozdrowionka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-08-2005, 08:06
|
|
|
ROMEL napisał/a: |
- sam z kluczem 10mm wpadasz w kanał (odpowietrznik przy pompie sprzęgłowej) |
Odpowietrznik jest przy wysprzęgliku (przy skrzynce biegów) a nie przy pompce. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 05-08-2005, 09:05
|
|
|
No niech będzie Krzyzak... chodziło oczywiście o pompke przy skrzyni dlatego tez zasugerowałem zejście do kanału, bezsensownym byłoby wchodzenie do kanału do pompki sprzegła przy ścianie grodziowej - nie byłoby do niej dostępu....z kanału
pompka przy skrzyni - dokładnie zwana siłownikiem wysprzęglajacym - o tym własnie mowa - w korpusie tego czegos jest odpowietrznik...
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-08-2005, 09:50
|
|
|
Wazna uwaga, ktorej nie zauwazylem: do odpowietrznikow uzywaj klucza oczkowego - odpowietrzniki sa z miekkiego materialu, a nie sa lekko zakrecone....
Druga sprawa, ktora baaaardzo ulatwia temat to przezroczysta rurka o srednicy dajacej sie nalozyc na krociec odpowietrznikow - nie trzeba obawiac sie zapowietrzenia wogole...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 05-08-2005, 13:30
|
|
|
Ok jak sie ten tego bawicie w aptekarzy.....
Bartek - igielitowa przeźroczysta rurka (wężyk) nie koniecznie likwiduje możliwość zapowietrzenia przy odp[owietrzaniu... zawsze może sie zdażyć że odkręcając odpowietrznik za mocno powitrze ma szanse dostac sie pomiędzy korpusem a gwintem odpowitrznika...
Co do klucza oczkowego - zgadzam sie - najwygodniej i najbezbieczniej dla rąk i kostek...
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-08-2005, 13:46
|
|
|
ROMEL napisał/a: | najwygodniej i najbezbieczniej dla rąk i kostek...
|
.... a przede wszystkim najtrudniej poomykac odpowietrzniki, mialem watpliwa przyjemnosc u kumpla wymianiac komplet po jakims orle, jedyna metoda ich odkrecenia byl klucz do rur..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-08-2005, 17:58
|
|
|
No to jak sie bawić w apteke to zapomnieliście o jednej rzeczy koledzy - koniecznie spryskać odpowietrzniki PRZED ODKRĘCANIEM za pomocą klucza oczkowego jakimś preparatem penetrującym!!! |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
leinad26 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2005, 17:03
|
|
|
Dzięki wielkie
tylko martwi mnie ta łapa wysprzęglika,którątrzeba ręcznie dopychać bo jak siedze w domu to jakos niebardzo sobie to wyobrażam
no ale myślę, że dam sobie radę
jeszcze raz dzieki |
|
|
|
 |
witek.w-wa
Forumowicz

Auto: 3000GT VR4 Europa 2 gen.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Maj 2005 Posty: 155 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2005, 23:03
|
|
|
Albert napiał "
Wężyki hamulcowe
Wężyki hamulcowe są jednym z tych elementów o którym mało się mówi, a którego wymiana może przynieść wymierne korzyści. Wężyki hamulcowe wykonane są z gumy i wykorzystywane są do połączenia przewodów hamulcowych (wykonanych z metalu) z zaciskiem hamulcowym, znajdującym się przy każdym z kół. Wężyki, mimo, że wykonane z bardzo twardej gumy, mają tendencję do rozciągania się pod ciśnieniem wytwarzanym w układzie hamulcowym podczas hamowania, obniżając tym samym skuteczność i "czucie" hamulców. Efekt ten pogłębia się wraz z wiekiem i ilością przejechanych kilometrów. Dla właścicieli starszych aut rozwiązaniem jest wymiana przewodów na nowe, aczkolwiek pozwoli nam to tylko do powrotu do stanu wyjściowego. Osobom lubiącym poprawiać fabrykę, polecamy zastosowanie teflonoych przewodów hamulcowych w stalowym oplocie. Najbardziej renomowanym producentem tego typu akcesoriów jest Goodridge. Komplet wężyków na jedną oś samochodu to wydatek ok. 250-300zł. Wężyki Goodridge są dostępne w Polsce.
Płyn hamulcowy
Kolejnym elementem na który warto zwrócić uwagę podczas ulepszania naszego układu hamulcowego jest płyn hamulcowy. Warto pamiętać, że płyn hamulcowy ma naturę hydroskopijną, co oznacza, że po prostu chłonie wilgoć. Im więcej wilgoci w płynie tym temperatura wrzenia niższa, a co za tym idzie łatwiej "zagotować" hamulce. Już 2% wody w układzie hamulcowym powoduje, że temp wrzenia spada o kilkadziesiąt stopni. Płyn hamulcowy powinno się obowiązkowo wymieniać co dwa lata, przy agresywnej jeździe oczywiście częściej.
Przy wymianie płynu, warto się pokusić o zastosowanie płynu o lepszych parametrach. Standardowo samochody są zalewane płynem w specyfikacji DOT 3, którego jedyną praktycznie zaletą jest to że jest tani. Znacznie lepsze parametry posiadają płyny w specyfikacji DOT 4 oraz DOT 5.1, z których ten drugi jest płynem trwalszym. Do naszych celów tuningowych polecamy w pełni syntetyczny płyn CASTROL SRF, który ze swoim punktem wrzenia na sucho 309'C i na mokro 270'C przewyższa wszystkie dostępne na rynku płyny DOT 5.1. Jedyną wadą tego płynu jest to, że trzeba go wymieniać co maksimum 18 miesięcy. Z innych renomowanych producentów płynów należy wymienić AP Racing i Ferrodo."
Jest jeszcze plyn 5.0 ale nie mozna go mieszac z pozostalymi tj. 3, 4, 5.1 |
_________________ 3000GT VR4, Europa, 2 gen. 2001
 |
|
|
|
 |
hałwa [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 10:30
|
|
|
FAJNIE TO WSZYSTKO CHLOPAKI OPISUJECIE,JA TERAZ WYMINIAM W SWOIM MISKU TARCZE,KLOCKI I SZCZEKI NA NOWE FIRMY ATE I JUZ WIEM NA CO ZWROCIC UWAGE MECHANIKOWI
[ Dodano: 19-01-2008, 20:22 ]
tarcze,klocki i szczeki wyminione na nowe ATE jestem naprawde zadowolony wiec polecam czy w 4g92 tez sie odpowietrza sprzeglo?? |
|
|
|
 |
|
|