[EAxx] Wysokie spalanie gazu |
Autor |
Wiadomość |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 17-09-2010, 19:19
|
|
|
Słabo się znam na gazie, ale troszkę niektórych nie rozumiem mój paliwozerny 2 litrowy automat przy wlaczonej klimie na 16' pali w mieście 12-15l jak jeżdżę w nocy to 10-12l benzyny oczywiście. Gdyby spalal mi nawet 18l LPG to po przejechaniu 100 km zaoszczedzilem ok 20zl. Jeżdżę tygodniowo ok 500km wiec instalka zwraca mi się po pól roku. Benzyna kosztuje od 4.4 w gore, gaz jest 2x tańszy a obowiązkowe wymiany okresowe to grosze. Wiec jak slysze, ze ktoś biadoli, ze mu pali za dużo gazu o litr, dwa to mnie krew zalewa.
Tym postem nie mam zamaru nikogo obrazić. Peace & love. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-09-2010, 19:46
|
|
|
Może dośc już dyskusji na temat spalania. W sumie to wątek dotyczy spalania ale nie pustych przechwałek, jak to 2,5 litrowy galant w automacie pali 12 litrów gazu. Kolega ma problem ze zbyt dużym zużyciem gazu, a nie zbyt małym. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 17-09-2010, 20:10
|
|
|
właśnie xD jak ja będę narzekał że mi pali za mało, to założe stosowny wątek xD a tutaj jak widać ludzie mają inny problem.
Dzik, no niestety ale jak ktoś jeździ dużo to jednak jest różnica czy auto pali 12l, 14l czy 18l, nawet jeżeli mówimy o cenie gazu. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 17-09-2010, 23:04
|
|
|
mar111cin napisał/a: |
...ja tam na spalanie benzyny nie mam co narzekać jak narazie, bo średnio wychodzi jakieś 0,7l na 100km |
A przy jakiej temperaturze przełącza Ci się na gaz? Mało coś mi sie wydaje to 0,7 litra. W sumie latem może i tak było, ale zimą już nie bedzie tak kolorowo bo znacznie dłużej bedzie się dogrzewał
Ja u siebie ustawiłem na 35 stopni pełen obaw czy parownik nie dostanie po du.....ie |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 17-09-2010, 23:23
|
|
|
dokładniej to wychodziło że zimą potrzebuje jakieś 0,8l na setke, a latem 0,55l na setke średnia wyszła 0,7 tak jak widać na spritmonitorze moim ;P a tankowania zapisuję już od prawie dwóch lat, chociaż coś czuje że po następnym tankowaniu moge średnią obniżyć :]
jaką temperature mam ustawioną? ciężko powiedzieć bo to nie ja ustawiałem:/ jak narazie reduktor żyje. A autko musi się jednak troche nagrzać żeby się przełączyło na gaz. za to nie podejrzewam go o podbieranie paliwa podczas jazdy na gazie, co sugerują tutaj inni xD |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18-09-2010, 05:42
|
|
|
Jak ktoś jeździ dużo to kupuje sobie klekota bądź civic który w mieście zje mu 8-9l LPG.
Jak mówiłem na gazie mało się znam, kiedyś pozyczylem od kumpla samochód na gaz w celu zrobienia tanio długiej trasy i się smialem, ze ma zepsuta instalacje bo pomimo jazdy na gazie to mu paliwa ubywa. Btw. słyszałem kiedyś iż można ustawić taka opcje aby powyżej jakichś obrotów ( jak chcemy mu przycisnac), komputer sam przestawia się na PB. A i jeszcze wytlumaczcie mi proszę czemu pobiera sobie te nawet niewielkie ilości paliwa podczas jazdy na LPG. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-09-2010, 07:04
|
|
|
W języku fachowym nazywa się to podpieraniem benzyną. W pierwszym przypadku będzie to tak jak wspomniałeś ustawienie sterownika, ze po przekroczeniu np. 5000 obr. będzie on przełączał na zasilanie benzyną. W innym przypadku może być tak, ze dane wtryskiwacze są źle skalibrowane i sterownik sam je będzie wyłączał odbierając zła kalibrację jako błąd wtryskiwacza, wtedy taki wtryskiwacz zastępowany jest benzynowym. Kolejno reduktor jak nie wyrabia i ciśnienie spada to sterownik też będzie włączał wtryskiwacze benzynowe, aby dawka paliwa była odpowiednia do obciążenia silnika. Kolejna sprawa to zużycie paliwa przy rozruchu, jeżeli w sterowniku jest ustawiona temperatura 35 i więcej to silnik zanim nagrzeje się do takiej temperatury płynu chłodzącego w reduktorze będzie cały czas pracował na benzynie, czy to na jałowym, czy w trakcie jazdy, wtedy trzeba zmierzyć ile litrów benzyny pali nasze autko na np 200 litrów gazu. Co do ilości spalania gazu przez nasze auta to musimy wiedzieć, ze wiele czynników ma na to wpływ a najbardziej jakość dobranych komponentów głównie trzech, wtryskiwaczy, reduktora i sterownika, no i dobry fachowiec, który będzie umiał wyregulować nam tą instalację. Ja sam zakładałem instalację i śmiga jak na razie dobrze. Tylko dobrze bo nie miałem czasu na jej solidną regulację. Na 24 litrach gazu ostatnio zrobiłem 160 km tylko jazda po mieście to daje wynik 15 litrów. Auto w automacie i przedział przełączania biegów 2000-3000 czasami 4000. |
|
|
|
 |
Dzik
Mitsumaniak

Auto: CB4W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 245 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 18-09-2010, 13:48
|
|
|
I wszystko jasne. Dzięki!! |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 18-09-2010, 16:42
|
|
|
Nie wiem jak jest w innych sterownikach ale w Stagu czy tam 4Gas'ie łatwo sprawdzić wszystkie te przypadki o których pisze mario mario. Wsytarczy podpiąć laptoa i pojechać w trasę. Jeśli któryś wtryskiwacz przełaczy się na benzynę automatycznie w programie zmieni kolor(zgaśnie), jeśli reduktor nie wyrabia w momencie przełączenia się na benzyne sygnalizuje to sygnałem dźwiękowym.Natomiast przełączanie przy pewnych obrotach można sprawdzić w ustawieniach bez ruszania samochodu z miejsca.
Na całe szczęście u mnie nie występuje żaden z w/w przypadków.
Co do oszczędzania paliwa w zimie to mam pewien sposób. Na mrozie włączam webasto na powiedzmy 20 minut, jak przychodzę do samochodu silnik jest już rozgrzany i zaraz po odpaleniu przełącza się na gaz. Różnica może nie powala na kolana ale zawsze to mniej paliwka, ciepło w kabinie i silnik ma lżej. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 20-09-2010, 12:59
|
|
|
pipi_ja napisał/a: | jeśli reduktor nie wyrabia w momencie przełączenia się na benzyne sygnalizuje to sygnałem dźwiękowym |
Nie zawsze. Jeżeli ktoś nie chce słuchać sygnału to wystarczy jedno kliknięcie i dalej myślisz, ze jedziesz na LPG a tak naprawdę to jedziesz już na Pb. Opcja często używana przez instalatorów przy słabych "komponentach" instalacji LPG aby byl wilk syty i owca cala
mar111cin, codo spalania u ciebie PB <1l to uwazam ze jest jak najbardziej ok przy sprawnym aucie i instlacji lpg. U mnie jest podobnie.
Dzis przy 8°C na dworze przełączyl po 800m na lpg (temp. lpg 33°C). |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
jafo2
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 247 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 22-09-2010, 12:23
|
|
|
U mnie w tym momencie jazda po mieście krótkie trasy wyszło 16,5l (kapcie 225/45/17) ale nie powiem że oszczędzałem |
_________________ Nie ma to jak miś!!! |
|
|
|
 |
freefly [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2010, 12:58
|
|
|
mój misiek 2.0 automat na oponach 215/17 na trasie (autostrada) 10,8 prędkość stała 125km/h nigdy mi tak mało nie spalił, na trasie średnio pali 12, miasto 15, a trafiało się raz w upalne dni to i 16wypił z klimą, dodaję że lubię mu depnąć. w zimie na oponach 195/15 pali o jeden litr mniej czyli trasa 11 a miasto 14. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
menic
Forumowicz

Auto: Galant V6 sedan, 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 53 Skąd: Warszawa/TL
|
Wysłany: 24-09-2010, 12:26
|
|
|
Mój rekord w spalaniu gazu to 360 km na pełnym zbiorniku w kole. (42l ?)
Z czego 300 trasa, reszta Warszawa. Jeżdżąc po samej Wawie spalanie wzrasta i robię już tylko z 240 km... |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-09-2010, 16:44
|
|
|
Ja zaliczam się raczej do tych, u których jest niskie spalanie... W sumie mogę powiedzieć tylko o tzw. polskiej "trasie", bo nigdy nie udało mi sie wyjeździć baku w mieście. Spalanie paliwa robiąc odcinki około 50km (dojazd do pracy z czego 10km jest w mieście, ale raczej omijam korki...), bez szaleństw, ale też nie jazda emerycka - 120 raczej nie przekraczam, wynosi około 9 litrów. Na LPG natomiast w identycznych warunkach LPG spala około 10 litrów i do tego około litr paliwa (tutaj niestety jest błąd pomiaru, bo tankuję zbiornik do pełna i kilkanaście tankowań gazu na tym wychodzi z jazdą również po mieście na krótkich odcinkach, więc uśredniam). |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
|