Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co daje spoiler na klapę ?
Autor Wiadomość
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 20-09-2010, 10:05   

jaca71 napisał/a:

Pewnie że szkoda zachodu :) Bo spojlery montowane w cywilnych, przednionapędówkach to tylko element ozdobny :) Nie jest dobrze dobrany by dociskać tylko dobrze dobrany by dobrze wyglądać.

W samochodach tylnonapędowych, sportowych z dużą mocą dociskają by zwiększyć siłę tarcia (wzór dostępny w podręcznikach do 6 klasy podstawowej). Zauważcie że w takich porshawkach spojlery podnoszą się już od około 60km/h :)


To, że głównym zadaniem spoilerów w samochodach cywilnych jest poprawa estetyki / atrakcyjności to fakt niezaprzeczalny.

Ale co ma napęd (przód / tył) do roli spoilera?
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
macior 
Mitsumaniak


Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: Kraków NH
Wysłany: 20-09-2010, 10:16   

byłbym skłonny przychylać się do opini, że spoiler ogonowy przyczynia się do stabilizacji odwłoku również w przednionapędowcu, zwiększenie przyczepności wzdłużnej jak najbardziej tylko w napędach tylnych oraz 4x4, ale wydaje mi się, że docisk tyłu powoduje poprawienie przyczepności poprzecznej odwłoku w "ośce" i podnosi stabilność aerodynamiczną całego nadwozia analogicznie jak lotki w strzale wypuszczonej z łuku (przyznaję tu bez bicia, że nie jeździłem ospojlerowanymi "wynalazkami")
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-09-2010, 10:31   

el_diablo napisał/a:
Ale co ma napęd (przód / tył) do roli spoilera?


Spojler (dobrze dobrany) zwiększa docisk osi nad którą jest umiejscowiony. Nie jest tajemnicą że dobrze jest by oś napędowa była mocno dociskana - zwiększa to możliwość przeniesienia większej mocy.
Gdy napęd mamy na przód, to docisk stabilizuje tył dzięki większemu dociskowi, stąd większe tarcie poprzeczne i mniejsze uślizgi. Zysk ten jest niewielki.
Gdy napęd jest na tył to poza większemu tarciu bocznemu mamy jeszcze większe tarcie podłużne - lepsza trakcja (samochód lepiej się odpycha)
Głównym elementem stabilizacji tyłu (by nie myszkował) to jednak dyfuzor pod tylny zderzakiem - można oglądnąć w EVO. Świetnie też widoczny w Ferrari Enzo ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-09-2010, 10:41   

Spojler tak jak kolor czerwony i grzmiacy wydech... dodaja nieco koni wirtualnych... ;)
Co do jazdy to spojler estetyczny ma male szanse na poprawe wlasciwosci jezdnych auta bo nie byl do tego projektowany... predzej projektowany byl zeby nie robic specjalnych oporow, bo pojazdach "cywilnych" wazniejsze jest mniejsze spalanie, niz poprawa wchodzenia w zakrety przy 140km/h :P

Aha dla mnie brak spojlera to jedna z przewag Sedana nad SB ;) bo ten w SB to moze za deske do prasowania robic, a ja wole bardziej stonowwane wzornictwo ;)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
racer1972 
Mitsumaniak
trochę w opozycji...


Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 645
Skąd: Beuthen
Wysłany: 20-09-2010, 23:12   

Ta Lancer jest bardzo stonowany ogólnie a bez spojlera mylą cię z alfą lub jeszcze gorzej z seatem... :p Może zysk niewielki ale ego jak spojler ogromne... :P
_________________
...
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 21-09-2010, 08:46   

gzesiolek napisał/a:
Aha dla mnie brak spojlera to jedna z przewag Sedana nad SB bo ten w SB to moze za deske do prasowania robic, a ja wole bardziej stonowwane wzornictwo


Hehe, no fakt, moja koleżanka jakiś czas temu pytała podejżliwie, czy ten spojler to sobie dodatkowo założyłem :mrgreen:
Ale mi krzykliwy design sportbacka nie przeszkadza - planuję jeździć tym samochodem możliwie długo, więc może być brzydki i w złym guście - ważne żeby nie wyglądał nudnie i bezpłciowo :mrgreen:
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 21-09-2010, 15:21   

czy to co napisaliście - zmiana docisku, zmiana kierunku strugi powietrza - wpływa na zużycie paliwa (ew. w którą stronę? zwiększona masa pojazdu na +, ale mniejsze opory powietrza na -) czy po zamontowaniu spojlera w sedanie zauważyliście różnicę w zużyciu PB ?
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 21-09-2010, 16:35   

Jeśli byłaby to w mililitrach. Niezauważalna w normalnym użytkowaniu. Mój najmniej pali, jak jadę z córką.
_________________
Pamiętasz co obiecywała?
 
 
MichalRej 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 183
Skąd: Lib/Krk
Wysłany: 21-09-2010, 19:07   

Dla mnie loteczka to tylko dodatek estetyczny,
chociaż czasami jadąc w nocy, gdy ktos siądzie mi na dupie, to nie irytują mnie tak jego światła,
bo akurat pokrywaja się z linią spojlera... :biggrin:
_________________

 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 24-09-2010, 22:54   

Co daje spojler na klapie najłatwiej zobaczyć na myjni.
Każdy program który moczy i potem suszy auto będzie dobry.
Trzeba stanąć w środku, lekko z boku na tyle auta.
Wtedy najłatwiej zobaczyć jak zachowują się strugi powietrza opływającego auto.
Taki mini tunel...
 
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-09-2010, 10:19   

Skoro wjezdzasz do myjni automatycznej autem ze spojlerem to musze naprawde pogratulowac Ci wyobrazni ale przy okazji zapytac co robiles gdzy w szkole uczyli czytac ze zrozumieniem? NA KAZDEJ MYJNI AUTOMATYCZNEJ JEST ZAKAZ MYCIA AUT ZE SPOILEREM!!!!!! Dlaczego? Bo dosc czest zdarza sie ze takie spojlery sa urywane . Nie przy 1 czy 2 myciu,ale po ktoryms z kolei w koncu spoiler a raczej mocowania sie poddadza.

Mnie np. spoiler w Evo irytuje bo nie widac czy w aucie za mna jada policjanci ;/ generalnie widocznosc nie jest za dobra. Jednak niezaprzeczalnym faktem jest spora poprawa wlasciwosci jezdnych przy wiekszych predkosciach/na torze. W miescie to tylko grubszy lans ;D
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 26-09-2010, 10:38   

Cytat:
Nie przy 1 czy 2 myciu,ale po ktoryms z kolei w koncu spoiler a raczej mocowania sie poddadza.


Policzyłem faktury i wyszło mi, że w ciągu roku 14 razy byłem na automatycznej myjni.
Spojler jak stał na klapie tak stoi i po mocowaniach nie widać, żeby miały się poddać.
Inna sprawa, że mój jest nieco niższy jak w EVO i być może mniejsze siły działają na niego podczas mycia.
Nikt natomiast nie zwrócił mi uwagi, że takim autem wjechać nie mogę.
A byłem na kilku myjniach.
Ja akurat jeżdżę w większości poza miastem na dłuższych trasach i zauważyłem, że auto jest z tyłu leciutko spokojniejsze i lepiej prowadzi.
I tej wersji się będę trzymał.
No i dodatkowym atutem jest to o czym wspomnieli inni.
Jak na tyłek siada jakieś auto to lampy nie rażą po oczach, bo spojler zakłada.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.