 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
pompa olejowa |
Autor |
Wiadomość |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2006, 19:29 pompa olejowa
|
|
|
po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada
czy ktos wymienial
ile taka pompa kosztuje i ile kosztuje wymiana? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-10-2006, 19:33
|
|
|
Łukasz W napisał/a: | po jakim przebiegu pompa siada,czy wogole siada |
Potrafi paść - zwłaszcza jak samochód jeździ na niezmienianym, starym, kiepskim oleju - ale to ekstremum - jak chcesz widzieć czy padła sprawdź cisnienie
Łukasz W napisał/a: | czy ktos wymienial | Na pewno - w moim samochodzie była zmianiana (znaczy mechanik wymieniał) w service manualu masz pokazane co i jak
Łukasz W napisał/a: | ile taka pompa kosztuje | Tel do japaneze
Łukasz W napisał/a: | ile kosztuje wymiana? | Tel do warsztatu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2006, 19:42
|
|
|
mierzylem cisnienie w silniku bylo 1,6bara na cieplo jak dobrze pamietam |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-10-2006, 19:46
|
|
|
A zawór przelewowy OK?
A panewki OK (na początek do sprawdzenia korbowe i wałków balansowych o ile występują, bo nie pochwaliłeś się czy masz 4g67 czy 4g93)?
Nic nie puka w silniku?
Niskie ciśnienie oleju może być spowodowane zwiększonym przepływem oleju, a nie niewydolnością pompyl, |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2006, 19:50
|
|
|
z tego nic nie wiem,prubuje wciaz ustawic sobie plan robocizny bo chcem pozbyc sie stukania popychaczy(wiem ze bede musial napewno je wymienic)
[ Dodano: 05-10-2006, 19:53 ]
silniczek 4g93 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-10-2006, 19:58
|
|
|
Stukanie popychaczy może być skutkiem niskiego ciśnienia oleju - pamiętaj o tym.
Po 2 jazda z niskim ciśnieniem powoduje megaszybkie zużycie silnika - smarowanie swożni tłokowych odbywa się nie kanałem w korbowodzie, tylko rozpryskiem oleju, który musi mieć odpowiednio silny strumień, żeby dolecieć do swożnia i go smarować
[ Dodano: 05-10-2006, 20:00 ]
Ja bym się skupił na ciśnieniu - problem popychaczy sam może się rozwiązać |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2006, 20:04
|
|
|
ale czy 1,6bar na cieplym silniku jest ok? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-10-2006, 20:43
|
|
|
Wstyd się przyznać ale nie znam dolnej granicy.....ale wydaje mi się, że 1.6 bar to mało |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24323 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-10-2006, 21:08
|
|
|
Ja tu widzę kilka "Pomógł" - dlaczego nie nagradzasz ludzi, którzy starają się pomóc? Sądzę, że im się należy.
Ode mnie - pompę oleju możesz sprawdzić na występujące w niej luzy, ew. regulator ciśnienia (z reguły koło czujnika ciśnienia). Do pompy dostaniesz się zdejmując rozrząd i boczną pokrywę bloku silnika, ew. od środka - zdejmując miskę olejową. Potem szczelinomierz i do roboty. Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 06-10-2006, 09:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | ... Dużo zależy od tego, czy to właśnie 4G67 czy 4G93. |
j/w napisał/a: | silniczek 4g93 |
|
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-10-2006, 12:53
|
|
|
1,6 Bara - no i co ta dana mówi... troche mało,... bo
Jeżeli 1,6 bara na wolnych obrotach to jak najbardziej jest OK... w normie i to w górnej granicy... napisz czym i w którym miejscu robiłeś pomiar....
Jeżeli na wysokich obrotach w sensie 3000rpm jest 1,6 bara - wtedy już powinna otwierać sie upustówka przy sprawnej pompie - to pompa szrot... i najprawdopodobniej połowa silnika również,,,,,....
Co do stukania szklanek....ja bym tam winy na pompe nie zganiał... bo jakby tak było to szklanki cichnęłyby na wysokich obrotach a dopiero po chwili na wolnych obrotach zaczynałyby stukać... - jaki przebieg silnika??
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 15:42
|
|
|
1,6 bara w gti to troszkę mało powinno być 1,8, a przede wszystkim jakie są pomiary z każdego gara, jak jest pomiar na jednym to nic nie mówi. A jak są duże różnice to pierścienie. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2006, 15:43
|
|
|
kostuch, hmmm niby taaak ale tu jest mowa o ciśnieniu oleju na magistrali.... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 06-10-2006, 16:39
|
|
|
wiecej precyzji jaki olej uzywasz podaj parametry? przebieg?Łukasz W, czym i gdzie dokonales pomiaru cisnienia? |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2006, 19:46
|
|
|
dzis mierzylem na zupelnie zimnym silniku bylo 6bar, jak dodalem lekko gazu to skoczylo na 7bar,
ten pomiar 1,6bar byl robiony na rozgrzanym silniku(miernikiem do pomiaru cisnienia oleju,mam taki u siebie w firmie w ktorej pracuje,miezymy nim cis ol w silnikach dizla)minelo 10min jak przyjechalem do pracy i zgasilem silnik potem dokonalem pomiaru.
przebieg auta jest 106000km , ale nie warto w to wierzyc,tak mysle, przeciez jest to 94rocznik
wczesniej lalem MOBIL 10W40 SUPER S , moj mechanik zmienil na ELF 10W40 COMPETITION STI (w zwiazku z tym stukaniem)
od czasu gdy jestem wlascicielem auta zrobilem ponad 6000km i wymienilem dwa razy olej,wpierw MOBIL potem ELF i teraz znow sie przymiezam |
|
|
|
 |
|
|