Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa olejowa
Autor Wiadomość
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 21:17   

hm... ja myślę tak....

Co do pompy to pisałem, że jest praktycznie wyeliminowana z zabawy...

Wine pokładam tylko i wyłącznie w popychaczach...

Bardzo wielkim pólzabiegiem byłby rozebranie każdej ze szklanek i wyczyszczenie z osadów...
zrobiłem to kiedys u siebie... spokój ze stukającymi szklankami miałem na jakie trzy miesiace to jest około 10kkm... po wymianie oleju na świeży nic nie pomogło... wtedy zapadła decyzja wymiany na nowe popychacze...
Zastanów sie nad tym... przez objawy jakie opisujesz przebieg silnika pasowałby na jakies niecałe 200kkm - porównuje do mojego...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-10-2006, 12:00   

ja wroce do cisnienia oleju w ktorym miejscu go mierzyles????
1.6 bara to bardzo malo powinno byc ok 4 barow - pomiar w gniezdzie czujnika oleju
Jezeli faktycznie masz 1.6 a niechcesz sie doktoryzowac zmien olej na gesciejszy 15w40 mineral lub dodaj jakiegos zageszczacza /moto-doktor/
1,6 swiadczy ze masz np panewki do wymiany zreszta przy twoim obecnym oleju ta rozpietosc cisnienia jest za duza widze raczej blad w pomiarze / miedzy 6 barow a 1,6 prawie 4X/
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2006, 14:42   

Po pierwsze primo jeżeli uważasz że to panewki to po co proponujesz wymianę oleju na minerał i dolanie doktora, zagęszczenie oleju nic nie da, a jak panewki to i pierścienie ciśnieniowe lichcenie nic tu nie pomoże trzeba robić kapitalkę i tyle, a doktora nie polecam sam raz zastosowałem i to co mówią że pomaga to bzdura.

[ Dodano: 10-10-2006, 14:43 ]
Pozatym jak go tak zagęścisz minerał+ doktorek to życzę powodzenia w zimę.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-10-2006, 15:14   

sama metoda pomiaru mnie zastanawia i jej wynik -- potem wiadomo miska na dol pomiar walu korbowego ogledziny panewek--- przy takiej procedurze male ryzyko:
1 sprawdzic co z tym olejem doktorka polecam tylko dla proby
2 sprawdzic sprez
3 jezeli sprez czyli gora ok
4 miska na dol mierzymy korbowy sprawdzamy mikrometrem -- wystarczy aby wychwycic jaja jezeli niema jaj mamy wymiar do sklepu po komplet panewek ok 200zl zalozyc i wio
5 oczywiscie kontrola pompki i ssaka trzeba wykonac
bo objawy sa wrecz przerazliwe z tym cisnieniem
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-10-2006, 15:48   

A ja obstaje przy swojej wypowiedzi....

Na wolnych obrotach (850rpm) i gorącym silniku 1,6bara to górna granica tolerancji... wynik pomiaru wręcz ksiązkowy...

Przy delikatnym tknięciu gazu... zwrost obrotów i momentalny zwrost ciśnienia... max ciśnienie na gorącym powinno być osiągnięte przed 3000rpm...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-10-2006, 16:25   

Łukasz W napisał/a:
dzis mierzylem na zupelnie zimnym silniku bylo 6bar, jak dodalem lekko gazu to skoczylo na 7bar,
ten pomiar 1,6bar byl robiony na rozgrzanym silniku(miernikiem do pomiaru cisnienia oleju,mam taki u siebie w firmie w ktorej pracuje,miezymy nim cis olROMEL, w silnikach dizla)minelo 10min jak przyjechalem do pracy i zgasilem silnik potem dokonalem pomiaru.
czesc to jeszcze raz sie pytam przy jakich obrotach wyniki tych pomiarow

[ Dodano: 10-10-2006, 16:26 ]
bo rozpietosc bardzo duza
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 23:25   

siemanko
niepisalem dlugo poniewaz jestem ostro zarobiony(robie nadgodziny aby uzbierac na te popychaczki ok1200zl+robocizna) od rana do nocy

zapomnialem napisac w ktorym miejscu dokonywalem pomiaru,wkrecilem barometr w miejsce jednego czujnika(jakies 10cm w dol od pokrywy zaworowej,do tego czujnika jest wlozona mala wtyczka,niestety nie wiem co to za czujnik)

dzieki chlopaki ze pomagacie mi
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 12-10-2006, 06:50   

Miejsce pomiaru cośnienia :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Nie wiem co i jak,,, i gdzie jest ten punkt pomiaru który wskazał kolega...

10cm poniżej klawiatury to mi sie kojarzy czujnik obciążenia wspomagania układu kierowniczego...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 13-10-2006, 11:21   

Sa oczywiscie rzeczyco nie snily sie fizjologom---Łukasz W, wiecej precyzji przy jakich obrotach i gdzie punkt pomiarowy i czy na wolnych /jakie masz te wolne obroty/ zapala ci sie lampka braku oleju----bo tak ROMEL, i ja gubimy sie w domyslach i co najgorsze mamy racje!!!
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2006, 16:38   

naprawde nie potrafie powiedziec co za czujnik a nie mam zadnych zdiec,

znajduje sie on oczywiscie z prawej strony silnika , jakies 10 cm od gory silnika czyli pokrywy zaworow

oba pomiary robione byly przy najnizszych obrotach silnika, mam ustawione na jakies 1100obr\min

miernik ktorym sie poslugiwalem moze nie byl zbyt dokladny
ale czy mozecie mi powiedziec jakie cisnienie w tym silniku mozna uznac za wzorcowe , na zimno i na cieplo? gdy oddam mojemu mechanikowi MIŚKA to powiem mu aby dokladnie sprawdzil

decyzja juz zapadla po nastepnej wyplacie jade wymienic popychacze! bez odwolania!
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 14-10-2006, 22:41   

Na zimno nie ma znaczenia...

Najważniejsze jest na gorącym silniku...

Jeżeli na gorącym masz 1,6 Bara to jest to ciśnienie książkowe...!!!

Kolego czy Ty czytasz odpowiedzi.... Powyższe zdanie napisałem chyba 3 raz.... czy masz książkę zeskanowac i wkleic żebyś uwierzył...ehhh


POZDRO
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.