Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] 4G63 Galant, a Eclipse, różnice
Autor Wiadomość
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 09-10-2010, 14:43   

Ja na początek proponuje VR-4 zostawić w spokoju :) . Też kiedyś myślałem nad 2,0 V6 ale nie wiedziałem ze wszystko ładnie pasuje.
Strony już i działają widocznie jakaś chwilowa awaria lub niedyspozycja mojego kompa :)
Cały problem z głowicą dohc do galanta polega na tym że pasek od rozrządu w większości jest po stronie lewej (kierowcy) a ja w galu mam po prawej ( pasażer). Nie chcę przekładać kolektorów ( po za tym nie wiem czy zmieści się pod maską) , więc szukam czegoś ciekawego.

P.S. Ile śrub na wale do mocowania koła zamachowego ma galant sohc?
Po filmach widzę że fto kręci się do 8 tyś obr/min
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-10-2010, 17:30   

Jak wspomniałem, przeszczep silnika z FTO wydaje się najprostszą opcją.
Co do wesji MIVEC - taką odpowiedź dostałem z nowozelandzkiego forum posiadaczy FTO:

"Hey mate, I feel I have quite a bit of knowledge regarding 6A12 MIVECs as I've owned four of them, two of which I still currently own and one of those I've just recently rebuilt.

If you're just dropping the 6A12 into your Legnum then I'm sorry but you are going to be severely disappointed with it. The power delivery of the 6A12 is best suited to a light car like the FTO or even a Mirage/Lancer.

The two 6A12 MIVEC's I own are factory fitted into E54A Galant VX-Rs, one manual weighing 1270kgs and one auto weighing 1290kgs and you can definitely feel the extra weight the Galant has over the FTO, let alone a Legnum.

Be careful with enlargening the throttlebody, the max you can go is 62.5mm and at that size you'll run into idle problems and low rev drivability issues. The factory throttlebody size is 54mm while a plain non-MIVEC 6A12 is 60mm strangely enough, and to be honest I couldn't really feel the difference between the two, if anything it ran better with the 54mm throttlebody.

The stock headers could definitely do with work, RPW make some off the shelf replacement performance items but they are a bit spendy. You really want some headers which have long primaries and almost as long secondaries, but given the layout its not easily achieved at all.

Many 4G92 MIVEC owners have tried going ITB's, but have gone back to stock single throttle plenum setup as there were no gains to be had and drivability was heavily sacrificed. But a high revving V6 on ITBs would sound so fricken hot!

Stock they are supposedly rated at 200PS @ 7500rpm but everyone who dynos them can't get more than 150hp at the wheels with them.

I notice a few of you guys are talking about MAFs with them, the MIVEC engines don't have MAFs instead they use a MAP sensor.

Also if you start pushing the 6A12 MIVEC expect to be replacing the big end and main bearings frequently, while they are the same width as 6A13 bearings the crank journal size is quite a bit smaller in diameter and as a result they have about 30% less surface area. I don't know the size of 6A13 rods but the 6A12 rods are scary thin, they resemble pencils. Put it this way, a stock automatic VX-R managed to do this http://i97.photobucket.co....VX-R/sump1.jpg and this http://i97.photobucket.co....-R/pistons.jpg

And finally, be prepared to constantly be setting your tappets and other niggly things like that. As they don't have hydraulic lifters they have manually adjusted tappets due to the rocker arm design, and the tappet itself comprises of a two piece setup with a foot attached to the bottom retained with a plastic (yes, PLASTIC) clip around it which is meant to look like this new http://i97.photobucket.co....nt/tappets.jpg but ends up looking like this within a few kms on the clock http://i97.photobucket.co...R/DSCF1557.jpg, the plastic bit always breaks and drops down into the sump and the only thing holding the bottom foot of the tappet on is the clearances and if the tappet clearances grow too large then out slips the foot down into the sump too. Oh yeah, and to fix that up requires the removal of the cambelt and the upper 'cam tray' of the head to be removed, flipped upside down and a new tappet screwed in place, these next few pics should give a general idea of the job - http://i97.photobucket.co....R/DSCF1562.jpg http://i97.photobucket.co....R/DSCF1550.jpg and http://i97.photobucket.co....R/DSCF1554.jpg

Right, sorry for the essay but I hope I've given you some insight."


W skrócie, dlaczego 6A12 MIVEC nie polecany do Galanta:
1. Bo buda za ciężka.
2. Bo max. moc jest przy 7500 rpm, i praktycznie nie wykorzystana, a moc dostępna to ok. 150 bhp.
3. Bo konstrukcja silnika wymaga częstego serwisowania i jest awaryjna.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 09-10-2010, 18:14   

Dzięki za napisanie w skrócie bo mój angielski jest raczej kiepski :( A co myślisz nad wersją bez miveca ?

P.S. Ma ktoś może wykresy z hamowni silników mitsubishi tych najbardziej popularnych ?
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2010, 19:59   

Narzekacie tak na VR-4... to może nie lepiej zainwestować po prostu w 2.5V6SOHC? ;)
 
 
_Slawek_ 
Mitsumaniak


Auto: E-DE3A, 5FNRL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Lis 2006
Posty: 1870
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-10-2010, 20:19   

Kamil_Ziomek napisał/a:
A co myślisz nad wersją bez miveca ?

P.S. Ma ktoś może wykresy z hamowni silników mitsubishi tych najbardziej popularnych ?

Dołączam się do pytania :) Też jestem bardzo ciekaw opinii użytkowników zwykłego 6A12 na temat tego silnika. A co do samej różnicy gabarytów FTO vs Galant to wcale nie ma takiej przepaści jak się wydaje patrząc na zdjęcia. FTO jest tylko około 30cm krótsze od rekina i waży jakieś 1200kg.

Z wykresów z hamowni wynika też, że podczas zwykłego codziennego użytkowania różnica z mivec lub bez na pokładzie będzie praktycznie niezauważalna.
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 09-10-2010, 21:09   

Na niutki jeszcze spójrzcie - przemawiają korzyść 2,5.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
Ajsi
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2010, 09:55   

Jak już mowa o swapie z FTO to zróbcie to jak należy głowica z Miveciem na 6A13. Niutki będą jak należy do tej masy a i moc pójdzie tam gdzie nam się marzy:D
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 10-10-2010, 09:58   

Tylko o to chodzi że każdy ma 2,5 w galancie. Ja chcę zrobić coś co ma niewiele osób lub nikt nie ma :) Chcąc mieć galanta 2,5 kupił bym go zamiast 2,0 bo to te same pieniądze nawet większy wybór.
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2010, 10:47   

Chcesz zrobić co niewiele osób ma? Wrzuć 3.0V6 do Galanta...

Po co Ci 2.0V6? Koszty, praca... a tak naprawdę to nic z tego nie będzie... Bo i tak spod świateł przegrasz z 2.5V6 SOHC!
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 10-10-2010, 13:07   

Zostaje mi jeszcze silnik z evo też chyba pasuje i z 2,5 v6 da sobie rade. Ale tu nie o to chodzi. Nie robię auta do rajdów , wyścigów czy driftów bo auto z przednim napędem się mało nadaje co innego 4x4 albo tył.
Wracam do pytania na temat głowicy dohc lub mivec do 4g63 z paskiem rozrządu po prawej stronie. Jedyne co widziałem takie to w lancerach po 97 roku. Widziałem już listę części ze strony projekt zero G ale ta strona dotyczy silnika z rozrządem po lewej a głowicy nie da się obrócić. Zna ktoś jeszcze autko mitsubishi z rozrządem po prawej stronie i silnikiem 4g63 lub 4g64 DOHC ?

P.S. Ma ktoś jakieś informacje o 4G69 Mivec ? potrzebowałbym parę zdjęć głowicy. ewentualne jakieś dane np skoki zaworów średnice itp.

[ Dodano: 16-11-2010, 22:04 ]
Przepraszam że post pod postem ale jak myślicie co jest lepsze 2,0 dohc czy 2,0 ( a w zasadzie 2,1) Mivec sohc ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.