Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A]Kilka pytań po zakupie
Autor Wiadomość
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-10-2010, 22:44   

robertdg napisał/a:
Oringi możesz dostać np w http://www.kragum.com.pl/...1002&podgrupa=0

Co do uszczelki kolektora ssacego przepatrzylem kilka katalogow i pokazuja dokladnie taka sama uszczelke jak ta ktora masz z reinza, ofkors do silnika 4g63 100kW, podobna jest do silnika 4g63turbo, ale to nie jest identyko.

Natomiast znalazłem dla Ciebie uszczelke kolektora Dolotowego z innego Mitsu ;-)
Ajusa 13178300
http://www.ajusa.es/CataO...hp?ref=13178300
odpowiada :?:
silnik 4G63 ale GDI
http://www.ajusa.es/CataO...hp?com=aTo4Nzc7
Chyba z godzine szukałem i się znalazło ;-)


No ta moja wygląda identycznie jak ta z AJUSY - tylko kurde - dlaczego tak? Bo wkońcu nie wiem... czy to jest jakaś "oznaka", że coś było 'majstrowane' przy silniku... bo to zupełnie inne uszczelki są :-X

A co do samej uszczelki - nie wiem, czy uszczelka pod kolektor jest aż tak ważna, ale czytałem, że np. pod głowicę AJUSA to jest słabe rozwiązanie :doubt:
No i jak z dostępnością tego zamiennika?

[EDIT]
Sprawdziłem teraz w manualu, jak to wygląda no i jak byk widać, że katalog części zamiennych ma jakiś error, bo dla silnika 4G6 to wygląda tak:

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-10-2010, 23:46   

Arturro-86 napisał/a:
No ta moja wygląda identycznie jak ta z AJUSY - tylko kurde - dlaczego tak? Bo wkońcu nie wiem... czy to jest jakaś "oznaka", że coś było 'majstrowane' przy silniku... bo to zupełnie inne uszczelki są :-X
win za to katalogi, a nie swój samochód, moj ma dokładnie taka sama uszczelke ;-)
Arturro-86 napisał/a:
No i jak z dostępnością tego zamiennika?
zapytaj w sklepie, podajac oczywiscie numer katalogowy ajusa, pokazujac oczywiscie to co Ci sprzedali oraz to co Ty wyciagniete masz spod kolektora

[ Dodano: 14-10-2010, 00:11 ]
http://www.samli.pl/produ...898_12080&cat=0

zobacz, tutaj np pisze ze ta uszczelka jest do 2.4GDI http://www.parts2go.de/Mo...SA::328246.html

Ewentualnie zamiennik corteco 450320P

Wejdź na strone http://webshop-cs.tecdoc....pl&language=pl#
następnie w okienku numer artykułu wklep 450320P a w okienku pod nim wybierz Numer artykułu i w prawym dolnym roku klupnij szukaj, wyskoczy okienko i kliknij na obrazek, w opcjach zobacz w jakich silnikach stosowana
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-10-2010, 17:47   

Nigdzie w okolicy nie ma tego towaru. Co prawda w AutoPartnerze znalazł taką koleś w katalogu, ale są one niedostępne - nie produkują ich chyba :-X To mnie dziwi - czy ten silnik jest tak "pancerny", że nikt w nim takich rzeczy nie wymienia :?: Jakbym wiedział, że tyle z tym problemu, to bym pozwolił gazownikowi na wiercenie w kolektorze bez jego zdejmowania, bo w sumie to sam nie wiem, czy te niewielkie opiłki by w jakiś sposób uszkodziły gładź cylindra :|
Ale mówi się trudno - kolektor zdjęty, trzeba dać nową uszczelkę. Została mi tylko jedna opcja i to zrobiłem: JAPANEZE. U niego dostępny oryginał, ale mówi się trudno - mam nadzieje, że jak się to zrobi, to już będzie wdzięcznie śmigało :wink:
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-10-2010, 20:22   

Arturro-86, wyszukaj kontaktu do hurtowni kapitan w katowicach, jak nie beda mieli od reki to do 3 dni powinni zalatwic, ewentualnie jeszcze Sobczyk w katosach lub Japan motors, ja u Sobczyka wielokrotnie zamawialem czesci oryginalne i przeważnie dostepne byly na nastepny dzien, no i powiem, że ceny nienajgorsze w porownaniu do zamiennikow ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 16-10-2010, 13:48   

Koledzy tak na szybko jaki klucz jest potrzebny do spuszczenia płynu (chłodniczego) z bloku silnikowego ?? Bo zaraz jadę na kanał do znajomego i muszę klucze pobrać. I przez co najlepiej lać nowy płyn ??
_________________
http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku
.

"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców "
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-10-2010, 18:01   

Chyba imbus, ale dokładnego wymiaru nie pamietam, a plyn lac bezposrednio przez korek chlodnicy ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 20-10-2010, 20:32   

robertdg, Na początku chciałem przeprosić bo faktycznie korek od zlewu płynu z bloku był dobrze opisany tylko naprawdę mało widoczny i nie zauważyłem go na początku i musiałem pomieszać płyny i mnie troszkę nerwy poniosły :( . Ale już jest wszystko ok płyn wymieniony i serdecznie dziękuje robertdg, jak i Owczar, za pomoc.
_________________
http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku
.

"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców "
 
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 02-11-2010, 18:01   

Dzisiaj doszły uszczelki od Japaneze - całe szczęście, że jest on :)
Niestety auto stoi u gazownika prawie 3 tygodnie - a to przez te uszczelki. :x Jutro powinienem już mieć samochód dla siebie, więc przydałoby się teraz zająć elektroniką... mam nadzieję, że skończy się tylko na wymianie bezpieczników :biggrin: , bo nie podoba mi się to, że nie świecą mi prawe postojówki (chociaż z przodu żarówka jest dobra...) :doubt:

[EDIT]
Auto odebrane od gazownika, więc mogłem sprawdzić, czy to wina bezpieczników - wymieniłem te 2 spalone (8 i 10 w komorze silnika)... i :butthead:
Brat załącza postojówki - widziałem tylko iskierkę w skrzynce bezpieczników - oczywiście bezpiecznik 8 się spalił :x Co może być tego przyczyną? Coś może wywoływać zwarcie?

Schemat bezpieczników:
schemat
Jak już wspominałem - podświetlenie zegarów działa mi "lustrzanie": gdy zwiększam podświetlenie zegarów - zegary zwiększają podświetlenie, LCD Climatronica też, ale... przyciski w konsoli Climatronica przygasają :-X
Także niech mnie ktoś oświeci - WTF? Zastanawiam się, czy poprzedni właściciel czegoś nie "zmajstrował", bo zegarek świeci, ok, co może sugerować, że ktoś próbował usunąć usterkę z "gasnącym zegarkiem"...
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-11-2010, 19:59   

Zwracie w żarówce, zwarcie w oprawce/gniazdku, zwarcie w instalacji, zacznij rozwiązywanie problemów, metodą eliminacji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arturro-86 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 473
Skąd: Tychy
Wysłany: 04-11-2010, 21:09   

Zapytałem się dzisiaj poprzedniego właściciela, czy nie wie, co może być tego przyczyną... 8)
Podobno miał już coś takiego wczesniej, jak kupił samochód z Niemiec i zmienił radio na własne - powiedział, że pozmieniał kolejność kabli w kostce i to naprawiło problem. :|
Ja kupiłem od niego auto z tym radiem z Niemiec - a kolejność kabli w kostce została ta sama co do innego radia... :-X

Tylko - czy tak może być i czy rzeczywiście zmienienie kolejności kabli (ułożenie na nowo w kostce) pomoże :?:
Szczerze, to nie bawiłem się w takie sprawy wcześniej, nie sądziłem, że to może mieć taki wpływ - oby poprzedni właściciel miał rację... bo już się dostatecznie wkurzam :-X

[ Dodano: 06-11-2010, 18:31 ]
Wyciągnąłem radio, wymieniłem bezpiecznik i magia... działa - postojówki, halogeny świecą :mrgreen:
Mam z poprzedniego Galanta radio JVC, ale mam problem z podłączeniem jego, bo na schemacie, który jest narysowany na radiu - powinno być 13 przewodów... u mnie w kostce coś jest "nie teges", bo jest 12 i nie wiem, który przewód jest masowy... jak podłączyłem pod te kostki, które były, to: radio działa, ale jak włączę światła to się wyłącza :roll:
 
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-11-2010, 20:22   kilka problemów po zakupie ( kody błędów )

Witam wszystkich. Dzięki radom które wyczytałem na forum udało mi się odczytać błędy, które są następujące:
ABS:
21,22,23,24 - czyli zwarcie wszystkich czujników prędkości kół. I tu moje pierwsze pytanie, czyli jak naprawić to ustrojstwo ? Gdzie może tkwić problem ?
33 - problem z lampami stopu. O ile mnie wzrok nie myli, pali mi się stop na szybie oraz dwa w światłach"na błotnikach", ale nie faktycznie nie palą mi się żadne stopy na klapie ( mój galant to kombi ). Do tej pory myślałem że na klapie są jedynie światła cofania i odblaskowe, ale skoro świeci się błąd to może jestem w błędzie. Powiedzcie proszę jak jest na prawdę i gdzie może tkwić problem ( przy założeniu że żarówki nie są spalone ma się rozumieć :) )

CE:
Tu wyświetla się tylko jeden błąd, czyli 14 co oznacza przepustnicę. Problem w tym , że ja mam diesla, a do tej pory wydawało mi się , że przepustnica jest domeną benzyniaków....
Oświećcie mnie proszę , co z tym fantem zrobić żeby mój nowy nabytek nie chorował więcej :)

[ Dodano: 12-11-2010, 20:27 ]
OK, pierdoła jestem bo nie doczytałem , bo w dieslu 14 oznacza "diesel fuel temperature sensor system", czyli z Szekspirowskiego na nasze, oznacza to czujnik temperatury paliwa, tak ?
Jeżeli tak, to powiedzcie proszę czy miał już ktoś z czymś takim do czynienia i jak to rozgryźć :)
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 13-11-2010, 00:26   

pytanie do błędów na absie czy ABS działa Ci poprawnie????nie pali Ci się ciągle kontrolka??? na mokrym pedał pulsuje??? jeżeli tak to są to stare błędy ktoś może coś grzebał i zostały w pamięci(jak skasować czytaj wcześniej jest opisana procedura)
z lampami tez może być podobnie zobacz czy Ci wszystko pali 2 z boku + ewentualnie środkowe jeżeli tak to stary błąd został w pamięci
 
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-11-2010, 11:18   

Ok, to powiedzcie mi w takim razie, jakie światła powinny się palić na klapie w kombiaku ?
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 14-11-2010, 01:08   

wsteczne i przeciwmgielne jedno
 
 
 
berlov 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 td 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-11-2010, 02:19   

Czyli jest to stary błąd. Jutro postaram się go skasować ( kasowałem już przez odłączenie klemy , ale w przypadku abs jak widac to nie działa, wiec bede musiał podzałać za pomocą procedury z naciskaniem hamulca itp )

PS: A miał już ktoś błąd CE 14 w dieslu , czyli czunik temp. paliwa ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.