Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Pali jak smok
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-10-2010, 22:28   

HouseM napisał/a:
Jak na komfort i wykonanie to niestety z tym spalaniem przegrywa o całą długość z domowym Volvo s40 1.9d (odpowiednik carismy, nawet części pasują te same) Tutaj w mieście wychodzi faktycznie nie więcej niż 9l ON mimo tej samej charakterystyki jazdy (ci sami kierowcy + takie same odcinki drogi)
To jest raczej powód do żałoby, 9l ropy na 100km, to moj sąsiad co ma s40 z tym samym silnikiem i do roboty dojezdza srednio okolo 4km nie wyszedł nigdy powyzej średniej 8.3l/100km, jak dojezdzal do roboty jakies 15km to srednia lapal na poziomie max 7l/100km, a co do MSS, to być może auto jest przymulone i stąd takie spalanie, bo jeżeli piszesz o emeryckim trybie jazdy i minimalnym spalaniu ponad 10l/100km, ja bym takie spalanie na tak krotkich odcinkach mogl zrozumiec przy normalnym trybie jazdy, weź to auto na długą trase i przegoń troche, bo zbyt emerycka jazda takze wplywa na stan silnika i wzrost spalania.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 28-10-2010, 11:47   

robertdg napisał/a:
9l ropy na 100km, to moj sąsiad co ma s40 z tym samym silnikiem i do roboty dojezdza srednio okolo 4km nie wyszedł nigdy powyzej średniej 8.3l/100km, jak dojezdzal do roboty jakies 15km to srednia lapal na poziomie max 7l/100km,


Ja mam MSS z tym silnikiem (1,9 DID) i 7,5 to jego życiowy rekord maksymalny po mieście w korkach bożonarodzeniowych. Jeżdżę do pracy 15 km w jedna strone, za to przez centrum Warszawy. Dodam, że mam termostat teraz do wymiany i liczę jeszcze na spadki zużycia po jej dokonaniu. 9 litrów to masakra.
_________________

 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 28-10-2010, 13:37   

irekmiecz napisał/a:
Raz jeszcze sprawdź sondy lambda

Mam z aso wykres sondy. Jest prawidłowa sinusoida.

JCH napisał/a:
Może Wy tak po prostu ciśniecie te auta

Może zacznę go cisnąć to spalanie spadnie :D

Manuela napisał/a:
Ja mam MSS z tym silnikiem (1,9 DID) i 7,5 to jego życiowy rekord
Ja mam 1.9 ale TD a nie DID. Mój rekord to na trasie (Kraków - Bydgoszcz nocą) 4,75l W mieście nie ma opcji zejść poniżej 9 chociażby ze względu na elektryczne dogrzewanie silnika na starcie i automatycznie włączającą się klimę niezależnie od pory roku jak tylko szyby zaczynają parować.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Manuela 
Mitsumaniak
Blue Gwiazdeczka


Auto: Space Star 1,9 DID JAM '02
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 02 Gru 2009
Posty: 699
Skąd: Warszawa - Grochów
Wysłany: 28-10-2010, 13:53   

HouseM napisał/a:
Manuela napisał/a:
Ja mam MSS z tym silnikiem (1,9 DID) i 7,5 to jego życiowy rekord
Ja mam 1.9 ale TD a nie DID. Mój rekord to na trasie (Kraków - Bydgoszcz nocą) 4,75l
7,5 to rekord maksymalnego zużycia. Minimalny rekord to ok. 4,6.
_________________

 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 28-10-2010, 14:13   

No nic trudno czasem w żuci trafia się na taką bubę i trzeba z tym żyć. Szkoda tylko ,że pozostaje niesmak. Szkoda tylko ,że przy zakupie nie postawiłem na swoim... Od zawsze twierdziłem ,że mały silnik = dużo pali.

Jedyne co mi zostało to prawdopodobnie wyeliminować ten katalizator i zobaczyć co się będzie działo.

PS. właśnie wymieniłem 4 zestaw kabli WN w tym miesiącu. Jakaś kuna zakochała się prawdopodobnie w naszym MSS Chyba zacznę przykrywać silnik jakimś kocem na noc bo już mam kostkę toaletową + odstraszacz elektryczny i nic nie pomaga
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-10-2010, 19:57   

HouseM napisał/a:
Od zawsze twierdziłem ,że mały silnik = dużo pali.
jeżeli żądamy aby jechał jak duży to się zgodzę.
Spalanie jakie podajesz 10,5 uważam stanowczo za zbyt wysokie. Nie chciałem się tu licytować ale teraz podam że najwyższe jakie wyliczyłem z tankowania 7.6 ale to była jazda typowo miejska, zima i bardzo często ledwo co rozgrzał się silnik a byłem już u celu podróży 4,3km . Komputer ustawiony na wskazanie spalania chwilowego i ono wciąż mnie uczy jazdy tym świetnym autem, a zdarzyło się ujrzeć wartości ponad 60l./100 oczywiście podczas energicznego ruszania na jeszcze zimnym silniku. Pamiętam że w sezonie wiosna-jesień na kilku tankowaniach wyliczyłem w przedziale 6,8 - 7,2 w ruchu miejskim, latem z klimą. Najniższe to 5,3 w trasie z wjazdem do Wa-wy opisałem to http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75 .
Jak by nie patrzeć uzyskuję wyniki lepsze niż podaje producent i przykład halbog to potwierdza . Jedyne co teraz mogę podpowiedzieć to porównanie z innym egzemplarzem. Spotkaj się z kimś kto posiada taki sam model i wyniki spalania ma że tak powiem - normalne. Na wynik zużycia paliwa ma wpływ tak wielu czynników że trudno wszystkie teraz wymienić. Pomijając takie jak ; jakość paliwa, ciśnienie w oponach czy warunki pogodowe (mgła, temperatura powietrza) nie bagatelny wpływ mają charakterystyka jazdy danego miasta i styl jazdy kierowcy. Jeżdżąc w Warszawie z pewnością miałbym gorsze wyniki (wspomnienia z poprzedniego lata). Co do stylu jazdy nie mam zamiaru podważać Twojego, ale może próbujesz przyspieszać jak Eclipse-m i ciągniesz do pięciu tyś. obrotów lub jeszcze wyżej ? Tu nie ma sensu dyskutować o stylu jazdy bo każdy z nas ma swój. Porównanie z innym egzemplarzem, rozmowa i może przejażdżka z jego właścicielem powiedzą więcej. Oczywiście ktoś z szanownych forumowiczów może mieć pomysł co może być przyczyną Twych rozterek. Ja osobiście jestem z Space Star-a na tyle zadowolony że ponad rok nie mogę się zdecydować jakie fabrycznie nowe auto jest w stanie godnie zastąpić naszego MISIA .
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-10-2010, 09:53   

mam space'a od 1,5 roku i przeszedłem przez okres walki ze spalaniem. w końcu wyświetlił mi się błąd czujnika temperatury (nie tego na zegar, tylko tego do komputera). zacinał się też termostat. wtedy spalanie wzrosło do ponad 10l. teraz: miasto: zima - 8l, lato - trochę ponad 7; trasa: jeśli spokojna, to poniżej 7l, jeśli autostrada ~140km/h to 7,5l.
piszesz też o brzęczącym katalizatorze - często brzęczy metalowa osłona, ale czasem dzieje się tak, że wkład kata się obrywa (brzęczy bo 'lata' w środku) i powoduje wzrost oporów przepływu spalin, co może nie wyjść na żadnym badaniu i powodować zamulenie auta i wzrost spalania. najlepszy test to poklepać go trochę na podnośniku ;) oczywiście po ostygnięciu.
 
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 29-10-2010, 10:18   

irekmiecz napisał/a:
Komputer ustawiony na wskazanie spalania chwilowego i ono wciąż mnie uczy jazdy tym świetnym autem, a zdarzyło się ujrzeć wartości ponad 60l./100 oczywiście podczas energicznego ruszania na jeszcze zimnym silniku.

podpisuję się pod tymi słowami kolegi. MSS "kręcony" przy ruszaniu np. spod świateł do 3 tyś obrotów i zmiana biegu "odwdzięcza się" wysokim spalaniem. Podobnie jak kolegairekmiecz, uczyłem się jazdy misiem co chwila resetując wskazania średniego spalania. Doprowadziło mnie to do następująch zasad:
1. biegi zmieniam przy max 2500 obr/min
2. jadę na tak wysokim przełożeniu, jak to jest możliwe ( w praktyce na 5-ce "kulam" się 60 km/h)
3. Do czerwonych świateł dojeżdzam "na luzie"
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-10-2010, 10:52   

a ja bym polemizował z poniższą metodą:
halbog napisał/a:
3. Do czerwonych świateł dojeżdzam "na luzie"

w większości aut z wtryskiem (jeśli nie we wszystkich) przy hamowaniu silnikiem zużycie paliwa spada do 0. można to zaobserwować 'na żywo' w autach z komputerem pokazującym chwilowe zużycie paliwa - po puszczeniu gazu (jadąc na biegu) widać zerowe zużycie.
są co prawda opinie, że auto na luzie przejedzie większą odległość, ale (zwłaszcza w mieście) ten argument pada, bo przecież nie wrzucalibyśmy tego luzu 500m przed czerwonym światłem. natomiast poza miastem, tam gdzie chce się wrzucić luz, czyli jadąc z górki, też można by oszczędzać w tym czasie jadąc na biegu.
halbog, jakie wychodzi Ci spalanie przy jeździe takiej, jak opisałeś?
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 29-10-2010, 11:01   

A ja się trochę podroczę z fanami jazdy "na kropelce".

halbog napisał/a:
( w praktyce na 5-ce "kulam" się 60 km/h)
no nie, biedny silnik.
Z 1,3 w MSS jest chyba trochę inny problem. Pomysł wciśnięcia silnika 1,3 do takiej budy o wadze 1200 kg był taki sobie. Ja mam 1,8 GDI, przy przesiadce do MSS z silnikiem 1,3l , wrażenie jest jedno, to jechać nie chce- więc się dusi ten pedał.

HouseM napisał/a:
Od zawsze twierdziłem ,że mały silnik = dużo pali.


Ten silnik do tego samochodu jest po prostu za słaby. GDI w trasie- 6l/100 bez problemu, jazda ECO mniej. Trzeba się dobrze powynawygłupiać żeby było więcej.
Miasto- jestem weteranem odcinka 3,2 km, tyle mam do pracy, i nie jest to jakaś prosta dojazdówka tylko przejazd przez miasto. Na moje sześć poprzednich aut najoszczędniejszy był Peugeot 206 z silnikiem 1,1 spalał 8 w lecie w zimie 9. Renault 19 tu może przemilczę ile to to było, GDI, lato 10 w zimie wiem ze będzie trochę więcej. W zeszłym roku było to 12,5 w największych mrozach, tak jak dzisiaj 10,5. Nie uwierzę żeby MSS z silniczkiem 1,3 w tych warunkach jak moje zechlał mniej.

Wychodzi na to że kolega HouseM, ma rację.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 29-10-2010, 11:08   

Ja śmigam Mss 1.3 zupełnie normalnie, raz trochę szybciej, raz trochę wolniej. Czasem więcej po mieście, czasem więcej na trasie. Spalanie średnie ZAWSZE między 6,5, a 7 litrów Pb !

Niech nikt nie pisze, że spalanie 10 litrów to norma :roll:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-10-2010, 11:38   

aren195612 napisał/a:
A ja się trochę podroczę z fanami jazdy "na kropelce".

heh no to się podroczmy ;)
halbog napisał/a:
w praktyce na 5-ce "kulam" się 60 km/h)

z tym bym się też nie zgodził, ale nie chciałem kolegi halbog tak bardzo krytykować ;) . jazda z niskimi, BARDZO niskimi obrotami to też nie sposób na oszczędność.
silniki benzynowe nie są stworzone do obciążeń przy niskich obrotach. ja jeżdżę tak, aby jak najszybciej osiągnąć stałą prędkość (czyli przepisowe 50km/h ;) ), oczywiście bez wciskania gazu do podłogi. 60 km/h to dobra prędkość dla 4-ki, 5-tkę wrzucam najwcześniej przed 80km/h. na pewno nigdy nie jeżdżę poniżej 2000 obr. spalanie wychodzi w miarę znośne (j/w).
 
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 29-10-2010, 11:40   

lapass napisał/a:
halbog, jakie wychodzi Ci spalanie przy jeździe takiej, jak opisałeś?

Jazda typowo miejska, tzn. 4,7 km (w jedną stronę) do pracy: w okresie letnim: 5,6 - 6,2 l/100 km, w okresie zimowym: 6,4 - 6,8 l/100 km. W trasie poza miastem (zwykle to 10 - 12 km do teściów) 4,8 do 5,6 (predkości w terenie niezabudowanym max 100 na godzinę). Trasy (czyli wyjazdy wakacyjne): w tym roku na trasie Świdnica - Poronin, na A4 stała prędkość 120 km/h, 6,0 - 6,4 (zdecydowanie więcej spalił już na Podhalu, podczas długich podjazdów w korkach w okolicy Nowego Targu :| ); natomiast w drodze do Wilkas miś spalił 5,5 - 5,8 l/100 km. Zgadzam się, że silnik mógłby być mocniejszy do tej wielkości nadwozia, ale na moje potrzeby w zupełności wystarcza :wink: .
Pozdrawiam
Bogdan

[ Dodano: 29-10-2010, 11:48 ]
lapass napisał/a:
60 km/h to dobra prędkość dla 4-ki, 5-tkę wrzucam najwcześniej przed 80km/h. na pewno nigdy nie jeżdżę poniżej 2000 obr. spalanie wychodzi w miarę znośne (j/w).
Z obserwacji zachowań mojego egzemplarza MSSa: przy 60 km/h obrotomierz pokazuje 2000 obr/min "jak w twarz dał" :mrgreen: Wystarcza na dotrzymanie tempa w kolumnie aut. Poniżej rzecz jasna redukuję na 4 bieg, nie należę do kierowców "obijających się" podczas jazdy :wink: .
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 29-10-2010, 12:16   

Cytat:
Niech nikt nie pisze, że spalanie 10 litrów to norma
Pewnie że to nie norma.

Rozważamy konkretny przypadek założyciela wątku.

HouseM napisał/a:
Odcinki faktycznie bardzo krótkie. Zwykle nie więcej niż 5km na raz.


Jeżeli tylko takie odcinki w dużym mieście, i to z zimnego startu to dychę wciągnie.

Z drugiej strony założyciel wątku ma w podpisie "DSM 1G GS" i jak sądzę lubi "pojechać". Przesiadka na tak słaby silnik z zachowaniem swojego stylu jazdy może powodować że wychodzi 9/100 w trasie jak kolega HouseM, pisze.

halbog, Jesteś mistrzem, pokonałeś fabrykę. Dla przypomnienie norma dla pierwszych czterech kilometrów z zimnego startu dla silnika 1,3 to 9/100, dla GDI jak dobrze pamiętam chyba 9,2/100.
Warunki testu:
-temperatura silnika nie niższa jak 20 stopni na starcie
-określona wilgotność
-cztery określone sekwencje przyśpieszeń max do 50/godz
-brak gwałtownych hamowań
-wyłączone odbiorniki elektryczne
-auto na rolkach, jedzie prosto, nie pracuje wspomaganie
-brak oporów wiatru
-bak jest wypełniony do 90% pojemności
-co tam jeszcze…..
Mi to jakoś nie wychodzi, niestety, muszę załączyć światła, więcej razy się zatrzymać jak w tym teście, pokonać parę zakrętów skrzyżowań, jedno rondo, no i silnik, jak odpalam ma temperaturę taką jak na dworze.

Pozdrawiam
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-10-2010, 15:26   

halbog napisał/a:
przy 60 km/h obrotomierz pokazuje 2000 obr/min "jak w twarz dał" :mrgreen:

a to Ci strzał, bo u mnie przy 60km/h na 5-tce jest na pewno poniżej 2000 obrotów.
generalnie uważam, że wyniki, jakie podałeś, ciężko osiągnąć (super-niskie), ale na pewno ciężko też osiągnąć 10l (przy założeniu, że auto jest sprawne), chyba, że faktycznie na krótkich odcinkach i mocno się ciśnie.
HouseM, na przykładzie eclipsa widać, że innym właścicielom spalanie też wychodzi niższe, może powinieneś zrobić test: dać się przejechać z 20 km innemu właścicielowi space'a 1.3 i wtedy sprawdzić, ile spalił ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.