[CA1A 1.3] świst :) powietrza? |
Autor |
Wiadomość |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 09:22 [CA1A 1.3] świst :) powietrza?
|
|
|
Witam wszystkich, bo nowy tutaj jestem
I od razu do rzeczy.
1. Kupiłem radio, zamontowałem, wysunąłem antenę i teraz przy powyżej 80km/h słyszę przepiękny świst. Jak antenę trochę wsunę, to znowu nie łapie mi stacji. Miał ktoś coś podobnego?
2. Podłączając radio nie mogę znaleźć stałego +12. Miałem przez chwilę (na jakimś cienkim w sumie kablu) +12 ale po podłączeniu radia z masą karoserii już +12 nie ma a wszystkie bezpieczniki całe. Chwilowo podłączyłem pod zapalniczke, ale ona jest na ACC więc kicha. Szukałem po wszystkich złączach i NIE MA cholera jasna normalnego stałego +12. A sprawdziłem na bezpiecznikach - i w miejscu bezpiecznika radiowego pojawia się +12 też dopiero PO ACC...
3. Przy zakupie colta okazało się, że brakuje mu takiego plastikowego kółka do mechanizmu opuszczania szyby (manualny). Jest ono mniej więcej po środku (lewa-prawa) i na dole (zasuniętej) szyby. Można gdzieś dokupić samo kółko czy muszę cały mechanizm?
4. Gdzie ogólnie kupujecie części typu paski, filtry, gumy stabilizacyjne. Jest coś wysyłkowego? Jedni piszą "Japaneze" - co się dokładnie pod tym kryje?
dzięki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 02:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-10-2006, 10:52
|
|
|
plusa mozesz wziasc z zapalniczki a antenke lekko pochyl. ja kupuje normalnie w sklepach motoryzacyjnych ewentualna kwestia reklamacji a Japaneze to pewne zrodlo czesci dla polowy forum -- wie co sprzedaje i jest b rozsadny cenowo
co do kolka to zxawsze dobze miec wzor i dobiezesz |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 11:14
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | plusa mozesz wziasc z zapalniczki |
no ale zapalniczka jest po stacyjce, zasilana jest dopiero po przekręceniu kluczyka,i oczywiście jest odłączana przy rozruchu - musze znalezc inne zasilanie (choćby do pamięci potrzebne) |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-10-2006, 11:24
|
|
|
masz racje co do zapalniczki, a oswietlenie schowka?? to w moich autkach sie swieci - wez miernik z tzw igla ale unikaj wiazki przy stacyjce |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 11:33
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | a oswietlenie schowka?? |
w moim schowku niec się nie świeci |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2006, 11:34
|
|
|
zwarcie zrobiłeś i tyle - w standardowej wiązce do radia stałe +12V jest na pewno (nawet w C1/C5 było, więc w CA też musi - chyba, że coś było grzebane);
a najlepiej kup kabel i pociągnij bezpośrednio z aku (przez bezpiecznik - gniazdo z kablami kosztuje 2.50 zł) - mam tak zrobione i polecam |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 11:42
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | zwarcie zrobiłeś i tyle |
nie ma szans!, bezpiecznik cały, a mierzyłem przed bezpiecznikiem - jest +12 ale po przekręceniu stacyjki.
mozliwe ze ktos cos kombinowal bo jest porządne zasilanie pociągnięte do bagażnika (wzmacniacz był)
pociągnięcie nowego (czy też podpięcie się pod ten nieużywany) będzie zapewne najlepszym wyjściem |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 11:56
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | a najlepiej kup kabel i pociągnij bezpośrednio z aku (przez bezpiecznik - gniazdo z kablami kosztuje 2.50 zł) - mam tak zrobione i polecam |
Najlepsze rozwiązanie - sam miałem tak poprowadzona instalację w moim poprzednim CA0 (masz stały prąd prosto ze żródła).
Świszczącą antenę wyprostuj i delikatnie podegnij do tyłu - chociaż u mnie stała prosto i nie świszczała.
Co do części to ja akurat się o nie nigdy nie martwiłem, wystarczył jeden telefon do p. Tomka i jak przujeżdżałem miał już wszystko u siebie. Osobiście polecam Japaneze, ale uprzedzam że musisz uzbroić się w cierpliwość - 2 tygodnie czekania na odpowiedź powoli staje się standardem. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-10-2006, 12:13
|
|
|
Tez popieram pociagnij z akumulatora -- chce wtracic ze czasami te kabelki w misiu lubia sobie przygnic lub strzelic at bedziesz mial pewne zasilanie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-10-2006, 12:14
|
|
|
swistak81 napisał/a: | nie ma szans!, bezpiecznik cały, a mierzyłem przed bezpiecznikiem - jest +12 ale po przekręceniu stacyjki |
bo jest kilka takich drutów -
na jednym stałe +12 (przez bezpiecznik)
na drugim +12 po ACC
na trzecim +12 po włączeniu świateł itp.
sprawdź więcej bezpieczników - jak zrobiłem zwarcie przy radiu, to padły 2: radio i room/clock - ale to był Galant, nie wiem jak jest w tym Colcie |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 12:16
|
|
|
slo_mo napisał/a: | wystarczył jeden telefon do p. Tomka |
A czy p. Tomek wysyła pocztą?
slo_mo napisał/a: | Osobiście polecam Japaneze |
To samo pytanie, bo jestem z Łańcuta (k. Rzeszowa) i żadne podjazdy w grę nie wchodzą...
[ Dodano: 10-10-2006, 12:21 ]
Krzyzak napisał/a: | sprawdź więcej bezpieczników |
sprawdziłem wszystkie - włącznie z tymi pod klapą - wszystkie całe
Co mnie tym bardziej dziwi, gdyż (jak pisałem na początku) miałem jakieś stałe +12 i masę, ale po podłączeniu radia do tego wywalało mi lewe postojówki (zła masa) mimo że radio działało nadal. A po zastąpieniu masy tą z karoserii padło i to +12... nie wiem jak nie wiem gdzie...
kabel był cienki więc mógł się przepalić, ale z drugiej strony dlaczego miałby to zrobić?? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 12:54
|
|
|
wichura1 napisał/a: | edit: Wywalało ci postojówki, bo zamiast do masy podpinałeś się do kabelka od podświetlenia. tam jest masa do momentu włączenia świateł. |
tak tak dokładnie - bo potem to sprawdziłem
[ Dodano: 10-10-2006, 13:09 ]
wichura1 napisał/a: | Tu masz rozpiskę wyprowadzeń radia: |
Rozpiska mi na niewiele się zda. Bo sprawdziłem wszystkie przewody (znaczy się wtyczki) z masą (normalnie jak i na ACC) i jedyne działające co znalazłem to to od zapalniczki.
A dokąd prowadzą te wtyczki od radia, bo może są gdzieś odcięte i tyle?
Jeszcze jedno. Co może być przyczyną, że podczas wlewania paliwa (benzyny) cały czas odskakuje mi przycisk, jakby było już pełno (a nie jest )... Tylko za pierwszym razem nalałe normalnie, a teraz mi cały czas odłącza przepływ. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-10-2006, 13:29
|
|
|
Po pierwsze podłącz masę miernika do stacyjki, tam gdzie wkładasz kluczyk i dopiero wtedy szukaj tego + .
Po drugie pistolety, na stacjach w Japonii są inne, dlatego wkładasz pistolet tylko w 3/4 inaczej bedzie odbijał. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2006, 14:03
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Po pierwsze podłącz masę miernika do stacyjki |
no spróbuje, ale czym się różni masa stacyjki od masy karoserii?
poza tym wg rozpiski którą podałeś - pisze że uziemienie jest albo śrubą radia (przykręconą, czy tylko dotykającą karoserię), albo osobnym przewodem przykręconym do karoserii (a tak właśnie mam)... |
|
|
|
 |
|