Przesunięty przez: mkm 24-11-2009, 00:45 |
Nakrętki - śruby zabezpieczające koła samochodu |
Autor |
Wiadomość |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:41
|
|
|
M12x1,5 klucz 21 |
|
|
|
 |
jac
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 299 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:53
|
|
|
Specjal napisał/a: | Witam. Mam pytanko: jaki jest rozmiar nakrętki "pod klucz" w oryginalnych alu Mitsubishi? Czy jest to standardowo jak dla M12 - 19ka, czy też może 21 (wątpię by 17, niemniej nie wykluczam)? |
21 |
|
|
|
 |
nojajuzniewiem
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2018 Posty: 24 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-04-2019, 08:41
|
|
|
trochę z innej beczki pytanie - w Krakowie ostatnio powróciła moda na kradnięcie felg, ktoś ma doświadczenie z śrubami zabezpieczającymi? jakieś do polecenia? czy jak złodziej przychodzi to z pełnym kompletem wszystkich odmian kluczy wiec i tak to nie ma sensu? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-04-2019, 12:56
|
|
|
nojajuzniewiem napisał/a: | jakieś do polecenia? |
Najlepsze według mnie, to oryginalne nakrętki mitsubishi: MZ313736
Mam również nakrętki McGard nr katalogowy: 21156SL (dokładnie to samo co oryginalne mitsubishi, z tym że podkładki w komplecie są luźno, a nie scalone z nakrętkami). |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-04-2019, 19:28
|
|
|
tyku
ja też mam takie same (nawet samochód wygląda tak samo oczywiście bez takich modyfikacji tylko wszystko seria) ale żaden mechanik nie prosił mnie o przekładkę do odkręcenia koła a były ściągane, więc pytam się czemu nie pytali o końcówkę to zawsze ta sama odpowiedź "nie ma takiej potrzeby"
Ale na osiedlowych cwaniaczków wystarczy, bo jak do tej pory zakosili mi tylko kołpaczki. |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 15-04-2019, 19:35
|
|
|
Robert_N napisał/a: | więc pytam się czemu nie pytali o końcówkę to zawsze ta sama odpowiedź "nie ma takiej potrzeby"
| Czyli jak Jak są w stanie odkręcić i nie uszkodzić nakrętki
Z jaką siłą przykręcają koła |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-04-2019, 15:55
|
|
|
tyku napisał/a: | Robert_N napisał/a: | więc pytam się czemu nie pytali o końcówkę to zawsze ta sama odpowiedź "nie ma takiej potrzeby"
| Czyli jak Jak są w stanie odkręcić i nie uszkodzić nakrętki
Z jaką siłą przykręcają koła |
Dodam, że było to w jednym i tym samym serwisie ale inny mechanik. Sytuacja powtórzyła się dwa razy i już tam się nie pojawiłem. Nie mam pojęcia jak to zrobili ale sprawdzałem i koła były dokręcone, nakrętka nie uszkodzona. Przestałem tam jeździć. Serwis przestał działać dwa lata temu. |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19-04-2019, 10:43
|
|
|
Robert_N, oni Tobie ściągali te koła w ramach wyważenia ? czy żeby zrobić przegląd układu hamulcowego ?
Szczerze to nie wiem jak bez niszczenia tego Mcguarda można go odkręcić, wg. mnie to nawet za ściąganie się nie zabrali tych kół. |
_________________  |
|
|
|
 |
Robert_N
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback '09, 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2011 Posty: 304 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-04-2019, 12:37
|
|
|
Lucas123w, raz wymieniany miałem czujnik w kole lewy tył a drugi raz drążek kierowniczy prawy przód. Za każdym razem widziałem koło leżące na ziemi więc musieli jakoś odkręcić. |
_________________ Lancer Sportback '09, 1.8 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24-04-2019, 11:06
|
|
|
Robert_N, wychodzi na to że musi być patent na odkręcenie tego zabezpieczenia. |
_________________  |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 25-04-2019, 10:13
|
|
|
Pełno jest na youtube poradników jak ściągnąć takie nakrętki w przypadku, gdy "się zgubiło" klucz
Nawet z ciekawości poszukałem, to są specjalne narzędzia do tego: https://www.youtube.com/watch?v=Xwwj4y7lHRg |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 25-04-2019, 13:57
|
|
|
HUGIO, Pokaż mi film, na którym nakrętka będzie nie naruszona |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
HUGIO
Forumowicz

Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś?
|
Wysłany: 25-04-2019, 21:48
|
|
|
tyku,
Obstawiam, że tak 'profesjonalnych' sposobów na YT się nie znajdzie...
W sumie na tym filmiku wyżej z zewnątrz pozostaje bez widocznych śladów odkręcania bez kluczyka |
_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 |
|
|
|
 |
|