[3.2 DID] Pajero 3,2 DiD problem z narastającymi obrotami |
Autor |
Wiadomość |
Abarth
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 27-10-2010, 19:41 [3.2 DID] Pajero 3,2 DiD problem z narastającymi obrotami
|
|
|
Witam Serdecznie,
Panowie jestem tu nowy i szukam pomocy Posiadam Pajero z 2002r motor 3,2 DiD wersja long problem z moim miśkiem to rosnące obroty silnika po odpaleniu
Auto trzyma 1300 obr natomiast jak wcisnę nawet delikatnie pedał gazu od razu wskakuje na 3tys obr i albo je trzyma i nie spadają albo spadają do 1300obr... zdarza się również że bez mojej ingerencji tj dodawanie gazu obroty same zaczynają rosnąć i nie spadają...
Mechanik doradził mi że to zawór EGR wymieniłem go na używkę wcześniej czyszcząc zarówno stary jak i ten nowy jednakże po założeniu ani jeden nie rozwiązał problemu ponadto próbowałem również przekładać tą blaszkę (metalową uszczelkę od egr'u), odpinać czyścić kostkę i dalej to samo
Czy ktoś mógłby mi pomóc gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny takiego zachowania
Z góry bardzo dziękuje |
|
|
|
 |
bkoch
Nowy Forumowicz atm4x4.pl
Auto: PAJERO 3,2DID 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: Brzeszcze
|
Wysłany: 28-10-2010, 13:36
|
|
|
Witam wszystkich moim zdaniem objawy wskazują na zabrudzony potencjometr pedału gazu . |
|
|
|
 |
Abarth
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 04-11-2010, 21:45
|
|
|
]a czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak sprawdzić potencjometr pedału gazu ewentualnie jeszcze elektrozawór który może być za te objawy odpowiedzialny
Jakieś wskazówki instrukcje mile widziane ewentualnie foto
Nikt nie pomoże?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-11-2010, 22:31
|
|
|
niestety trudno będzie ci zmierzyć potencjometr. Prawdopodobnie musisz podpiąć drugi aby to wykluczyć..
Zobacz jak działa na luzie silnik po włączeniu klimy i wyłączeniu? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Abarth
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 07-11-2010, 10:49
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | niestety trudno będzie ci zmierzyć potencjometr. Prawdopodobnie musisz podpiąć drugi aby to wykluczyć..
Zobacz jak działa na luzie silnik po włączeniu klimy i wyłączeniu? |
Dziękuje za odzew już traciłem nadzieje
czy potencjometr to element oznaczony nr 1 ??
jaka jest zależność klimy do tych objawów??
kolejne moje pytanie : czy da się sprawdzić elektrozawór bo też wymienialiście go jako prawdopodobną przyczynę i jak on wygląda mile widziane foto
Przepraszam że tak marudzę ale sam chciałbym do tego dojść co jest nie tak wcześniej nie miałem problemów z miśkiem ale z tymi obrotami nie poradził sobie serwis w katowicach (kompetencje mechaników pozostawiały wiele do życzenia z racji tego że pracuje w branży posunę się o takie stwierdzenie) bo też czyścili egr jakiś rok temu niestety nic to nie zmieniło auto jeździło i samo się jakoś naprawiło niestety jakiś czas stało po stłuczce i problem powrócił a że jak pisałem wcześniej wymieniłem egr i dalej mam te same objawy więc przyczyną może być coś innego być może właśnie potencjometr bądź elektrozawór |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 07-11-2010, 13:24
|
|
|
Abarth napisał/a: | jaka jest zależność klimy do tych objawów??
|
Taka, że jak włączysz klimę to obroty powinny lekko wzrosnąć a jak wyłączysz to powinny spaść.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Abarth
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 07-11-2010, 17:07
|
|
|
Bartek5 napisał/a: | Abarth napisał/a: | jaka jest zależność klimy do tych objawów??
|
Taka, że jak włączysz klimę to obroty powinny lekko wzrosnąć a jak wyłączysz to powinny spaść.
pozdrawiam |
Nic się nie dzieje po włączeniu klimy
ponadto odkręciłem dziś przepustnicę przed nią jest zwężka aluminiowa w której jest wkręcony jakiś czujnik sprawdziłem wtyczkę okazało się że kable są poprzecierane zaizolowałem je,przeczyściłem styki, następnie wyciągnąłem przepustnicę wraz z elektrozaworem również sprawdzałem wtyczkę oraz przeczyszczałem styki teraz pytanie gdy silnik jest zgaszony przepustnica powinna być zamknięta?? a gdy chcemy odpalić powinna się maksymalnie otworzyć??
odkręciłem tą pokrywkę od elektrozaworu wygląda okey,
po złożeniu i odpaleniu normalnie pracował przez chwilę na 900obr jednakże jak dodałem delikatnie gazu od razu obroty zaczęły rosnąć ręce odapają |
|
|
|
 |
|