Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pajero 3,2 DiD problem z narastającymi obrotami
Autor Wiadomość
Abarth 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 27-10-2010, 19:41   [3.2 DID] Pajero 3,2 DiD problem z narastającymi obrotami

Witam Serdecznie,

Panowie jestem tu nowy i szukam pomocy :roll: Posiadam Pajero z 2002r motor 3,2 DiD wersja long problem z moim miśkiem to rosnące obroty silnika po odpaleniu
Auto trzyma 1300 obr natomiast jak wcisnę nawet delikatnie pedał gazu od razu wskakuje na 3tys obr i albo je trzyma i nie spadają albo spadają do 1300obr... zdarza się również że bez mojej ingerencji tj dodawanie gazu obroty same zaczynają rosnąć i nie spadają...
Mechanik doradził mi że to zawór EGR wymieniłem go na używkę wcześniej czyszcząc zarówno stary jak i ten nowy jednakże po założeniu ani jeden nie rozwiązał problemu ponadto próbowałem również przekładać tą blaszkę (metalową uszczelkę od egr'u), odpinać czyścić kostkę i dalej to samo :(

Czy ktoś mógłby mi pomóc :?: :?: gdzie mogę szukać jeszcze przyczyny takiego zachowania :?:

Z góry bardzo dziękuje :wink:
 
 
bkoch 
Nowy Forumowicz
atm4x4.pl

Auto: PAJERO 3,2DID 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 28-10-2010, 13:36   

Witam wszystkich moim zdaniem objawy wskazują na zabrudzony potencjometr pedału gazu . :rolleyes:
 
 
Abarth 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 04-11-2010, 21:45   

]a czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak sprawdzić potencjometr pedału gazu ewentualnie jeszcze elektrozawór który może być za te objawy odpowiedzialny :?: :?:

Jakieś wskazówki instrukcje mile widziane ewentualnie foto :roll:


Nikt nie pomoże??
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 04-11-2010, 22:31   

niestety trudno będzie ci zmierzyć potencjometr. Prawdopodobnie musisz podpiąć drugi aby to wykluczyć..
Zobacz jak działa na luzie silnik po włączeniu klimy i wyłączeniu?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Abarth 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-11-2010, 10:49   

zbyszekm2 napisał/a:
niestety trudno będzie ci zmierzyć potencjometr. Prawdopodobnie musisz podpiąć drugi aby to wykluczyć..
Zobacz jak działa na luzie silnik po włączeniu klimy i wyłączeniu?


Dziękuje za odzew już traciłem nadzieje :-X

czy potencjometr to element oznaczony nr 1 ??



jaka jest zależność klimy do tych objawów??

kolejne moje pytanie : czy da się sprawdzić elektrozawór bo też wymienialiście go jako prawdopodobną przyczynę i jak on wygląda mile widziane foto :roll:

Przepraszam że tak marudzę ale sam chciałbym do tego dojść co jest nie tak wcześniej nie miałem problemów z miśkiem ale z tymi obrotami nie poradził sobie serwis w katowicach (kompetencje mechaników pozostawiały wiele do życzenia z racji tego że pracuje w branży posunę się o takie stwierdzenie) bo też czyścili egr jakiś rok temu niestety nic to nie zmieniło auto jeździło i samo się jakoś naprawiło niestety jakiś czas stało po stłuczce i problem powrócił a że jak pisałem wcześniej wymieniłem egr i dalej mam te same objawy więc przyczyną może być coś innego być może właśnie potencjometr bądź elektrozawór :roll:
 
 
Bartek5 
Forumowicz


Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 86
Skąd: Kalwaria Zeb.
Wysłany: 07-11-2010, 13:24   

Abarth napisał/a:
jaka jest zależność klimy do tych objawów??


Taka, że jak włączysz klimę to obroty powinny lekko wzrosnąć a jak wyłączysz to powinny spaść.

pozdrawiam
 
 
Abarth 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero V60 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-11-2010, 17:07   

Bartek5 napisał/a:
Abarth napisał/a:
jaka jest zależność klimy do tych objawów??


Taka, że jak włączysz klimę to obroty powinny lekko wzrosnąć a jak wyłączysz to powinny spaść.

pozdrawiam


Nic się nie dzieje po włączeniu klimy :|

ponadto odkręciłem dziś przepustnicę przed nią jest zwężka aluminiowa w której jest wkręcony jakiś czujnik sprawdziłem wtyczkę okazało się że kable są poprzecierane zaizolowałem je,przeczyściłem styki, następnie wyciągnąłem przepustnicę wraz z elektrozaworem również sprawdzałem wtyczkę oraz przeczyszczałem styki teraz pytanie gdy silnik jest zgaszony przepustnica powinna być zamknięta?? a gdy chcemy odpalić powinna się maksymalnie otworzyć??

odkręciłem tą pokrywkę od elektrozaworu wygląda okey,

po złożeniu i odpaleniu normalnie pracował przez chwilę na 900obr jednakże jak dodałem delikatnie gazu od razu obroty zaczęły rosnąć ręce odapają :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.