Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
bez zwężki też się da jeżdzić
Autor Wiadomość
lukefu
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2006, 23:01   bez zwężki też się da jeżdzić

dalsze zmagania z tym calym zagazowaniem (tak sie zmagam juz od roku czyli od instalacji) , doprowadzilo do pomyslu :idea: "a moze by tak wyrzucic zwezke od miksera gazu" , jesli regulacja nie byla za dobra (ogolnie komp-program pokazywal parametry jakby za malo powietrza),
to wywalajac zwezke uzyskalem wzrost przeplywu powietrza o ok 96% , a gazu o ok 20% (przeliczylem) co znaczy ze sklad mieszanki jakos napewno sie zmienil, tym bardziej ze regulacja wyszla wysmienita (przejscie-94) i pali teraz do 10 lub 10,5 miasto.........
warto szukac, teraz mam chec na nowe inwestycje w miska
8) pozdrawiam wszystkich poszukujacych rozwiazania i posiadaczy m.. tez...
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-10-2006, 23:43   

Z tego co kojaże to własnie mikser jest zwężką (kwestia tylko tego jaką ma mieć srednice). Skoro go wywaliłeś to jak podajesz gaz do dolotu ??
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
borecki
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2006, 23:55   

no tez chetnie sie dowiem cos wiecej na ten temat jak mozesz to zamiesc jakies foto okolic przepustnicy, ile Ci wczesniej palil? Odczuwasz wzrost mocy? Sam regulowales gaz po wywaleniu zwezki? napisz cos wiecej bo to ciekawe. Jesli patent by sie udal to zaraz zrobie to samo bo to pieta achillesowa mojego misia :/
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 08:03   

Hmm no ja tez w sumie jedyny sposob podawanie gazu bez wtryskiwaczy i mixera to znam tylko BLOS, ale kolega mial i fakt ze zwawszy byl, ale strasznie to gazozerne wyszlo, wiec ostatecznie wstawil sequence'a.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-10-2006, 09:06   

spalanie masz bardzo przyzwoite / tj napet staly 4wd, gaznik / co do zwezek to wiecej dokladnosci w opisie.
Wszystko zalezy od konstrukcji miksera, jezeli ma dwa krocce to dochodza do niego dwa przewody z gazem z widelek/czasami mowa o tzw portkach/ w widelkach masz dwa zawory regulacyjne do widelek przewod idzie od parownika -- o jakich zwezkach piszemy-- lukefu uscislij bedzie nam wszystkim latwiej
pozdrawiam
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 09:20   

chodzi mu chyba o dlawik - ten w trabie slonia.
fakt, moze teraz mniej palic bo jest ubozsza mieszanka ale wieksze jest ryzyko strzalu gazu...
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-10-2006, 09:31   

on mu mniej nie pali osobiscie mam taki wozek pali 9,5 l normalnie sezon letni /srednie spalanie / a 10.5 zima ale trzyma sie w tolerancji tzn wg mnie 10l + - 10% 15%
ta <traba slonia> to na dolocie powietrza do filtra ? jezeli tak to jej niemam od dawna w tej wersji jest plaski filtr nad gaznikiem doprowadzenie powietrza idzie od przodu do zaworu bimetalicznego jak zimno to ssie znad kolektora wydechowego albo gumo-rura/ktorej niemam z lewego blotnika.
chyba ta gumo-rura to zwezka co tu liczyc???
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 09:50   

traba slonia - gumowa karbowana rura relacji puszka filtru powietza - przepustnica
generalnie zwezka jest tam po to zeby uniknac zbyt rzadkiej mieszanki ktora jest straszliwie szkodliwa

ps. ja mowie oczywiscie o silniku wtryskowym - jesli zalozy sie do niego gaz I lub II gen to zwezka jest bardzo potrzebna. nie wiem natomiast czy w gazniku jest tak samo - pewnie nie :)
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-10-2006, 09:58   

w starszych instalacjach gaznikowych gazu byl problem z powietrzem tzn wlot powietrza przy wiekszym wietrze na wolnych autko gaslo /to zubarzanie mieszanki/ albo swirowalo jak pisalem traby - niet zreszta podejrzewam ze moze tam sie zbierac nadmiar gazu i troche po halasowac jw. przy tym silniku wszystko jest ok bez tego ww uwagi dotycza duzego fiata tyz auto a tam sie dzialo
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 10:23   

Simones napisał/a:
Hmm no ja tez w sumie jedyny sposob podawanie gazu bez wtryskiwaczy i mixera to znam tylko BLOS, ale kolega mial i fakt ze zwawszy byl, ale strasznie to gazozerne wyszlo, wiec ostatecznie wstawil sequence'a.


Blos to też mikser, tyle że o zmiennym przelocie. Ten kolega to próbował coś regulować, bo ja mam Blosa i większego spalania nie zauważam, wprost przeciwnie.

LAKEFU daj jakieś konkrety, co właściwie wyrzuciłeś? Mikser czy jakieś przewężenie przed mikserem? Możę jakieś fotki?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-10-2006, 07:43   

Hmmm - ciesząc się z oszczędności i dodatkowej mocy nie zapominaj, że mikser ma pewną funkcję i nie jest to tylko funkcja straty mocy takiego "podatku za tanie jeżdżenie".

Mikser gazowy ma proste zadanie - podawanie właściwej dawki gazu do dolotu w funkcji ilości przepływającego powietrza. Realizuje to zadanie przez ograniczenie przepływu powietrza, żeby powstałe podciśnienie mógł wypełnić gaz, będący paliwem. Faktem jest, że gazownicy dają miksery bardzo restrykcyjne, po to żeby mieć łatwiejszą i bardziej stabilną regulację.

Wyrzucenie miksera powoduje znaczne zmniejszenie wytwarzania podciśnienia "wsysającego" LPG do dolotu, zatem zubożanie mieszanki. Uboga mieszanka to prawie same zalety (kolejne złotówki oszczędności na paliwie, większa moc......) i tylko jedną wadę............ podnosi tempraturę spalania, co owocuje w najlepszym razie wypalaniem uszczelki pod głowicą, a w najgorszym wykrzywieniem BLOKU silnika.

Radzę przekalkulować zyski (2-3 zł/100 km) i możliwe straty (4g37 to tani silnik, ale w dobrym stanie coraz trudniejszy do kupienia)......

[ Dodano: 12-10-2006, 07:51 ]
wojmi1, problem zubażania mieszanki przez "dodmuch" jest powszechny również we wtryskowych autach mających dolot zasysający powietrze z miejsca, w którym pojawia się dodatkowe powietrze wynikające z ruchu samochodu..... większość Misiów ma dolot zaczynający się w przód w osi auta....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-10-2006, 17:11   

zgadza sie co do wlotu powietrza. Ale zeby nie bylo watpliwosci mikser to to co dajesz nad gardziel gaznika.
A zwezka to co jakies ograniczenie bartek tylko gdzie --- zalezy mi zebysmy poslugiwali sie tym samym jezykiem ok?
A gaznikowe 4g37 to potenga tolerancj na lpg --- przynajmniej u mnie.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
skp5b
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 18:42   

Myślę , że lekarstwem na wszystkie problemy ze zwężkami , jest mikser gazowy Blos . Jako zakład , który montuje te urządzenia mogę coś o tym powiedzieć . Na stronie http://www.stacjakontroli.com w dziale forum znajdziecie instrukcję montażu i regulacji blosa . Urządzenie to zastępuje tradycyjne miksery , nie zdławiając dolotu , eliminuje to strzały , zwiększa moc , testy na hamowni dowodzą że moc na gazie jest wyższa niż na benzynie !!! Warto zainwestować . O blosie dowiadują się zazwyczaj ludzie , którzy w żaden inny sposób nie dają sobie rady z poprawną pracą swojego auta na gazie. W razie pytań odpowiem .
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 19:17   

Zapomniales tylko dodac o zwiekszonym spalaniu - to niestety glowna wada tego urzadzenia, poza tym jest duzo bardziej czule na niedomagania reduktora.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2007, 23:10   

skp5b napisał/a:
... testy na hamowni dowodzą że moc na gazie jest wyższa niż na benzynie !!! ...

Zastanów się co wypisujesz bo to nachalnym spamem pachnie. A jeśli rzeczywiście tak wychodzi w testach to proponuję zatankować świeżą benzynę, zresetować ECU, nauczyć je od nowa jazdy na benie i wtedy powtórzyć testy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.