Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy nabytek, i od razu problemy... zerwany łańcuch rozrządu
Autor Wiadomość
JŚ83 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Przysucha
  Wysłany: 06-11-2010, 18:03   Nowy nabytek, i od razu problemy... zerwany łańcuch rozrządu

Witam, Panowie jestem na forum od niedawna, nabyłem mitsu Pajero 3.2 DID 2002 rok automat. Przebieg pewne 144tys km... zrobiłem nim moze 400km :( dzis troche mi zaczął kopcic na czarno, dostał mocno po dupie, tak 4000obr/min i nagle, trzask, zgasł... otwieram maske a tu pęknieta pokrywa zaworów, zerwany łańcuch... Szybki demontaż pokrywy, a tam napinacz wysubięty na maxa, łańcuch wisi sobie a ślizgi wyjechane jakby auto mialo 500 tys, a powtarzam, ze przebieg 100% oryginał. Autgo było lekko uszk jak je kupiłem, stało za granica 2 lata pod plandeka, nie jezdzone, po przywiezieniu do kraju, oczywiście wymiana oleju, filtrów itd... silnik chodził super, nic nie wskazywało na taka awarie... Czy ktoś z Was kiedyś to robił, jakie koszta wchodzą w grę przy wymianie łąńcucha i reszty rozrządu... głowice to myśle, ze sie uratuje... czas pokaże, w każdym razie troche sie zraziłem i to od razu na wstępie...
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-11-2010, 18:41   

Auto po dzwonie, dwa lata pod plandeką a Ty sobie zmieniłeś oleje i myślałeś, że wystarczy? Koszta w grę wchodzą wysokie bo marne szanse by to tylko rozrząd poszedł.. Zawory na pewno poszły więc ściąganie głowicy i remont na 100 %. A czy silnik cały (tłoki, korbowody, wał) to się okaże. Szykowałbym parę ładnych tysięcy.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-11-2010, 18:50   Re: Nowy nabytek, i od razu problemy... zerwany łańcuch rozr

JŚ83 napisał/a:
Witam, Panowie jestem na forum od niedawna, nabyłem mitsu Pajero 3.2 DID 2002 rok automat. Przebieg pewne 144tys km... zrobiłem nim moze 400km :( dzis troche mi zaczął kopcic na czarno, dostał mocno po dupie, tak 4000obr/min i nagle, trzask, zgasł... otwieram maske a tu pęknieta pokrywa zaworów, zerwany łańcuch... Szybki demontaż pokrywy, a tam napinacz wysubięty na maxa, łańcuch wisi sobie a ślizgi wyjechane jakby auto mialo 500 tys, a powtarzam, ze przebieg 100% oryginał. Autgo było lekko uszk jak je kupiłem, stało za granica 2 lata pod plandeka, nie jezdzone, po przywiezieniu do kraju, oczywiście wymiana oleju, filtrów itd... silnik chodził super, nic nie wskazywało na taka awarie... Czy ktoś z Was kiedyś to robił, jakie koszta wchodzą w grę przy wymianie łąńcucha i reszty rozrządu... głowice to myśle, ze sie uratuje... czas pokaże, w każdym razie troche sie zraziłem i to od razu na wstępie...

Napinacz nie siada od przebiegu, od tak sobie zatrzymał się i nie napiął łańcucha. jak ci przykapcał to była oznaka że jest luźny i fazy rozrządu były lekko przestawione.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
JŚ83 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Przysucha
Wysłany: 06-11-2010, 19:34   

Heilsberg napisał/a:
Auto po dzwonie, dwa lata pod plandeką a Ty sobie zmieniłeś oleje i myślałeś, że wystarczy? Koszta w grę wchodzą wysokie bo marne szanse by to tylko rozrząd poszedł.. Zawory na pewno poszły więc ściąganie głowicy i remont na 100 %. A czy silnik cały (tłoki, korbowody, wał) to się okaże. Szykowałbym parę ładnych tysięcy.




Napisałem, ze auto było lekko uszkodzone, nie po dzwonie mistrzu, było normalnie jezdne...

a to, ze zawory poszły to ja wiem, i że głowice trzeba ściągnać też wiem, zadałem pytanie jakie są koszty rozrządu, bo z głowicą sobie poradze u znajomego szlifierza... wiec czytaj dokładnie co ludzie piszą zanim sie wypowiesz... pozdrawiam
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-11-2010, 21:09   

Napisałem Ci ile masz szykować. Jeszcze jakieś pytania?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
JŚ83 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Przysucha
Wysłany: 06-11-2010, 21:13   

Heilsberg napisał/a:
Napisałem Ci ile masz szykować. Jeszcze jakieś pytania?



daj numer tel, bedziesz moim guru ( ekspertem ) w czasie naprawy auta... :)
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-11-2010, 21:20   

Stary, nie napinaj się. Zaczynasz na forum i od razu coś Ci nie leży. Napisałem Ci ile. Rozrząd 1200 + głowica do zrobienia plus rozłożenie złożenie. Jeśli tylko reszta cała. Skoro uważasz, że źle Ci radzę to mogę się nie odzywać. Znalezienie ceny rozrządu zajęło mi 4 sekundy. A Tobie się nie chciało poszukać.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
JŚ83 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Przysucha
Wysłany: 06-11-2010, 21:45   

Koszty rozrządu znam, pytałem czy ktoś robił ile wydał itd? tyle z mojej strony mistrzu, pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-11-2010, 22:03   

Jeśli łańcuch walnął przy dużych obrotach, istnieje ryzyko uszkodzenia głowicy.
Aby prawidłowo ocenić jakie będą koszty, powinno zdjąć się głowice.
Ale w najgorszym przypadku: głowica używana ok 2000-2500 tys. uszczelka pod głowicę 270 zł. rozrząd 1000-1500, pokrywa przednia rozrządu ok 300 zł. robocizna ok 1500 zł
Ja łańcuch pękł niższych obrotach, wystarczyło założyć nowy łańcuch, napinacz i ślizgi, i przednia pokrywę. Robocizna ok 500-800 zł
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
JŚ83 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 6
Skąd: Przysucha
Wysłany: 06-11-2010, 22:09   

pekł przy 4000obr na postoju... pekły dwie podstawy/prowadnice wałków rozrządu, kilka dzwigienek, pokrywa zaworów... wiec głowice napewno ściagamy... i jak da rade to reanimacja... oby tylko tłoki/korby były ok... przędnia pokrywa rozrządu jest ok... po niedzieli bedzie kompletna diagnoza...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-11-2010, 22:11   

W pokrywie odłamuje się miejsce do którego przykręcony jest ślizg.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2010, 15:41   

Zastanów się czy nie będzie Ci się opłacała wymiana silnika. Za 5-6 tys będziesz miał dobrą używkę. U mnie też poszedł łańcuch, ale bez konsekwencji (wymieniałem rozrząd, napinacz, dwa popychacze, do kompletu była uszczelka pod głowicą i górny ślizg). Całość wyszła na 3700 zł- więc przy uszkodzonej głowicy czy tym podobnych warto to wziąć pod uwagę.
_________________

 
 
kubi1906 
Nowy Forumowicz
kubi1906

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 16
Skąd: lachowice koło Żywca
Wysłany: 08-11-2010, 22:22   lancuch rozrzadu

Mialem podobny przypadek przy 150 tys przebiegu calkowity koszt naprawy wyniosł mnie okolo 10 tys zł :cry:
ale zycze powodzenia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.