 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nowy nabytek, i od razu problemy... zerwany łańcuch rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
JŚ83
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 06-11-2010, 18:03 Nowy nabytek, i od razu problemy... zerwany łańcuch rozrządu
|
|
|
Witam, Panowie jestem na forum od niedawna, nabyłem mitsu Pajero 3.2 DID 2002 rok automat. Przebieg pewne 144tys km... zrobiłem nim moze 400km dzis troche mi zaczął kopcic na czarno, dostał mocno po dupie, tak 4000obr/min i nagle, trzask, zgasł... otwieram maske a tu pęknieta pokrywa zaworów, zerwany łańcuch... Szybki demontaż pokrywy, a tam napinacz wysubięty na maxa, łańcuch wisi sobie a ślizgi wyjechane jakby auto mialo 500 tys, a powtarzam, ze przebieg 100% oryginał. Autgo było lekko uszk jak je kupiłem, stało za granica 2 lata pod plandeka, nie jezdzone, po przywiezieniu do kraju, oczywiście wymiana oleju, filtrów itd... silnik chodził super, nic nie wskazywało na taka awarie... Czy ktoś z Was kiedyś to robił, jakie koszta wchodzą w grę przy wymianie łąńcucha i reszty rozrządu... głowice to myśle, ze sie uratuje... czas pokaże, w każdym razie troche sie zraziłem i to od razu na wstępie... |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-11-2010, 18:41
|
|
|
Auto po dzwonie, dwa lata pod plandeką a Ty sobie zmieniłeś oleje i myślałeś, że wystarczy? Koszta w grę wchodzą wysokie bo marne szanse by to tylko rozrząd poszedł.. Zawory na pewno poszły więc ściąganie głowicy i remont na 100 %. A czy silnik cały (tłoki, korbowody, wał) to się okaże. Szykowałbym parę ładnych tysięcy. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-11-2010, 18:50 Re: Nowy nabytek, i od razu problemy... zerwany łańcuch rozr
|
|
|
JŚ83 napisał/a: | Witam, Panowie jestem na forum od niedawna, nabyłem mitsu Pajero 3.2 DID 2002 rok automat. Przebieg pewne 144tys km... zrobiłem nim moze 400km dzis troche mi zaczął kopcic na czarno, dostał mocno po dupie, tak 4000obr/min i nagle, trzask, zgasł... otwieram maske a tu pęknieta pokrywa zaworów, zerwany łańcuch... Szybki demontaż pokrywy, a tam napinacz wysubięty na maxa, łańcuch wisi sobie a ślizgi wyjechane jakby auto mialo 500 tys, a powtarzam, ze przebieg 100% oryginał. Autgo było lekko uszk jak je kupiłem, stało za granica 2 lata pod plandeka, nie jezdzone, po przywiezieniu do kraju, oczywiście wymiana oleju, filtrów itd... silnik chodził super, nic nie wskazywało na taka awarie... Czy ktoś z Was kiedyś to robił, jakie koszta wchodzą w grę przy wymianie łąńcucha i reszty rozrządu... głowice to myśle, ze sie uratuje... czas pokaże, w każdym razie troche sie zraziłem i to od razu na wstępie... |
Napinacz nie siada od przebiegu, od tak sobie zatrzymał się i nie napiął łańcucha. jak ci przykapcał to była oznaka że jest luźny i fazy rozrządu były lekko przestawione. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
JŚ83
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 06-11-2010, 19:34
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Auto po dzwonie, dwa lata pod plandeką a Ty sobie zmieniłeś oleje i myślałeś, że wystarczy? Koszta w grę wchodzą wysokie bo marne szanse by to tylko rozrząd poszedł.. Zawory na pewno poszły więc ściąganie głowicy i remont na 100 %. A czy silnik cały (tłoki, korbowody, wał) to się okaże. Szykowałbym parę ładnych tysięcy. |
Napisałem, ze auto było lekko uszkodzone, nie po dzwonie mistrzu, było normalnie jezdne...
a to, ze zawory poszły to ja wiem, i że głowice trzeba ściągnać też wiem, zadałem pytanie jakie są koszty rozrządu, bo z głowicą sobie poradze u znajomego szlifierza... wiec czytaj dokładnie co ludzie piszą zanim sie wypowiesz... pozdrawiam |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-11-2010, 21:09
|
|
|
Napisałem Ci ile masz szykować. Jeszcze jakieś pytania? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
JŚ83
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 06-11-2010, 21:13
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Napisałem Ci ile masz szykować. Jeszcze jakieś pytania? |
daj numer tel, bedziesz moim guru ( ekspertem ) w czasie naprawy auta... |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-11-2010, 21:20
|
|
|
Stary, nie napinaj się. Zaczynasz na forum i od razu coś Ci nie leży. Napisałem Ci ile. Rozrząd 1200 + głowica do zrobienia plus rozłożenie złożenie. Jeśli tylko reszta cała. Skoro uważasz, że źle Ci radzę to mogę się nie odzywać. Znalezienie ceny rozrządu zajęło mi 4 sekundy. A Tobie się nie chciało poszukać. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
JŚ83
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 06-11-2010, 21:45
|
|
|
Koszty rozrządu znam, pytałem czy ktoś robił ile wydał itd? tyle z mojej strony mistrzu, pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-11-2010, 22:03
|
|
|
Jeśli łańcuch walnął przy dużych obrotach, istnieje ryzyko uszkodzenia głowicy.
Aby prawidłowo ocenić jakie będą koszty, powinno zdjąć się głowice.
Ale w najgorszym przypadku: głowica używana ok 2000-2500 tys. uszczelka pod głowicę 270 zł. rozrząd 1000-1500, pokrywa przednia rozrządu ok 300 zł. robocizna ok 1500 zł
Ja łańcuch pękł niższych obrotach, wystarczyło założyć nowy łańcuch, napinacz i ślizgi, i przednia pokrywę. Robocizna ok 500-800 zł |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
JŚ83
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 6 Skąd: Przysucha
|
Wysłany: 06-11-2010, 22:09
|
|
|
pekł przy 4000obr na postoju... pekły dwie podstawy/prowadnice wałków rozrządu, kilka dzwigienek, pokrywa zaworów... wiec głowice napewno ściagamy... i jak da rade to reanimacja... oby tylko tłoki/korby były ok... przędnia pokrywa rozrządu jest ok... po niedzieli bedzie kompletna diagnoza... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-11-2010, 22:11
|
|
|
W pokrywie odłamuje się miejsce do którego przykręcony jest ślizg. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-11-2010, 15:41
|
|
|
Zastanów się czy nie będzie Ci się opłacała wymiana silnika. Za 5-6 tys będziesz miał dobrą używkę. U mnie też poszedł łańcuch, ale bez konsekwencji (wymieniałem rozrząd, napinacz, dwa popychacze, do kompletu była uszczelka pod głowicą i górny ślizg). Całość wyszła na 3700 zł- więc przy uszkodzonej głowicy czy tym podobnych warto to wziąć pod uwagę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kubi1906
Nowy Forumowicz kubi1906
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 16 Skąd: lachowice koło Żywca
|
Wysłany: 08-11-2010, 22:22 lancuch rozrzadu
|
|
|
Mialem podobny przypadek przy 150 tys przebiegu calkowity koszt naprawy wyniosł mnie okolo 10 tys zł
ale zycze powodzenia |
|
|
|
 |
|
|