Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Elektronika: Awaria totalna - nie wiem już co r
Autor Wiadomość
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
  Wysłany: 13-11-2010, 16:19   [EA2A/W 2.0] Elektronika: Awaria totalna - nie wiem już co r

Witam,

błagam o pomoc.

Zaczęło się od zegarka - wyjąłem go, odpiąłem wtyczkę, chciałem oddać do przelutowania. Od tej pory przestał działać zamek centralny, ale tylko przy zgaszonym silniku. Przy zapalonym silniku działał dalej. Nie działał z zewnątrz i z pilota.

Wyjąłem bezpiecznik od zamka centralnego - był dobry. Sprawdziłem więc pozostałe zebpieczniki. Wszystkie są dobre. Od chwili sprawdzenia bezpieczników misiek nie odpala. Rozrusznik kręci, ale nie pali. Po przekręceniu stacyjki w pozycję ON nie zapalają się żadne kontrolki, światło we wnętrzu przy otwartych drzwiach nie świeci.

Jedyne co działa przy stacyjce w pozycji ON to klimatronik, rozrusznik i - co dziwne - wentylatory na chłodnicy pracują. Zasilanie też ma instalacja gazowa.

Proszę o pomoc bo nie wiem co robić. Czy zna się ktoś z Was na elektronice EA2A?? Czy wyjęcie po kolei bezpieczników i włożenie ich ponownie (na zasadzie wyciągam, oglądam, wkładam, następny) mogło tak uszkodzić samochód? :(

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Maciek
_________________

Ostatnio zmieniony przez Optic 13-11-2010, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 13-11-2010, 16:34   

Ja bym odłączył AKU na kilka minut i zobaczył co będzie po zresetowaniu ECU.
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 13-11-2010, 16:37   

Jak dlugo powinien być odłączony?
Odłączałem go na ok. 1-2 minuty - po ponownym założeniu klemy nic się nie zmieniło... :(
_________________

 
 
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 13-11-2010, 16:45   

Myślę, że możesz spróbować na dłużej. Możliwe, że po 2min nie resetuję się wszystko. 30 min optimum. Jeśli nie pomoże będziemy szukać przyczyny w czymś innym.
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
michal7777 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2010, 17:12   

watpie czy ci pomoze odlaczenie akumulatora, bezpieczniki wyciagales przy wyjetym kluczyku ze stacyjki? sprawdz jeszcze raz bezpieczniki i czy dobrze siedza w oprawach, i nie sprawdzaj na oko tylko miernikiem- na oko to wiesz co mozna sprawdzac :lol: napisz czy cos pomoglo jak nie to dalej bedziemy myslec
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2010, 17:12   

wilukce napisał/a:
30 min

30 sek. wystarczy a nie minut :)
a ja myślę, że kolega zrobił jakieś zwarcie i posprawdzałbym bezpieczniki
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 13-11-2010, 18:13   

Dziękuję, Panowie,

bezpieczniki sprawdzałem przy wyjętym kluczyku ze stacyjki. Zamieniłem jeszcze ze sobą miejscami dwie 15A - od zamka centr. i zapalniczki, zanim zacząłem sprawdzać wszystko po kolei.

Tak mi przyszło do głowy - a może to immobiliser? Wtedy by nie palił, ale czy też nie zapalałyby się kontrolki na desce?

A wyjęcie zegarka ma jakieś znaczenie? Czy przy odłączonym zegarku wszystkie pozostałe układy działają (np. oświetlenie wnętrza)? Zegar jest w tej chwili odpięty całkiem.

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam,
Maciek
_________________

 
 
 
 
michal7777 
Forumowicz

Auto: mitsubishi galant kombi 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2010, 19:16   

zegarek nie ma wplywu, a immo to napewno nie jest, inaczej sie immo objawia. a cos wspomniales o wentylatorach? ze wlaczaja sie jak probujesz odpalic? czy wczesniej cos dlubales albo myles gdzies silnik moze? albo chlapales woda?
 
 
 
paweu85 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Wagon 2.0 87r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 13
Skąd: Warka
Wysłany: 13-11-2010, 19:47   

jak ja miałem takie objawy ze rozrusznik działa a nie pali i nie swica sie kontrolki to miałem odłaczony zapłon przez popsuty alarm ,moze to byc tez immobilajzer.moze nie wsadziłes jakiegos bezpiecznika ale w sumie bezpiecznik od zapłonu napewno nie znajduje sie tam gdzie te od radia,zapalniczki czy zegarka i jest wiekszy a prąd ma ok 50-60A. A przy klemie aku nie odpiałes czasem jakiegos kabelka..
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 13-11-2010, 20:04   

a bezpieczniki sprawdzałes tylko w środku czy pod maska też?
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 13-11-2010, 21:39   

Zacznijmy od pytania czy faktycznie masz a samochodzie jakiś alarm? Ktoś wcześniaj słusznie o tym wspomniał. Gdyby na nim poleciał bezpiecznik możesz mieć takie cuda (kręcący rozrusznik i brak kontrolek na desce).
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-11-2010, 23:41   

Optic, pierwszy problem to dokładnie to samo:
http://forum.mitsumaniaki...t=33600&start=0

Drugi problem to brak zasilania ECU, więc resety Ci nie pomogą.
 
 
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 13-11-2010, 23:41   

Alarmu nie mam, nie myłem też silnika, ani nie grzebałem też w samym silniku... Ale Psikus masz rację - nie zaglądałem jeszcze na panel pod maską. Nie wyjmowałem jeszcze z niego bezpieczników. :/

Dziękuję za porady - wszystkie wypróbuję niestety dopiero rano, bo oświetlenie w aucie nie działa, a pod blokiem ciemno jak w...

Kurcze, to musi być coś banalnego. Jutro rano sprawdzę wszystkie bezpieczniki miernikiem i napiszę jaki rezultat.

@Owczar: Faktycznie, wygląda podobnie, choć obroty mi nie spadły, ale to raczej biorę za plus. :) Jeśli to faktycznie ten bezpiecznik, to masz u mnie dozgonną wdzięczność i 6-pak. ;) Jutro rano się okaże!
_________________

Ostatnio zmieniony przez Optic 13-11-2010, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-11-2010, 23:43   

A drugi problem to też pewnie bezpiecznik...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-11-2010, 23:48   

Optic napisał/a:
Psikus masz rację - nie zaglądałem jeszcze na panel pod maską. Nie wyjmowałem jeszcze z niego bezpieczników. :/
No to wyjmiesz bezpiecznik 10A , jeden z dwóch z żółtego, plastikowego prostokąta, wymienisz i po problemie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.