Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1G Eclipse pare pytań
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 13-11-2010, 13:58   

wuerce napisał/a:
crankwalk w 7boltach,

co to jest ???
wuerce napisał/a:
hydraulika sprzęgła

co siada najczesciej bo u mnie sprzegło ciezkawo chodzi :?
wuerce napisał/a:
Opowiadając na pytania- kompresja

chodzi mi w sprezanie na cylindrach co sie mierzy po wykreceniu swiec
Serek napisał/a:
1. za katalizatorem siedzi podłużny tłumik, wyglądający jak strumienica - standard w wersji 4x4

ale gdzie pomiedzy kolektorem i katem czy pomiedzy katem i tłumikiem końcowym ???
Serek napisał/a:
4. skrzynia inna niż w FWD GS, GSX

ta sama co w galu 4x4 2.0 bez turba ???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 13-11-2010, 14:30   

Crankwalk w skrócie to luz podłużny na wale korbowym. Wada seryjna, koło 150 tysi (w zależności od tego czy odpalasz często auto ze sprzęgłem czy bez) robi się na tyle duży, że nie nadwymiarowe panewki już nie pomagają, ani szlify, ani nic.
Hydraulika sprzęgła na szczęście jest prosta - dwie pompki i trochę płynu i tyle, łatwo powymieniać koszt wszystkiego w granicach 200zł.
A kompresja to stopień sprężania w moim rozumieniu :) psi na bary łatwo zamienisz, choćby na przelicznik.pl
Serkowi chyba chodziło o odcinek między katem, a końcowym, choć z tego co ja wiem to tam nie ma żadnych dodatkowych tłumików, ale aż tak się nie znam na wersji 4x4 żeby być tego pewnym.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-11-2010, 01:40   

wuerce napisał/a:
Wada seryjna, koło 150 tysi (w zależności od tego czy odpalasz często auto ze sprzęgłem czy bez)

a jak lepiej, (mi sie wydaje ze ze sprzeglem)
wuerce napisał/a:
że nie nadwymiarowe panewki już nie pomagają, ani szlify, ani nic.

To jakie sa tego konsekwencje ??? :shock:
Co do kmpresji to mierzyłem dzis i mam tak
14.5 14.2 14.5 14.5
Czy to wogóle mozliwe ??? Wychodzi ponad 200psi Silniczek jest w super stanie.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 14-11-2010, 09:11   

Mnie też się wydawało, że lepiej ze sprzęgłem, żeby całkiem odłączyć silnik od skrzyni biegów, żeby miał jak najlżej przy odpalaniu. Niestety coś spitotlili prze projektowaniu 7 bolt i przy odpalaniu ciśnienie oleju jest za niskie i olej nie dochodzi do wszystkich elementów przez co wyciera się główna panwia i przy okazji wał w jej okolicy. Wciskając sprzęgło pogarsza się tylko sprawę bo dociska się tarczę, która jest przymocowana do wału i wywołuje się nacisk na jednej ze ścianek wału.
Konsekwencje są takie, że trzeba w końcu wymienić wał korbowy. W teorii więc trzeba odpalać bez sprzęgła, ale czy to coś pomaga? Chyba nikt tego nie sprawdził.
Kompresja jak najbardziej prawidłowa. Podałem książkowe ciśnienia, ale właśnie doczytuję, że to są wartości dla obrotów między 250 a 400 rpm (???). Tak czy inaczej z doświadczenia innych wiem, że zazwyczaj właśnie takie wartości występują jak ty masz, czyli okolice 14,5.
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-11-2010, 11:39   

wuerce napisał/a:
Niestety coś spitotlili prze projektowaniu 7 bolt i przy odpalaniu ciśnienie oleju jest za niskie i olej nie dochodzi do wszystkich elementów przez co wyciera się główna panwia i przy okazji wał w jej okolicy. Wciskając sprzęgło pogarsza się tylko sprawę bo dociska się tarczę, która jest przymocowana do wału i wywołuje się nacisk na jednej ze ścianek wału.

zawsze myslałem ze to niezniszczalne pancerne silniki storowane w min w EVO.
Gdzie jeszcze montowali 7 bolta (mam taki silnik ??)
wuerce napisał/a:
Konsekwencje są takie, że trzeba w końcu wymienić wał korbowy.

i co duzo osób juz wymieniało :shock:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
wuerce 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS '92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 241
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 14-11-2010, 12:46   

W evo silnik ma takie samo oznaczenie, ale to zupełnie inna konstrukcja.
Żeby poznać czy masz 7bolta czy 6bolta musisz poszukać na forum czym się różnią. Najłatwiej po misce olejowej poznać.
Ja też wymieniałem wał właśnie z tego powodu. Zainteresował mnie ten temat i znalazłem parę opinii, że to po prostu błąd w konstrukcji. To nie BMW niestety ;)
_________________
... ale ja się nie znam.
Mitsubishi Eclipse 1G 2.0 GS '92
Proton 418 LRS Coupe '97
Nissan Almera N16 '03
Mitsubishi Lancer 1.5 GLXi '92
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 14-11-2010, 13:27   

wuerce napisał/a:
W evo silnik ma takie samo oznaczenie, ale to zupełnie inna konstrukcja.

Evo 1-3 mają ten sam silnik co eclipse z tym że z innym osprzętem ,a tak to jest praktycznie ten sam silnik co w wersjach gst-gsx,

a silnik najlepiej odpalać bez wciskania sprzęgła, chociaż z drugie strony klipery które miały crankwalk już w wiekszości się wysypały,lecz przezorny zawsze ubezpieczony ale podobno crankwalk można jakoś zwalczy, nawet jak wystąpi to silnik można jeszcze jakoś odratować,

z drugiej jednak strony każdy silnik jest narażony na to zjawisko nie tylko 4g63
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-11-2010, 13:38   

wuerce napisał/a:
Żeby poznać czy masz 7bolta czy 6bolta

rozjasnijcie z tymi silnikami czym sie róznia i jak to rozpoznać no i który lepszy :)
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-11-2010, 14:40   

Piotrze, Piotrze - na podforum Eclipse jest cały wielki temat, jak je rozróżnić :)
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 14-11-2010, 17:34   

Krzyzak napisał/a:
Piotrze, Piotrze - na podforum Eclipse jest cały wielki temat, jak je rozróżnić :)

:) zaraz bede szukał, no ja tu nowy i na razie zielony w tym dziale wiec wybaczcie :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-11-2010, 19:53   

rosomak1983 napisał/a:
rozjasnijcie z tymi silnikami czym sie róznia i jak to rozpoznać no i który lepszy
Cytat:
Piotrze, Piotrze - na podforum Eclipse jest cały wielki temat, jak je rozróżnić :)


Oto ten temat: http://forum.mitsumaniaki...3e916b3b#663608

rosomak1983 napisał/a:
no ja tu nowy i na razie zielony w tym dziale wiec wybaczcie


Na początek polecam: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=12636
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 15-11-2010, 02:39   

Adaho_krak, dzieki wielkie. :)
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.