Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wskaznik temperatury w zegarach HC
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-11-2010, 09:02   [EAxx] Wskaznik temperatury w zegarach HC

Mam pytanie do uzytkownikow galantow po drugim lifcie z zegarami HC.
Otoz w moim nowym nabytku mam cos takiego, ze po przekreceniu stacyjki na zimnym silniku wskaznik temperatury leci od razu juz prawie na polowe skali. Pomierzylem wszystkie rezystancje zgodnie z manualem i wszystko jest ksiazkowe. Czy tak ma byc czy jednak uszkodzony jest sam wskaznik? Nie ma znaczenia czy kabelek od czujnika jest odlaczony czy dolaczony.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
Ostatnio zmieniony przez Owczar 14-11-2010, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-11-2010, 12:53   

sampler, mierzyłeś ten 1 pinowy czujnik? Skoro nie ma różnicy to pewnie jest zwarcie do masy, z rezystancją w punkcie styku. W starym liczniku po odpięciu czujnika wskazówka od razu leci w dół. Ja bym zlokalizował który pin w zegarach odpowiada za ten wskaźnik i sprawdził rezystancję między pinem a masą. Po odpięciu nie powinno być przejścia, a wydaje mi się, że ten czujnik jest wpięty bezpośrednio do zegarów.
Według mnie, to co piszesz, na pewno nie jest normą w HC.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-11-2010, 19:40   

problem w tym ze to wszystko pomierzylem. Nie ma zwarcia do masy, sam czujnik wlasnie ten 1 pinowy ma prawidlowa rezystancje. Na drugi koncu kabelka przy pinie do licznika wartosc jest taka sama. Malo tego wyciagnalem licznik i mierzylem wg manuala przy wskazniku i tez wartosci sa takie jak w manualu. Wychodzi ze jest sprawny a wskazuje inaczej niz na starym typie ... W dodatku przy zasileniu wskaznika na wyciagnietym liczniku na stole jest tak samo. Wskazowka leci prawie na srodek. Wiec moze tak ma byc ?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-11-2010, 19:44   

sampler napisał/a:
W dodatku przy zasileniu wskaznika na wyciagnietym liczniku na stole jest tak samo. Wskazowka leci prawie na srodek. Wiec moze tak ma byc ?
Z jakiej racji :?: Coś jest nie tak, wskażnik temperatury powinien pokazywać temperature aktualną, a nie latać sobie jak mu się podoba, no chyba, że po odpaleniu opada do 0, a nastepnie proporcjonalnie zwieksza swoje wskazanie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 14-11-2010, 19:44   

sampler napisał/a:
Wiec moze tak ma byc ?

sampler, w zegarach HC jest tak samo jak w zwykłych. Wskazówka temperatury idzie w górę wraz z nagrzaniem płynu chłodniczego.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-11-2010, 19:45   

Więc może sam wskaźnik szwankuje? Nie da się przełożyć samego układu od starszych zegarów? Nie rozkręcałem nigdy HC i nie wiem na ile się różnią od starych.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-11-2010, 20:28   

Sampler , bedziesz kiedyś przejazdem we Wrocławiu , to możemy przełożyć z mojego i sprawdzić :wink:
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 14-11-2010, 20:49   

Może na następnym spocie 21.11?:)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-11-2010, 22:41   

Podsumowując: stacyjka na 0 - wskaznik opada na sam dol;
stacyjka na 1 - od razu leci na prawie srodek skali
silnik zagrzany - wskaznik przemieszcza sie na sam srodek.

Pomiar przy wyciagnietym liczniku zgodny z manualem:



Diagnoza: albo tak ma byc ( w co nie wierze ) albo uszkodzony jest sam wskaznik choc pomiary sa prawidlowe.
Nastepna sprawa czy sam mechanizm pasuje od starego typu. Na pewno wskazowka i tabliczka jest inna.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-11-2010, 22:52   

sampler napisał/a:
Na pewno wskazowka i tabliczka jest inna.


To oczywiste, ale reszta może być bardzo podobna.

A może mechanizm który sprawia, że wskazówka nie skacze jest uszkodzony i przez to spręzyna podnosi go od razu. Ale według mnie na 90% coś jest nie tak z samymi zegarami.

sampler, jak będziesz w okolicy to podmieńcie zegary z deejay.
 
 
Szwagroz 
Forumowicz


Auto: Galant, 2,0 elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 635
Skąd: TP
Wysłany: 16-11-2010, 09:03   

widze że te zegary HC sa jakies takie niedorobione, u mnie problem ze wskaźnikiem paliwa, jak wyłączam stacyjke to leci go góry na 3/4 skali, po włączeniu stacyjki opada do poziomu paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.