Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
regulacja zaworow 2,td (4d56)
Autor Wiadomość
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 16-11-2010, 22:28   

polaff napisał/a:

ja zawsze ustawiam TYLKO na zimno i NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok uważam, że nie ma takiej potrzeby no chyba, że coś się dzieje :biggrin:

No i mamy jedność w myśleniu :lol:
:partyman: Zakładamy partię?
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-11-2010, 22:40   

niemalże :
Cytat:
NIGDY nie sprawdzam później czy jest ok


ale dobrze jest :) :biggrin: :finga:
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 16-11-2010, 22:42   

1405 napisał/a:
Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi w jaki sposób ustawiasz zawory na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku?

normalnie, bo przecież palcami śrubek i nakrętek nie odkręcę, od tego są klucze itp. więc się nie poparzę :biggrin:

1405 napisał/a:
W tym przypadku te wartości luzów są wartościami wynikającymi od rozszerzalności cieplnej materiału stąd ta różnica i jest to tylko czysta teoria. Tego nie sprawdzisz i lepiej jest nie zwracać na te dane uwagi

to polecam choć raz ściągnąć pokrywę na ciepłym i okaże się że luzy są dużo większe niż te ustawione, a chodzi też o to żeby nie były za duże, prawda? :)
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 17-11-2010, 11:52   

No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 17-11-2010, 19:57   

też mam tą wyklejkę na masce :biggrin:
ale jakby sprawdzić w innych źródłach to z tym luzem bywa różnie...
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 17-11-2010, 21:46   

Heilsberg napisał/a:
No to teraz wyjaśnijcie mi fenomen naklejki oryginalnej z Mitsu, którą mam naklejoną po klapą, i na której napisano: luzy zaworowe - 0,25 na zimnym 0,25 na ciepłym. Silnik 4D56 oczywiście.
A nie zastanawiałeś się przypadkiem nad taką możliwością że ten "zimny" to zawór ssący, a "ciepły" to wydechowy? :?:
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-11-2010, 20:44   

no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 18-11-2010, 22:19   

Anntoni napisał/a:
no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co?

Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
:wink:
 
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 18-11-2010, 22:31   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 20-11-2010, 11:59   

1405 napisał/a:
Anntoni napisał/a:
no tak, ale wlasciwie czym sa rozlegulowane zawory?
klepie i wiecej spala czy co?

Tykającą bombą w silniku i jeżeli jest z układem rozrządu coś nie tak to nigdy nie wiesz kiedy Ci silnik rozwali. Takich niespodzianek to nikt z nas chyba nie lubi...
:wink:


bez przesady :) za mały luz to podparty zawór czyli grozi jego wypalenie oraz wypalenie gniazda w skrajnych wypadkach nawet może zawór sie urwać

objawy : spadek mocy, spadek kultury pracy, oraz zwiększenie spalania paliwa jak i oleju

luz za duży jest równie niebezpieczny skracają się czasy napełniania i opróżniania cylindra, spadek mocy brak kultury pracy
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-11-2010, 23:54   

a za duze luzy czym owocuja?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-11-2010, 08:03   

Anntoni napisał/a:
a za duze luzy czym owocuja?

Graniem zaworów, słaba moc, dymienie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 21-11-2010, 20:08   

zbyszekm2 napisał/a:
Anntoni napisał/a:
a za duze luzy czym owocuja?

Graniem zaworów, słaba moc, dymienie.
Do tego dodałbym zaklepywanie trzonków zaworowych i dźwigienek łącznie z możliwością pęknięcia dźwigienki wskutek takiego dłuższego klepania. Napęd rozrządu tez dostaje bo niezależnie co napędza wałek to dochodzi w takim przypadku do szarpania łańcuchem czy też paskiem...myślę że można się domyśleć o co mi chodzi. Jakby nie patrzył zawory muszą być ustawione prawidłowo bo po dłuższej anormalnej pracy układu rozrządu może dojść do nieodwracalnych zmian w silniku, a nawet poważnej awarii.
 
 
 
jeremy 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 77
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-09-2013, 20:17   

Witam tak wiem jest to mega kotlet ale nie chce zakładać nowego tematu jak jest ten.
to dal wyjaśnienia łopatologicznie proszę o instrukcje:

-jaka ma być szczelina
-jak poznać który jest ssący a który wydechowy
-jak poznać kiedy przestać kręcić kołem i robić pomiar szczelinomierzem


mam pajero sport z 98`, silnik to 2.5/ 99KM
_________________
Jeżeli 5kg młotek nie pomógł to musi to być problem z elektryką.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 30-09-2013, 21:05   

luz na wszystkich 0,25.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.