[CA1A 1.3] Temat brania oleju |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-07-2007, 20:47
|
|
|
hehe galant ma znane mi 250 000 km ( licznikowo 230 ) , nie wiadomo ile przekrecone ( na moje oko to tak 100 - 150 tysi ) i jezdzi na valvoline max life 10w40 czyli na polsyntetyku i od wymiany do wymiany nie ma potrzeby dolewania oleju |
|
|
|
 |
nnk59 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2007, 21:34
|
|
|
Jak już muwimy o zużyciu.... Mój Colcik ma 172000 przebiegu i jeździ na PEŁNYM syntetyku ELF EVOLUTION SXR 5W-40. Od wymiany do wymiany zreo dolewek czy ubytków. |
|
|
|
 |
Kokos
Forumowicz

Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 175 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-07-2007, 23:48
|
|
|
no to nhasuwa mi sie tylko jedno pytanie- dlaczego u mnie trzeba dolewac? |
_________________ Michał Kraków |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2007, 01:42
|
|
|
Kokos napisał/a: | chybaa nic mu nie bedzie?? | Spokojnie. Nic złego się nie stanie, ale generalnie tak się nie robi. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2007, 12:32
|
|
|
Silnik sprawdzony - wycieków brak. Za to po kilku "testach" okazało się, że faktycznie troszeczkę kopci z rury... Nie kto wie jak, ale delikatnie. Ponadto zmierzyłem ponownie i ubyło mi ok 0.25-0.3l oleju na 1000km.
Teraz proszę o podpowiedzi - ile kosztuje komplet (dobrych) uszczelniaczy. Co dodatkowo musze kupić (chyba uszczelka pod pokrywę...?). Ile może kosztować robótka? |
|
|
|
 |
Havoc
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 304 Skąd: Bedford, UK
|
Wysłany: 18-11-2010, 14:16
|
|
|
W jaki sposób mierzycie zużycie oleju w ml? 1cm na bagnecie odpowiada jakiejś konkretnej ilości czy coś? Przelałem za dużo, ponad max po wymianie i płukance. Teraz na bagnecie pokazuje mi prawie min. Jednak wymieniłem właśnie przy okazji robienia rozrządu i pompy wody, 2 uszczelniacze przy rozrządzie które się bardzo pociły. Chciałbym jakoś sobie wymierzyć, skontrolować po czasie czy coś uciekło. |
_________________ Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90
 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2010, 15:00
|
|
|
Dolewasz do poziomu jaki miałeś wczesniej i wiesz ile włałeś.Innego sposobu nie znam.W twoim przypadku raczej tego nie sprawdzisz bo jak piszesz przelałeś,więc musiałbys znowu przelać. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 18-11-2010, 19:24
|
|
|
havoc jeśli przelałeś olej to należało upuścić .Za duży poziom oleju to prawie pewny wyciek w czasie eksploatacji .Puszczają uszczelki lub uszczelniacze .Zrobiło się większe ciśnienie i nieszczęście gotowe. .Prawidłowe napełnienie silnika olejem gwarantuje jego właściwe ciśnienie w układzie. Napełnia się olej dwuetapowo najpierw napełnia się do kreski na miarce ,odpala się silnik aby olej rozprowadzić po silniku i zalać nowy filter oleju . Po 2-3 minutach wyłączamy silnik ,odczekamy 3-5 minut i dolewamy do poziomu max na bagnecie .Dolewamy po trochę żeby nie przelać .Jeśli to się zdarzy to koniecznie spuszczamy przez korek spustowy do właściwego poziomu.Myślę że opisałem tą czynność wystarczająco [jak przysłowiowej blądynce] Dolej olej do poziomu max na bagnecie i kontroluj poziom. Przypominam że wg książki serwisowej silnik ma prawo zużyć nawet do 1l oleju na 1000 km .Na razie uzupełnij i kontroluj . |
|
|
|
 |
|