Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Temat brania oleju
Autor Wiadomość
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 04-07-2007, 20:47   

hehe galant ma znane mi 250 000 km ( licznikowo 230 ) , nie wiadomo ile przekrecone ( na moje oko to tak 100 - 150 tysi ) i jezdzi na valvoline max life 10w40 czyli na polsyntetyku i od wymiany do wymiany nie ma potrzeby dolewania oleju
 
 
nnk59
[Usunięty]

Wysłany: 04-07-2007, 21:34   

Jak już muwimy o zużyciu.... Mój Colcik ma 172000 przebiegu i jeździ na PEŁNYM syntetyku ELF EVOLUTION SXR 5W-40. Od wymiany do wymiany zreo dolewek czy ubytków.
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-07-2007, 23:48   

no to nhasuwa mi sie tylko jedno pytanie- dlaczego u mnie trzeba dolewac?
_________________
Michał Kraków
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2007, 01:42   

Kokos napisał/a:
chybaa nic mu nie bedzie??
Spokojnie. Nic złego się nie stanie, ale generalnie tak się nie robi.
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2007, 12:32   

Silnik sprawdzony - wycieków brak. Za to po kilku "testach" okazało się, że faktycznie troszeczkę kopci z rury... Nie kto wie jak, ale delikatnie. Ponadto zmierzyłem ponownie i ubyło mi ok 0.25-0.3l oleju na 1000km.
Teraz proszę o podpowiedzi - ile kosztuje komplet (dobrych) uszczelniaczy. Co dodatkowo musze kupić (chyba uszczelka pod pokrywę...?). Ile może kosztować robótka?
 
 
Havoc 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 304
Skąd: Bedford, UK
Wysłany: 18-11-2010, 14:16   

W jaki sposób mierzycie zużycie oleju w ml? 1cm na bagnecie odpowiada jakiejś konkretnej ilości czy coś? Przelałem za dużo, ponad max po wymianie i płukance. Teraz na bagnecie pokazuje mi prawie min. Jednak wymieniłem właśnie przy okazji robienia rozrządu i pompy wody, 2 uszczelniacze przy rozrządzie które się bardzo pociły. Chciałbym jakoś sobie wymierzyć, skontrolować po czasie czy coś uciekło.
_________________
Obecnie: Carisma 1.6 '03
Odprawione ze służby: Galant EA2W 97' wściekły bordowy
Skasowana: Honda Concerto D16Z2 1.6 16V 93'
Był: Colt CA0 1.6 16V '92 :) x2
Był: Lancer 1.5 12V 4G15 C62A '90


 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2010, 15:00   

Dolewasz do poziomu jaki miałeś wczesniej i wiesz ile włałeś.Innego sposobu nie znam.W twoim przypadku raczej tego nie sprawdzisz bo jak piszesz przelałeś,więc musiałbys znowu przelać.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 18-11-2010, 19:24   

havoc jeśli przelałeś olej to należało upuścić .Za duży poziom oleju to prawie pewny wyciek w czasie eksploatacji .Puszczają uszczelki lub uszczelniacze .Zrobiło się większe ciśnienie i nieszczęście gotowe. .Prawidłowe napełnienie silnika olejem gwarantuje jego właściwe ciśnienie w układzie. Napełnia się olej dwuetapowo najpierw napełnia się do kreski na miarce ,odpala się silnik aby olej rozprowadzić po silniku i zalać nowy filter oleju . Po 2-3 minutach wyłączamy silnik ,odczekamy 3-5 minut i dolewamy do poziomu max na bagnecie .Dolewamy po trochę żeby nie przelać .Jeśli to się zdarzy to koniecznie spuszczamy przez korek spustowy do właściwego poziomu.Myślę że opisałem tą czynność wystarczająco [jak przysłowiowej blądynce] Dolej olej do poziomu max na bagnecie i kontroluj poziom. Przypominam że wg książki serwisowej silnik ma prawo zużyć nawet do 1l oleju na 1000 km .Na razie uzupełnij i kontroluj .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.