Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Wymiana oleju w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 03-12-2010, 21:27   

Mógłbym prosić o fotkę miejsca, gdzie można skontrolować poziom płynu w skrzyni biegów lub wyjaśnić, gdzie jest ten korek pomiarowy, bo w instrukcji nie ma zaznaczonego miejsca.
 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-12-2010, 11:39   

Z tego co mi wiadomo w skrzyniach nie ma jako takiego bagnetu czy korka pomiarowego.
Powinny być dwa karki jeden spustowy od dołu, drugi na wlewania bardziej z boku skrzyni i
odkręcając ten korek można sprawdzić czy olej jest równo z tym korkiem zalany.
Taką procedurę zapamiętałem podczas ostatniej wymiany oleju w skrzyni u znajomego mech. :)
 
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-12-2010, 12:58   

A ja chetnie sie dowiem czy wymiana oleju po 150 tys moze pomoc skrzyni w odzyskaniu plynnosci i lekkosci dzialania - szczegolnie kiedy jest zimna

Znajomy mechanik twierdzi ze oleju sie od tak, bez przyczyny nie wymienia bo skrzynia zacznie wtedy glosniej chodzic ?
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 04-12-2010, 17:49   

KlaudiuszBdg, instrukcja zaleca wymianę oleju w skrzyni co 75tys km lub 60miesięcy.
Pewnie gdy będziesz zmieniał to wypływająca ciecz nie będzie przypominała oleju.
Na pewno nowy syntetyczny olej powinien lepiej ją smarować.

Ja wymieniałem olej w skrzyni i nic się wielkiego nie stało. Wiele osób tego dokonało i poprawa była raczej na lepsze. Bez przesady to nie fiat 125p żeby się miała rozpaść skrzynia po wymianie. No chyba że już teraz jest trup i działa tylko dzięki gęstemu olejowi i polepszaczom :D

P.S. Zwróć uwagę tylko aby zalać właściwy olej czyli 75W90 GL-4, wchodzi 1,8 litra.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
kuban 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: z tamtąd
Wysłany: 30-01-2011, 01:06   

Krzyzak napisał/a:
na mojej WWW masz pokazana wymiane
a tych 3 srub nie ruszaj - chyba, ze chcesz miec problemy ze wszystkimi biegami

a co konkretnie by sie stalo jesli probowalbym wlac olej do skrzyni wlasnie przez jeden z tych otworow???
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 30-01-2011, 18:55   

macieekg napisał/a:
KlaudiuszBdg, instrukcja zaleca wymianę oleju w skrzyni co 75tys km lub 60miesięcy...

Chyba przesadziłem... mój przejechał 320 tysięcy z czego 130 tysięcy pod nogą moją i mojej kobiety...i przez te 130 na pewno nie był zmieniany. Chyba będę musiał to ogarnąć. :rolleyes:
_________________
ASX 1,6 '11
 
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31-01-2011, 14:07   

A ja ciagle mysle nad ta wymiana, przy temperaturach do -5 dziala dobrze, zreszta kazda skrzynia na takiej pizgawicy dziala odrobine wolniej...

Lepsze wrogiem dobrego ;)
No i sie rzeczywiscie obawiam ze zacznie glosniej chodzic (ja rozumiem ze olej traci wlasciwosci, ze opilki plywaja jak sie pare razy zgrzytnie - a sie zdarzylo)
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 09-10-2011, 15:26   

Witam

Mam przebieg 180K olej w skrzyni pewnie nie był nigdy wymieniany , skrzynia chodzi w porządku jednak bym wolał wymienić olej .
Wiem że ma być 75W90 GL4 lub uniwersalny GL4/5, ale z tymi oznaczeniami widziałem pół syntetyki i fullsyntetyki trochę dziwne ...
Jaki olej polecacie dobry i żeby nie przepłacać ?

Najlepiej żeby ktoś napisał kto zmieniał olej w colcie .

pozdrawiam
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-10-2011, 19:29   

Valvoline Durablend 75W-90 GL-4
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 10-10-2011, 17:22   

Tu polecają pełen syntetyk

[ Dodano: 10-10-2011, 18:56 ]
Decyduje się na :

Syntetyczny olej przekładniowy Mobil Mobilube SHC 75W90 1L

Specyfikacja:

Klasa jakości: API GL-4/GL-5/MT-1.


Myślałem też np nad Elfem i Motulem ale coś nie jasne jest dla mnie czy to są pół syntetyki
czy full syntetyki , "synthetic" , "technosynthese (motul)" - nie oznacza że jest to pełen syntetyk .

Ten mobil1 jest konkretnie opisany jako fullsynthetic i cena 40zł/litr ujdzie , poza tym w silniku też mam mobila :)

Castrol Taf-x jest częściej wybierany ale drogi...
 
 
ludinho1 
Forumowicz
ludinho1

Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 253
Skąd: warszawa
Wysłany: 30-05-2012, 10:41   

witam. to ile w końcu wchodzi do tej skrzyni w CJ1A. i wymiana polega na odkręceniu 2 śrub? do spuszczenia i nalania. dajcie jakies namiary na te śruby gdzie są dokładnie. bez kanału ogarnę? bo u mnie chyba nie był wymieniany nigdy a 230tyś na szafie jest. dziękuję.
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-05-2012, 20:33   

Śruba 24 na dole służy do zlewania oleju, jak się poci, to do wymiany miedziana uszczelka na niej
śruba 17 jest do wlewania oleju - poziom z gwintem oznacza dobry poziom - mimo, że wygląda, że mniej niż pół skrzyni jest zalane - wystarczy
jak się leje z niej, to znaczy, że jest dużo za dużo

Tu sobie poczytaj jeszcze :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67768

Wchodzi 2,1 L .

Jak wejdziesz pod zderzak to zobaczysz te śruby i leżąc na ziemi sięgniesz ale bez kanału to masakra .
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2012, 18:23   

No właśnie - ja też zmieniałem 3 tygodnie temu olej. Wlałem Mobila, zgodnie z zaleceniem AutoTW, które tez mi ów olej wymieniło. ;) Miałem 2L.
Czy są jakieś zmiany w pracy skrzyni? Zmian zero. ;)
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.