 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:56 |
[Cari 1.8 GDI] Carisma 1.8 GDI - czy własciwy wybór auta i e |
Autor |
Wiadomość |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-12-2010, 02:33 [Cari 1.8 GDI] Carisma 1.8 GDI - czy własciwy wybór auta i e
|
|
|
Witam,
Mam na oku Carisme z silnikiem 1,8GDI, i zastanawiam się czy to właściwe auto dla mnie gdyż sporo naczytałem się forum i gdzieś wprost było napisane, że jest to samochód dla osoby mającej pojecie o mechanice itp. A w moim wypadku miałby to być pierwszy samochód i nie ukrywam, ze bardzo istotną kwestią jest ekonomiczność i niezawodność.
Auto głównie przeznaczone weekendowe powroty do domu, a w tygodniu trochę po mieście. Średnio ponad tysiąc kilometrów miesięcznie.
Nie chciałbym kupić samochodu do którego będę musiał sporo dokładać w razie napraw, tak jak gdzieś tu przeczytałem, że jak się źle trafi to można dołożyć równowartość auta w naprawe.
Szczególnie chciałbym ominąć taką sytuację o której pisze kuzi - "Osoba, która nie ma pojęcia o podstawowych czynnościach związanych z silnikiem GDI (które są opisane chociażby tutaj na forum) może stracić kupę pieniędzy na naprawach silnika i chodzi mi tutaj o np. falujące obroty oraz gaśnięcie samochodu przy dojeździe do czerwonych świateł, klekoczące hydropopychacze, itd. Pewnie - są to normalne rzeczy - brudna przepustnica, silnik krokowy wymagający reanimacji, popychacze wydające mało atrakcyjny dźwięk, ale osoba która nie przesiaduje na forum więcej niż kilkanaście minut tygodniowo czy miesięcznie może przez to stracić wieleset lub nawet tysięcy złotych. "
Kolejne moje pytanie to kwestia cen część, bo ogólnie słyszy się, że są bardzo drogie, czy to prawda?
Następne pytanie czy później w razie, czego ciężko jest sprzedać taką, Carisme ?
I chyba ostatnie pytanie, mianowicie założenie gazu, czy wchodzi w grę tylko wspominana na forum instalacja 5-tej generacji? Czy nie ma możliwość założenia tańszej instalacji, pytam na razie in abstracto o ten gaz, by wiedzieć na zaś.
Teraz odnośnie jeszcze tego konkretnego modelu.
Czy samochód poza wymienionym wyposażeniem może mieć coś jeszcze na stanie ? Bo z tego, co widzę ma boczne poduszki, napisane jest, że ma komputer i w takim razie mam pytanie gdzie ten komputer wyświetla aktualne spalanie, ile można przejechac jeszcze na baku itp ?
Reasumując pozytywnie byłem ( i chyba nadal trochę jestem) nastawiony tego tego modelu, ale w miarę czytania forum pojawiało się coraz więcej znaków zapytania, np, gdy przeczytałem jak któremuś koledze na forum podczas jazdy poszedł rozrząd i teraz 2 czy 3 tys. jest w plecy, juz nie wspominając słynnej przepustnicy, o której słyszałem juz nim zacząłem czytać to forum.
Generalnie Panowie bardzo Was proszę o szczere rady, czy warto interesować się tym autem, tym modelem, szukam auta już od wakacji, niestety z różnych przyczyn jest zmuszony szukać w swoich okolicach.
Z góry dzięki i pozdrawiam
Oto link: http://moto.allegro.pl/mi...1353301620.html
PS: Gdzie konkretnie moge jeszcze coś więcej przeczytać o silnikach GDI? |
Ostatnio zmieniony przez mefju 10-01-2011, 02:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-12-2010, 08:54
|
|
|
Odpowiem ci odnosnie gazu. Jak chcesz jezdzić naprawdę ekonomicznie to kup z silnikiem 1.6 lub 1.8 ale nie GDI i wtedy wystarczy ci zwykła instalacja II gen i auto smiga bardzo dobrze na niej. Moja cari przejechała na gazie juz ponad 100 tys km i jest ok. Spala mi ok 10l na 100km. Chyba niewele osób z tego forum poleci ci zakładanie gazu do GDI. Co do części to wcale nie są takie drogie. Jest wiele zamienników podstawowych podzespołów w "normalnych " cenach. Niektóre części nie występują w zamiennikach i wtedy może być różnie z ceną, ale nie jest tego duzo. Co do awaryjności to powiem ci że kazdy samochód sie psuje. Zależy jak trafisz. Jak auto bedzie wyeksploatowane to koszty napraw mogą okazać się naprawde duże. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-12-2010, 12:54
|
|
|
Rozumiem, tylko jak wspomniałem, ograniczony jestem do swojej okolicy w poszukiwaniu samochodu, także wybór nie jest zbyt wielki, niestety...
Pocieszyłeś mnie natomiast nieco z cenami tych części gdyż obawiałem się, że są bardzo drogie, ale skoro są tańsze zamienniki to nie jest źle.
No właśnie niby każdy się psuje, ale na początku sprawdzałem carisme na autocentrum i co w pierwszej kolejności zwróciło moją uwagę ? Ciągle powtarzajace się słowo "bezawaryjna" albo tylko tankować i jeździć, poza tym o wiele wyższa ocena samochodu w porównaniu z innymi i same pozytywne opinie.
Odnośnie jeszcze tego gazu, to rozumiem, że nie da się zamontować w razie czego tańszej instalacji od tej 5 generacji ? Jes to jedyne rozwiązanie w przypadku GDI ?
Nadal czekam na odpowiedzi na pozostałe pytania, pozdrawiam. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 07-12-2010, 15:25
|
|
|
Co do komputera to pokazuje:
przebieg A
przebieg B
spalanie średnie
spalanie chwilowe
Jest on w dolnej części prędkościomierza, tam gdzie licznik przebiegu całkowitego.
O silnik GDi trzeba dbać, ale da się go ogarnąć- patrz mój przykład. Zobacz opis mojej Carismy, trochę problemów miałem, ale już wszystko OK- ogarnąłem sam i jakoś dużo mnie to nie kosztowało.
Tam też wkleiłem z Excela wykaz napraw i wymian eksploatacyjnych.
GDI nei jest jakoś super ekonomiczne w mieście (9-15l/100km). Mi teraz na mrozie po Wrocku, na krótkich dystansach (4-5km) wychodzi ok 12. Jak było ciepło to ok 10. Natomiast nadrabia w trasie. Wynik ok 6l/100km jest całkiem realny. Chyba, że dynamicznie pojedziesz to pod 8 może podejść. Na autostradzie podczas jazdy zgodnej z przepisami ok 7 do 7,5 l/100km mi wychodzi.
O gazie w GDI zapomnij.
Popychacze co prawda stukają, ale nie ma tragedii. Ogólnie jak jest sprawny, to całkiem przyjemny silnik na trasy. Ma jakiś tam zapas mocy, więc wyprzedzanie nie jest kłopotem, do tego fajnie zestopniowana skrzynia biegów, która pokazuje zalety również w mieście.
Teoretycznie jeśli chcesz mieć spokój z silnikiem to tylko 1.6 i 1.8 nie GDI. Jednak wtedy co jakiś czas (z tego co czytam, to rzadko) w skrzyni coś tam wymienisz- jakieś groszowe sprawy. Jak trafisz na zadbane GDi to odpada problem ze skrzynią
W moim przypadku- przesiadam się na auto Mamy, a moja pójdzie na sprzedaż po zimie. Po prostu więcej za nią dostanę niż za starszą Carismę, której szkoda mi sprzedawać, a jak dla mnie to bez różnicy czy jeżdżę autem z 96 czy z 99 roku
Odezwij się kiedyś na gg, to chętnie udzielę Ci więcej informacji- ostatnio jestem dość mocno zawalony robotą.
Pozdrawiam,
Tomek |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-12-2010, 17:49
|
|
|
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi
Gigant, a można wiedzieć skąd akurat u Ciebie w domu takie przywiązanie do Carism, mam na myśli dwie Carismy w domu. Tak się złożyło ? Czy takie pozytywne wrażenia ?
No ja właśnie nie wiem czy tak będę dbał, bo nie czarujmy się auto będzie stało sporą część czasu pod blokiem, a do dbania ( mam na myśli oczywiście techniczne kwestie) trzeba mieć tam jakieś warunki... No i wiedzę.
12 litrów to jednak trochę jest, szczególnie na kieszeń studenta. Z drugiej strony autko bardzo mi się podoba. I takim sposobem ma dylemat.
Wiem od właściciela ze kupił teraz pasek rozrządu i klocki hamulcowe na tył, ale jeszcze nie zakładał i może je dorzucić. Autko jest od 4 lat w Polsce. Były malowane drzwi, o ile dobrze pamiętam z lewej strony.
Jak oceniacie ten egzemplarz, który podałem w pierwszym poście ? Można się do czegoś przyczepić ? Moim niezbyt fachowym okiem wygląda na zadbany, ale wiadomo mogą być to pozory.
Zastanawiam się jeszcze nad peugeotem 306 sedanem z 99 roku, zupełnie inne auto, inna klasa, tańsze o połowę, ale i mnie skomplikowane i prostsze. Z silnikiem 1.4, juz sam nie wiem co by było lepsze dla mnie i do mojego użytku.
Gigant na pewno się odezwę gdy zakupię Carisme, na razie nie będę truł Ci głowy
Pozdr. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-12-2010, 18:49
|
|
|
mefju napisał/a: | któremuś koledze na forum podczas jazdy poszedł rozrząd i teraz 2 czy 3 tys. jest w plecy, |
Normalna sprawa jak się go nie pilnuje i wymienia na czas w każdym aucie to droga sprawa jest, w jednym większa w innym mniejsza.
mefju napisał/a: | Wiem od właściciela ze kupił teraz pasek rozrządu i klocki hamulcowe na tył, ale jeszcze nie zakładał i może je dorzucić. . |
Rozrząd i tak musisz cały wymienić razem z napinaczem hydraulicznym no ale odejdzie Ci koszt paska.. choć i tak wyjdzie Cie chyba lepiej kupić komplet z allegro np.
Z tyłu masz bębny więc ktoś chlapnoł plamke co do klocków hamulcowych
Gaz do GDI praktycznie odpada, instalacja droga a i tak będziesz jeździł w jakoś w 80% na gazie + benzyna, instalacja przewyższy wartość auta, już lepszym wyborem będzie 1.6 czy 1.8 nie GDI
Co do tego modelu, to chyba gorzej CB radia zamontować już nie można było
ale źle ten model nie wygląda
Spalanie, jak to 1.8 |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-12-2010, 20:02
|
|
|
A jaki jest koszt wymiany rozrządu ? I co ile km. taką wymianę powinno się robić ?
Heh no cb radio faktycznie niefortunnie zamontowane... cóż poradzić. A poza tym odnośnie tego modelu coś jeszcze ? Jakieś opinie ? Szczeliny okej? Reflektory? Maska, klapa itd dobrze leżą ?
Jest na forum temat odnośnie wersji wyposażenia Carism i tego, w skład poszczególnej wersji wchodziło ? Bo już widziałem trochę tych oznaczeń... LX, LS, GLX itd |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-12-2010, 20:36
|
|
|
Przy GDI interesują Cie oznaczenia LX, EXE, LS i tak mniej więcej idą, LS najbardziej doposażona wersja, zaś wersja EXE miała nie co inny grill z przodu
Maska troszkę jak by uciekła w prawo, ale możliwe że to kwestia zdjęcia ale myślę, że można by obejrzeć ten model na żywo |
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-12-2010, 20:48
|
|
|
Rozumiem, fajnie jakby to było gdzieś szczegółowo opisane - wyposażenie - do poszczególnych wersji.
Ponawiam pytanie odnośnie rozrządu. I nadal zastanawiam się czy to właściwe auto dla studenta, czy nie lepiej zainwestować w coś tańszego z mniejszym silnikiem. Carisme będę oglądał na weekendzie.
Natomiast jeśli chodzi o maskę to faktycznie można odnieść takie wrażenie ze ucieka w prawo, zdało by się lepsze zdjęcie.
Hehe i teraz najlepsze, który użytkownik Mitsumaniaków jeździł tą Carismą? Lub jest jej właścicielem ? Nie wiem czy zwróciliście uwagę, bo ja dopiero przed chwilą zauważyłem, że Carisma ma Wasze ramki pod tablicami hehe nieźle |
|
|
|
 |
Cezar
Mitsumaniak Veni, Vidi, Vici

Auto: Mondeo x2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 7812 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 07-12-2010, 22:57
|
|
|
mefju napisał/a: | Gigant, a można wiedzieć skąd akurat u Ciebie w domu takie przywiązanie do Carism, mam na myśli dwie Carismy w domu. Tak się złożyło ? Czy takie pozytywne wrażenia ? |
Tak się trafiło. Jak szukałem auta dla siebie, to brałem pod uwagę właśnie carismę, v40 i focusa. Szukałem czegoś 2003+. Tak się trafiło, że znalazłem niemal taką samą Carismę (sąsiad jak zobaczył dwa takie same auta to na początku złożył przysięgę że już nie będzie pił ;P). Ta Carisma którą kupiłem była starsza niż planowałem kupić i była sporo tańsza, jednak była (jest) w takim stanie, że zdecydowałem się na nią niemal od razu.
Nie ma co demonizować GDI, nie jest aż takie straszne. Co do dbania... jakiś garaż raz na jakiś czas może się przydać- choć sam pompę paliwa spod siedzeń wykręcałem pod blokiem
Policz sobie ile mniej więcej km zrobisz w miesiącu po mieście i zobaczysz czy miesięcznie będzie to 50 zł czy 200
Możesz pisać na gg wcześniej- zanim kupisz później tez służę radą.
Jeśli nie uważasz prawie 50zł za duży koszt i masz lapa, to polecam zakupić kabel i ściągnąć EvoScana- wtedy będziesz mógł sam sobie zdiagnozować oglądany egzemplarz |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
cane
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 51 Skąd: Barlinek
|
|
|
|
 |
mefju
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 114 Skąd: PL
|
Wysłany: 08-12-2010, 16:57
|
|
|
Wyliczyłem ile robie po mieście i wyszło mi tak mniej wiecej ok 400km na miesiac czyli raczej nie wiele. Dzisiaj oglądając wiadomości usłyszałem o tym, że ceny paliw będą rosnąć no i oczywiśćie po nowym roku takze wzrosną ze względu na vat... Rzecz dająca do myślenia w perpsektywie zakupu samochodu z silnikiem 1.8.
Odnośnie sprawdzania pod evo Carismy to na razie sie wstrzymam.
Dzięki Cane za broszury, przeglądnąlem je już sobie
Poniżej załączam informacje od sprzedającego, napiszcie co sądzicie i przede wszystkim czy bedzie to wspomniany koszt okolo 1 tys zl czy może ulec zmianie ?
"Rozrząd + olej jest właśnie do wymiany (pasek Mitsuboshi + rolki
dodaje gratis) olej Mobil 1 Super 10W40(półsyntetic). Przepustnica w
dobrym stanie (regularnie czyszczona). Z maską nie było nic robione
jednak jest porysowana (normalne ślady użytkowania plus ślad po
bukiecie ślubnym - tasma). Alternator, filtr paliwa, filtr powietrza
oraz sonda lambda tyle co po wymianie. Silnik pracuje równo (ale najlepiej
to ocenić
osobiście). Jedynie co nie zdążyłem wymienic (kupiłem nowe auto), to
tuleje na przednich wahaczach (na przeglądzie w normie wg. mnie do
wymiany." |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 08-12-2010, 17:45
|
|
|
Czyli licząc z naddatkiem ok 250 zł miesięcznie.
Liczyłem tak:
400km * 12l/100km * 5 zł/l = 240zł
Jeśli kupisz coś tanszego w eksploatacji
400km * 8l/100km * 5zł/l = 160zł
Czyli 80zł miesięcznie- 960zł rocznie.
Twój wybór. Pytanie co pali 8l/100km po mieście, wtedy, gdy 1.8GDi pali 12 |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
rzoberto
Mitsumaniak Robert

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 286 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 08-12-2010, 17:52
|
|
|
Sorki Gigant87, ale moja GDI po mieście mieści się w 9,5l/100 km i to przy niezbyt ekonomicznej jeździe |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|