Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Sportowy walek rozrzadu
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-12-2010, 22:53   

Pozwolę sobie dorzucić kilka groszy, bo widzę że się napaliłeś.
Odniosę się do tego co pisze producent:
"Wałki oznaczone symbolem GT to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”. Dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %. Po zamontowaniu takiego wałka silnik uzyskuje lepsze osiągi, jednak dla pełnego wykorzystania możliwości wałka z reguły dokonuje się dodatkowych przeróbek i modyfikacji takich jak:..."
Inaczej mówiac sam swap wałka NIC NIE DAJE. Co mnie nie wcale nie dziwi. Jest to jeden z tzw. support modów (modyfikacji wspomagajacej), tak samo jak wkładanie kucizny do silnika itd.

Producent wymienia jednak modyfikacje które są potrzebne do potencjalnego uzysku mocy:
"...
-zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
-podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm )
-skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
-zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
-w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce."

Ujmując w skrócie - nic odkrywczego. Zmiana mieszanki poprzez dodanie lub zmniejszenie ilości paliwa, do tego zmiana kąta zapłonu, zmiana sprężania, itd.
Aby zrobić porządnie trzeba modyfikować dostawę paliwa (pompa, regulator, wtryskiwacze), modyfikacja dolotu (maf, filtr, przepustnica, itd). Do tego coś co zarządzi tymi zmianami czyli jakaś wersja świnki, gdzie można poustawiać parametry. I jakiś monitoring, czyli sonda lambda szerokopasmowa jako podstawa.
Chip tuning... piękny slogan ale znaczy dosłownie NIC. Taki chwyt agrotunuingowy na osoby które mają zerowe pojecie o modyfikacjach w silniku. Tak naprawdę sprowadza się do modyfikacji map paliwowych i innych tabel w ecu. Aby tego dokonać, potrzebujesz albo flashować ecu, albo wsponiany piggy-back.

I kwiatek na sam koniec:
"Tą ostatnią przeróbkę dokonuje się po zamontowaniu wałka i w samochodach z wtryskiem często jest ona niezbędna dla zapewnienia równomiernej pracy na biegu jałowym, a dodatkowo powoduje dalszy wzrost mocy silnika. "
Tłumacząc na polski - uzysk mocy daje ostatnia modyfikacja, a wałek jest potrzebny do poprawy samopoczucia.

Teraz podsumowanie.
Jeśli myślisz o "wzmocnieniu" swego Gala, musisz określić się najpierw w zakresie:
- ile wzrostu mocy chcę uzyskać?
- ile funduszy posiadam? (w rzeczywistości zawsze budżet przekroczysz o 30% minimum).
- jakie posiadam opcje?
Wg. mnie taniej cię wyjdzie:
1. Sprzedaż Gala 2.0 i zakup Gala 2.5V6 (jeśli chcesz 20% mocy więcej).
2. Możesz pójść dalej i swapować silnik i skrzynie na to samo z FTO 2.0V6 MIVEC. Masz 200 kucy na papierze.
3. Swap na bebechy Galanta GTZ (na rynek US). Podobna opcja co pkt. 2, lepszy silnik.
4. Zakup Galanta VR4 i swap na LHD.
5. Wydać mnóóóstwo pieniędzy na swap bebechów z Evo 6 włącznie z napędem na 4 łapy i nie do końca być pewien czy to nie padnie gdzieś po drodze... :wink:

Co bym polecał?
Jeśli nie jesteś fiołem na punkcie Mitsubishi i Galanta, to spraw sobiejedno z dwóch aut:
- Hondę Civic lub Accord type-R
- Volvo S40 lub V40 w turbo
Mniej pieniedzy na modyfikacje, większy rynek gratów, łatwiejsze w uzysku mocy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-12-2010, 23:57   

Amen :D dzięki swinks_UK i jednocześnie podziwiam że Ci się chciało pisać mi się nie chciało zrobiłem skrótowo :D oby Twój złoty post na pewien czas zaspokoił w informacje tuningowców że to wszystko nie takie kolorowe :)
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-12-2010, 09:23   

A Owczar i andrew84 wymienili kierunki z pomarańczowych na przeźroczyste i już maja 20-30KM więcej i 10 pkt do respektu, ale to się sprawdza chyba tylko w dieslach :p
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 15-12-2010, 09:33   

ale za to -10 pkt w lidze chuliganów..;-)
ps. niektórzy to kombinują z tymi KM, tuningiem itd...jeśli ktoś nie startuje w rajdach gdzie liczą się czasem naprawdę ułamki sekund to po co to wszystko?
dla bajeru czy samej świadomości że sie coś ma...?
sorry za OT.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 15-12-2010, 16:33   

Zgodzę się, że takie majsterkowanie w silniku kosztuje kupę kasy, ale co do silnika 4g63 autor posta ma rację.
Kiedyś ogladałem program o wyścigach na ćwierć mili w USA i o przeróbkach samochodów. Właśnie amerykańce z tego motoru wyciskali kosmiczne moce. Podobno jest stosunkowo łatwy w przeróbce i wytrzymały. Ktoś tam stwierdził, że to 136koni jest bardzo zapobiegawczo zrobione bo bez większego kłopotu można z niego wydoić ponad 200kucy. Nie wiem co dla nich oznacza"bez większego kłopotu" ale chodzi o sam fakt, że to właśnie silnik mitsubishi 2.0 a nie 2.5 znalazł u nich uznanie.
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 15-12-2010, 18:16   

tez jestem zdania, że Galant samochodem do tuningu nie jest, owszem można sobie zamonować lotke, ksenony i zrobić glebe, ale jesli chodzi o silnik to pola do popisu nie ma zadnego, a poza tym po co??? Galant to typowy dupowóz, duży wygodny no i ma "bezpieczny" przedni napęd. Wielki plus za super design. Duża moc i FWD mija sie z celem, bo w aucie o tej masie, trakcja jest zadna, chcesz sie pobawić? Kup E30 najlepiej 325i, owszem wylada nijak i ma opinie dresowozu, ale mało jest aut za taka kase, które sprawią tyle frajdy za kierownicą.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 15-12-2010, 20:38   

Tylko kup w miare jeżdżącą E30. Właśnie tępe dresy katują te samochody aż do ich śmierci. Kupują je po to by "przyszpanować" paląc buty pod remizą ;)
Nie bez powodu nazywane są ,jak sam zauważyłeś, dresowozami :)
Ale jeśli udałoby się dostać zadbany egzemplarz to faktycznie potrafi dać frajdę z jazdy.
 
 
 
BigTomala 
Mitsumaniak
MOD Black Dragon


Auto: GALANT Sport Edition EA5A V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 309
Skąd: GDAŃSK/Pruszcz Gd
Wysłany: 15-12-2010, 20:51   

m6riano , pipi_ja , sveno zbieracie punkty :?: Czy utożsamiacie się z w/w grupą :?:

Tak dla przypomnienia : Punkt 5. Nie pisz nie na temat w działach Samochody i Warsztat nawet jeżeli baaaardzo Cię swędzi żeby to robić !

Dział Samochody - OT zabroniony, Za OT =RB. UWAGA!!! - nie masz nic do dodania to nie pisz !
_________________
To, że akurat milczę nie oznacza, że nie mam nic do powiedzenia... Kiedy rozum śpi budzą się upiory...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.