Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] ABS zbyt szybko łapie..?
Autor Wiadomość
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 20-12-2010, 09:42   

U mnie dźwięk i objawy są identyczne. Wszystko stało się gdy spadł śnieg. Ostatnio chciałem sprawdzić długość hamowania na prostej drodze, wcisnąłem pedał i leciał i leciał i leciał. Masakra. Dlatego najlepiej nie wciskać pedału na chama tylko tak jak pisze Mar111cin żeby abs się nie włączał i jest 100 razy lepiej. A ten rękaw... No wieczorkiem fajnie. :D
_________________
Bydlak
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 20-12-2010, 19:18   

To co piszecie chłopaki, oznacza, że macie uszkodzony ABS. Jeżeli łapie zbyt szybko lub jest zbyt czuły, może to wskazywać na pękniętą zębatkę.
Miałe tak samo, przy wymianie przegubów, jedna dostała młotkiem i pękła. Obaj taki, że abs łapał zbyt wcześnie. Teraz przy sprawnym abs, hamuje poprawnie.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 20-12-2010, 22:13   

Akurat Abs w galancie jest bardzo czuły,Ten typ tak ma ja mam sprawne wszystkie zębatki i też na śniegu dość szybko łapie ale samochód jest jak najbardziej sterowny czyli dobrze przerywa.na powiedzmy suchym asfalcie naprawdę trzeba depnąć żeby abs zadziałał.na pracę absu w zimę mają także w dużym stopniu wpływ opony stan bieżnika itp
 
 
 
luckyluck 
Mitsumaniak


Auto: EA5W V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 960
Skąd: Znad Pilicy
Wysłany: 20-12-2010, 23:28   

Nie wiem w jakim stanie jest mój abs ale fakt, że opony mam liche. Jeśli tylko wyjadę z osiedlowej nieodśnieżonej uliczki na normalną czarną ulicę problem znika. I choćbym nie wiem jak się starał to zgrzytania nie ma i auto zachowuje się bardzo dobrze.
_________________
Bydlak
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 21-12-2010, 00:10   

U mnie podobnie, na suchym asfalcie oponki 205 mocno zużyte tylko raz usłyszałem działający abs.
Na śniegu włącza się praktycznie cały czas przy średnim czy ostrym hamowaniu, podobnie latem błoto czy żwirek.
Na początku trochę mi to przeszkadzało, ale już się przyzwyczaiłem i nie jest źle, na plus trzeba przyznać, że trudno stracić kontrolę przy mocniejszym hamowaniu.
Nie wiem jak wasze wrażenia, ale ja muszę przyznać, że misiek prowadzi się w zimie bezstresowo i bardzo przewidywalnie.
 
 
davyjohn 
Mitsumaniak

Auto: Grandis DiD i E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-12-2010, 12:21   

Bezstresowo i przewidywalnie... mogę polemizować - na pewno przewidywalne jest to, że jadąc po śniegu z ABS mam dużą szansę w kogoś przylutować. I jak dla mnie nie jest to sytuacja bezstresowa. Jeździłem wieloma autami i tak czułego ABSu na śniegu jak w Galancie jeszcze nie spotkałem. Problem rozwiązany w minutę: maska do góry, zdjęcie pokrywy bezpieczników, wyjęcie bezpiecznika ABS, zamknięcie tematów i można bezstresowo i przewidywalnie jeździć, mając świadomość, że wbicie pedału hamulca spowoduje tym razem hamowanie.
Oczywiście sposób nie jest wskazany dla osób, które nie radzą sobie z techniką jazdy w warunkach śniegowych.
_________________
Mitsubishi Grandis - DID
Mitsubishi Galant EA5W - 2.5 V6 163KM + LPG - cywil
Toyota Celica VI gen (AT200) - 1.8 115KM automat - cywil w służbie rajdowej - obecnie emerytura :)
Mitsubishi Galant E88A - 2.5 V6 170KM 4x4 - w ciągłym przygotowaniu ale już startuje
www.ak.szczecin.pl
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
 
 
 
bartekino 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 154
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 21-12-2010, 12:31   

Hmm dziwne bo ja tego u siebie nie zauważyłem. ABS na śniegu załącza się jak naprawdę wduszę dosyć mocno pedał hamulca. Oponki jakie mam to Goodyear UG7+ może faktycznie zależy to od opony . Za to ostatnio hamowałem na lodzie i lekko nadusiłem pedał i momentalnie ABS się załączył nawet nie czułem hamowania i pedał twardy.
_________________
http://www.uzyjwyobrazni.pl/
Piszę poprawnie po polsku
.

"Proste są dla szybkich samochodów , zakręty dla szybkich kierowców "
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 21-12-2010, 23:57   

Ludzie, abs włącza się gdy czujniki wyłapią różnicę w obrotach kół, czyli np. zblokowanie. Jezeli jest to wyczuwane ZBYT WCZEŚNIE - macie łyse opony, albo uszkodzone zębatki abs. Czuły ABS jest to określenie pozytywne i oznacza, że uślizg koła jest wyłapany bardzo szybko, zleży to głównie od czułości czujnika, czyli ilości ząbków w zębatce.
Jeżdżę wieloma samochodami, galant ma normalny ABS, pod warunkiem że w zimie jeździmy na zimówkach......
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 22-12-2010, 07:23   

Dokładnie..ja co prawda mam zimówki ale tej zimy do końca na pewno nie przejeżdżą bo są zbyt "łyse".
Powiem tak, w zeszłą zimę na dobrych letnich mi się tak nie ślizgał jak na "wujowych" zimówkach.
5mm bieżnika to min.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
KoraX 
Mitsumaniak


Auto: EA5A 2.5 V6 & Colt 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 137
Skąd: Unisław Śląski /Wałbrzych
Wysłany: 16-01-2011, 16:41   

JaGrab3 napisał/a:
Ludzie, abs włącza się gdy czujniki wyłapią różnicę w obrotach kół, czyli np. zblokowanie. Jezeli jest to wyczuwane ZBYT WCZEŚNIE - macie łyse opony, albo uszkodzone zębatki abs. Czuły ABS jest to określenie pozytywne i oznacza, że uślizg koła jest wyłapany bardzo szybko, zleży to głównie od czułości czujnika, czyli ilości ząbków w zębatce.
Jeżdżę wieloma samochodami, galant ma normalny ABS, pod warunkiem że w zimie jeździmy na zimówkach......


Właśnie i mnie to spotkało. Na zaśnieżonych i oblodzonych drogach myślałem że to OK że niemal natychmiastowo włącza się ABS po mocniejszym wciśnięciu hamulca, niestety od tygodnia drogi są czarne i nawet suche a po wciśnięciu hamulca nawet z niewielką siłą hamulce "biły" jak szalone aż trzęsło całą budą. Pomyślałem: krzywa tarcza, może klocki .... ale po wyjęciu bezpiecznika ABS auto w końcu zaczęło hamować.
... muszę sprawdzić czy tak jak mówi JaGrab3 gdzieś nie ma ząbków.

Jeżeli to to, to czy taką zębatkę można dostać nową, czy używana też może być ?!
_________________
* * * 充 真 似 亜 苦 * * *
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 17-01-2011, 10:25   

Można dostać, zębatkę nabija się na przegub. Często zębatka może być pęknięta, raczej ząbki nie wylatują, bo ona nie ma styku mechanicznego.
Jezeli zębatka jest pęknięta, można to pospawać.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Sir_Futur 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 83
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-08-2012, 13:32   

No to Koledzy odświeżamy temat. U mnie trzy czujniki pokazują błędy. Jakieś pomysły?
_________________


Pogromca TDI
 
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 16-08-2012, 15:48   

Sir_Futur napisał/a:
No to Koledzy odświeżamy temat. U mnie trzy czujniki pokazują błędy. Jakieś pomysły?

Najczęściej pokazuje trzy błędy kiedy jedno koło podniesiesz i zakręcisz nim przy odpalonym silniku. Wtedy komputer pokazuje błąd abs pozostałych kół.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Sir_Futur 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA5W '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 83
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-08-2012, 10:04   

Rozwiązany problem.
Pęknięta koronka ABS w prawym kole.
Oprócz tego przeczyszczone czujniki i jest git!!!
Dziękuję wszystkim za te posty wcześniej... :)
_________________


Pogromca TDI
 
 
 
pablodc 
Mitsumaniak

Auto: Subaru Impreza WRX '05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 46
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 12-09-2014, 19:41   Przedwczesne uruchamianie się układu ABS

Witam Koledzy!
W moim byłym Galanciku zaczął się przedwcześnie uruchamiać ABS przy lekkim hamowaniu w okolicach ok 50-60km/h w postaci lekkich "bzyknięć". Problem raczej nie występuje przy mocniejszym lub gwałtownym hamowaniu, wtedy ABS odpala dopiero przy blokowaniu kół. Czujniki wyczyściłem wraz z koronkami. Wymrugałem kody i poza starymi błędami pokazało mi kod 15 czyli czujnik prędkości auta. Czy to może być ta przyczyna? Jak się kasuje błędy bo chciałbym wyeliminować stare błędy kiedy miałem zabrudzony czujnik.
Z góry dzięki za odpowiedzi

[ Dodano: 04-10-2014, 12:09 ]
Cytat:
PostWysłany: 12-09-2014, 19:41 Temat postu: Przedwczesne uruchamianie się układu ABS
Witam Koledzy!
W moim byłym Galanciku zaczął się przedwcześnie uruchamiać ABS przy lekkim hamowaniu w okolicach ok 50-60km/h w postaci lekkich "bzyknięć". Problem raczej nie występuje przy mocniejszym lub gwałtownym hamowaniu, wtedy ABS odpala dopiero przy blokowaniu kół. Czujniki wyczyściłem wraz z koronkami. Wymrugałem kody i poza starymi błędami pokazało mi kod 15 czyli czujnik prędkości auta. Czy to może być ta przyczyna? Jak się kasuje błędy bo chciałbym wyeliminować stare błędy kiedy miałem zabrudzony czujnik.

Problem rozwiązany!
Winna była pęknięta koronka ABSu na przedniej półosi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.