szklanki na zaworach 2,5td |
Autor |
Wiadomość |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-12-2010, 14:41 szklanki na zaworach 2,5td
|
|
|
witam!
mial ktos z was kiedys doczynienia z wymiana szklanek na zaworach?
cos mi stuka w silniku i kolega stwierdzil ze to wlasnie szklanki na zaworach. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 21-12-2010, 15:57 Re: szklanki na zaworach 2,5td
|
|
|
Anntoni napisał/a: | witam!
mial ktos z was kiedys doczynienia z wymiana szklanek na zaworach?
cos mi stuka w silniku i kolega stwierdzil ze to wlasnie szklanki na zaworach. |
Mało prawdopodobne. Stuka panewka, sworzeń tłoka, lub tłok wali o tuleje. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2010, 20:33
|
|
|
Anntoni napisał/a: | cos mi stuka w silniku i kolega stwierdzil ze to wlasnie szklanki na zaworach. |
A luz zawrorowy był w końcu sprawdzany? Też może stukać, a gdyby ktoś to sprawdzał to by zauważył, że jako takich szklanek tam przecież nie ma.
Poza tym stukanie też może powodować zawór/wypalone gniazdo itp. lub padnięty wtryskiwacz. |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-12-2010, 22:36
|
|
|
panewki mam nowe wal po szlifie.
czyli szklanek zadnych nie mam?:)
luzy na zaworach tez sprawdzalem jest ok |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 21-12-2010, 23:02
|
|
|
Anntoni napisał/a: | czyli szklanek zadnych nie mam?:) |
przy takim wałku są zbędne
a jak z wtryskami? |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-12-2010, 15:47
|
|
|
wtryski sam nie wiem, a co przez nie moze cos stukac? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 22-12-2010, 19:13
|
|
|
Anntoni napisał/a: | co przez nie moze cos stukac? |
same wtryski mogą stukać - źle ustawione, zabrudzone itp. wywołują spalanie stukowe
napisz jeszcze kiedy to stukanie występuje?
tylko na wolnych obrotach, czy na wysokich, czy wcałym zakresie obrotów, czy tylko przy mocnym dodaniu gazu |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-12-2010, 01:22
|
|
|
stukanie slychac tak, do 1800obrotow.jest rytmiczne tak, na ucho to jakby co jeden obrot walem.powyzej 1800obrotow jak,by ustawalo |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 23-12-2010, 23:02
|
|
|
Więc wtryski należy sprawdzić -> ciśnienie + rozpylanie,
jeden lub dwa mogą się zacinać, ewentualnie końcówki do wymiany
możesz sprawdzic jeszcze tak: odpal motor, rozgrzej i po kolei popuszczaj wtryski na przewodach, jeśli stukanie przy którymś ucichnie to ten jest do sprawdzenia (ale warto sprawdzić wszystkie),
doraźnie można dodać trochę mixolu do paliwa (max 0,5 litra na pełny bak) i obserwuj czy będzie jakaś poprawa, jak się rozruszają to na jakiś czas masz spokój
A tym czasem Wszystkim Forumowiczom Życzę Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i jak najmniej problemów ze swoimi Miśkami... |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-12-2010, 10:35
|
|
|
dziekuje za pomoc, sprawdze to niebawem i dam znac czy pomoglo.
wszystkiego dobrego w swieta i po swietach w zyciu i w samochodzie:) |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-02-2011, 06:29
|
|
|
Anntoni napisał/a: | dziekuje za pomoc, sprawdze to niebawem i dam znac czy pomoglo.
wszystkiego dobrego w swieta i po swietach w zyciu i w samochodzie:) |
i co pomogło? |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2011, 09:16
|
|
|
bez zmian. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-02-2011, 23:25
|
|
|
Anntoni napisał/a: | bez zmian. |
ja dziś odpalałem pierwszy raz świeżo kupiony używany silnik i załamałem się jak usłyszałem, że walił po uruchomieniu tak jak ten stary z "obruconą" panewką.
Po wielu kombinacjach pukanie ucichło pukał zawieszony wtrysk.... |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-02-2011, 23:36
|
|
|
a jak sie go "odwiesza"? |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 05-02-2011, 23:40
|
|
|
Anntoni napisał/a: | a jak sie go "odwiesza"? |
mi sie sam odwiesił ale jeśli wtrysk jest zużyty to może być konieczna wymiana końcówki i regulacja ciśnienia otwarcia (nie wiem czy w pajero takowa występuje...) |
|
|
|
 |
|