Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Jak to jest z tym olejem.
Autor Wiadomość
Berez
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 19:09   [CA1A 1.3] Jak to jest z tym olejem.

Witam wszystkich po dłuższe przerwie:)

Panowie nurtuje mnie jedna sprawa.
Jak to jest z tym "braniem" oleju? Sprawa u mnie wygląda w ten sposób, że moj kochany misiek spala mi średnio około 1 l oleju na 5 tyś. km w porze wiosenno - letniej i około 1,5 l w porze jesienno-zimowej na tym samym dystansie. No i wiec pytam-- czy jest sie czym przejmować - czy poprostu histeryzuje bo to normalny wynik-- jak to jest u Was. A mam takie wątpliwości ponieważ miałem wcześniej inne auto (ROVER) z podobnym przebiegiem 190 tyś i nie brał mi on nawet grama oleju pomiędzy wymianami. No wiec prosze o poradę za którą bede wdzięczny.
P.S. Czy słyszeliście o czymś takim jak zalewanie pierścieni na kilka dni naftą celem usunięcia nagaru-- podobno to zmniejszy pobór oleju. Jak to jest i czy w moim przypadku taki zabieg byłby zalecany ponieważ na weekend chce zmieniac olej i moze bym cos takiego zrobił.
Pozdro wielkie i denks za info
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 10:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-10-2006, 19:17   

po pierwsze to napisz na jakim oleju jezdzisz .
po drugie pytanie czy masz ciezka noge, czy czesto obrotomierz widzi gorne cyferki :mrgreen:

zobacz czy masz gdzies wycieki/pocenia sie bo to wazne
czy auto przy odpalaniu wypuszcza niebieska chmure dymu .

co ile zmieniasz olej .

2 litry na 10 000 km to troche duzo . tak wiec cos jest nie tak (branie oleju przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika to norma - silnik MUSI sie smarowac co tez oznacza ze musi zuzywac olej,ale nie az tyle)
 
 
Berez
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 19:24   

Jeżdze na Lotosie półsyntetyku (wiem moze to nie jest najlepszy olej ale castrol to troche drożyzna). olej wymieniam regularnie co 10 tys góra 11 tyś. staram się jeździć normalnie tzn nie przekraczając 3-4 tys obrotów ale czasem zdarzy mi sie dac mu pod ogon tzn. w okolice 7 tys. przy odpalaniu nie mam nawet cienia niebieskiego dymku-- kompletnie nic--- pocenia wycieków również - suchutko jak na pustyni::) wiec moze to wina oleju lub dawania mu czasem pod ogon??
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-10-2006, 19:38   

w takim razie poleam poczytac historie żaby Gregorbu ktory mial podobnie ŻABOZIELONY

(polecam czytac od daty 28.05.06)
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 19:49   

pewnie uszczelniacze do wymiany(robiles jakis remont w silniku?)jezeli dzeje sie taka rzecz ze na wolnych obrotach unosi sie za Toba dym(dymek powinien byc czysciutki)

u mnie bierze olej jakis czas po wymianie potem jest ok(nie trzeba dolewac),czesto wymieniam

Rafał dobrze pisze, zwroc uwage na spaliny!
 
 
Berez
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 19:54   

no to robi sie średnio przyjemnie:( a to co pisalem z tym zalewaniem nafta da jakieś rezultaty -- przynajmniej na jakiś czas tzn do wiosny ponieważ wtedy planowalem rozpołowić serce mojego misia tzn wymiana uszczelniaczy i pierścieni

[ Dodano: 17-10-2006, 21:05 ]
No własnie o to chodzi ze nie unosi sie zaden dym za miskiem, no może tylko podczas ssania do czasu az złapie temperaturę roboczą ale to jest chyba normalne. przy normalnej temperaturze silnika nie ma zadnego dymu za nim.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-10-2006, 20:05   

jak z tym zalewaniem nafta to nie wiem, z tego co pamietam (swierzak jestem :P ) to zalewa sie naftalina w celu sprawdzenia szczelnosci (siakos tak,ale moglem pomylic fakty) tak wiec moze poczekajmy na odpowiedz kogos z wieksza wiedza (Bartek,Krzyzak,Hubi i inni :mrgreen: )

ja wiem tylko tyle, ze albo Twoj przebieg jest oszukany, lub poprzedni wlasciciel dawal miskowi ostro w palnik (poprzednim wlascicielem zaby Gregorby byl 18-sto latek ktory uzywal colcika do wyscigow ... )
w tej chwili moj galant (e33 silnik 2,0 przebieg ok 230 000 zasilany gazem - od 2001 roku) nie lyka oleju - poci sie z miski (miedzy wymianami nie trzeba nic dolewac ) (poprzednie auto - lancer kombi -silnik 4g92-1,6 przebieg 206 tysi nie bral ani grama oleju . ) ale wiadomo, na oleju nie ma co oszczedzac
mowisz ze chcesz wymienic olej .
moja rada DOKLADNIE sprawdz czy nie masz wyciekow z silnika (jezeli silnik jest uwalony starym olejem to mozna go umyc, i bedzie widac z kad leci)
no i olej wymien na VALVOLINE MaxLife 10w40 (polsyntentyk cena ok 25zl/litr) jest to olej zalecany do silnikow powyzej 100 000 km, ma wlasnosci uszczelniajace. moze spalanie troche spadnie .


Berez napisał/a:
zaden dym za miskiem, no może tylko podczas ssania do czasu az złapie temperaturę roboczą ale to jest chyba normalne

jezeli jest to niebieski dym to nie jest to normlane.
 
 
Berez
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 20:56   

celem wyjaśnienia

silnik był myty dokładnie rok temu i od tamtej pory nie ma zadnych oznak brudu tzn wycieków, pocenia się itp. jest tylko brud zwiazany z normalnym użytkowaniem tzn kurz i blotko gdzieniegdzie:)

dym na ssaniu nie jest wogle niebieski tylko normalny szary, bialy i oczywiście w lecie jak temp jest sporo dodatnia jest wogle niezauważalny im zimniej tym bardziej widoczny -- normalna sytuacja

OK chlopaki nie męcze juz was zeby nie byc namolnym
pierwsze co zrobie to zmienie olej na tego Valvoline max Life i bede dokladnie obserwował co sie dzieje-- moze bedzie lepiej -- oby do wiosny

pozdrawiam
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-10-2006, 21:06   

Berez napisał/a:
OK chlopaki nie męcze juz was zeby nie byc namolnym


od tego tu jestesmy,zeby w miare swoich mozliwosci pomagac

pozdrawiam i jak bedziesz miec jakies pytania to wal smialo :)
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 22:32   

Berez napisał/a:
Panowie nurtuje mnie jedna sprawa.
Jak to jest z tym "braniem" oleju? Sprawa u mnie wygląda w ten sposób, że moj kochany misiek spala mi średnio około 1 l oleju na 5 tyś. km w porze wiosenno - letniej i około 1,5 l w porze jesienno-zimowej na tym samym dystansie.
To bardzo dużo

[ Dodano: 17-10-2006, 22:33 ]
Berez napisał/a:
No i wiec pytam-- czy jest sie czym przejmować - czy poprostu histeryzuje bo to normalny wynik-- jak to jest u Was.
Musisz się martwić koszt remontu silnika ok 1200-1500 pln

[ Dodano: 17-10-2006, 22:34 ]
Berez napisał/a:
P.S. Czy słyszeliście o czymś takim jak zalewanie pierścieni na kilka dni naftą celem usunięcia nagaru-- podobno to zmniejszy pobór oleju. Jak to jest i czy w moim przypadku taki zabieg byłby zalecany ponieważ na weekend chce zmieniac olej i moze bym cos takiego zrobił.
Nie polecam bo będziesz wlewał tle oleju co benzyny.

[ Dodano: 17-10-2006, 22:36 ]
Berez napisał/a:
dym na ssaniu nie jest wogle niebieski tylko normalny szary, bialy i oczywiście w lecie jak temp jest sporo dodatnia jest wogle niezauważalny im zimniej tym bardziej widoczny -- normalna sytuacja
to że dym nie leci to w coltach norma nie wiem dlaczego tak jest.

[ Dodano: 17-10-2006, 22:39 ]
No i w końcu płęta: Remont silnika nieunikniony, albo sprzedaż samochodu, do wymiany na 100% są: pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod głowicę, panewki.

[ Dodano: 17-10-2006, 22:44 ]
Rafal_Szczecin napisał/a:
no i olej wymien na VALVOLINE MaxLife 10w40 (polsyntentyk cena ok 25zl/litr) jest to olej zalecany do silnikow powyzej 100 000 km, ma wlasnosci uszczelniajace. moze spalanie troche spadnie .
Ato ciekwa wypowiedź, od kiedy jak jest już tak duży ubytek oleju leje się półsyntetyk? Jak już to tylko minerał i to też go nie uszczelni bo pali olej jak smok tylko remont i to nie ma na co czekać.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-10-2006, 23:08   

kostuch napisał/a:
Jak już to tylko minerał


i tu z tym sie niestety nie zgodze . wg mnie zmiana z polsyntetyku na mineral tylko i wylacznie zabije silnik, jest to TYLKO I WYLACZNIE PÓŁSRODEK (owszem bedzie sie mniej go zuzywalo,ale wtedy juz nie mamy mozliwosci wrocenia do polsyntetyku - chyba ze po calkowitym remoncie ). tak jak napisales, ze w tym wypadku pomoze tylko remont silnika .

polecilem zmiane oleju (wg mnie valvoline to najlepszy polsynentyk - ale opinie sa jak dziury ) na valvoline, bo wiem ze ma on wlasciwosci uszczelniajace, zuzycie napewno bedzie wystepowalo, nie ma bata, zeby ustalo, ale moze w mniejszej skali .
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2006, 23:11   

Przy takim zużyciu juz nic go nie uratuje tylko remont i tak jak napisałes zalanie półsyntetyku, ja zalewam lotos kwestia gustu w każdym monćrazie nie narzekam
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-10-2006, 23:25   

kostuch napisał/a:
tylko remont


no i tu sie zgadzamy. ale remont na porzadnych podzespolach ,nie najtanszych zamiennikach kupywanych w JC ( lecz wiadmo, ze lepsze czesci = wiecej wydanej kasy na remont = dluzsze "drugie" zycie jednostki napedowej (jezeli bedzie sie o nia dbalo :!: - tzn nie katowalo na zimnym silniku, usuwalo wszelkie usterki, na czas wymienialo sie olej - nie szczedzac pieniedzy na lepsza marke. ) )
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-10-2006, 23:36   

No ja nie wiem Panowie... Wy tu już remontem kolegę straszycie, kwoty rzucacie, a nikt nie zaproponował badania kompresji, próby olejowej itp.
A jak to tylko uszczelniacze, które można zmienić bez ściągania głowicy? A Wy kolegę nastraszycie i pozbędzie się auta pół darmo?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 17-10-2006, 23:42   

alez my tu rozmawiamy o najgorszym przypadku :P :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.