[EA2A/W 2.0] Zgasł i już nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Page_Hamilton
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: łódź
|
Wysłany: 02-01-2011, 09:04 [EA2A/W 2.0] Zgasł i już nie odpala
|
|
|
Witam
Ostatnio mam problem z autem. Kiedy przyszły największe mrozy zszedłem do auta, aby je odśnieżyć i odpalić na trochę. Pochodził może z 5 min. i nagle zgasł. Potem już nie dało się go odpalić. Prąd jest, ale rozrusznik strasznie słabo kręci. Próbowałem odpalać z kabli z 2 różnych aut (i przewodów) ale nic to nie dało.
Próbowałem też ruszać kołem pasowym, ponoć jeśli nie drgnie, to silnik mógł zostać zatarty (ale nie wiem od czego).
Jakieś pomysły ? Znam przypadki zamarznięcia oparów benzyny w baku/przewodach, więc może to ? Jeśli tak, to jak się tego pozyć ? |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 02-01-2011, 12:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 02-01-2011, 09:35
|
|
|
Słabe kręcenie rozrusznika wcale nie musi oznaczać że silnik się zaciera.
Nie napisałeś jednak czy udało Ci się przekręcić kołem pasowym
Sprawdzałeś poziom oleju?? |
|
|
|
 |
Page_Hamilton
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: łódź
|
Wysłany: 02-01-2011, 09:37
|
|
|
Tak, olej był wymieniany w lipcu i jest go sporo. Koło pasowe nie rusza się za Chiny. |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 02-01-2011, 09:39
|
|
|
Sprawdź rozrząd jeśli tam jest wszystko o.k to zatarcie jest bardzo prawdopodobne |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 09:53
|
|
|
Page_Hamilton rozrząd jest ok? Nie sądzę, że jest to zatarcie. Weź go na wyższy bieg i próbuj pchnąć, czy wał się będzie kręcił. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Page_Hamilton
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: łódź
|
Wysłany: 02-01-2011, 10:15
|
|
|
Rozrząd był wymieniany nie przezemnie, ale znowu nie zrobiłem aż tylu km. |
Ostatnio zmieniony przez Page_Hamilton 02-01-2011, 10:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zbigi
Mitsumaniak

Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 210 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 02-01-2011, 10:32
|
|
|
Page_Hamilton napisał/a: | Rozrząd był wymieniany nie przezenie, ale znowu nie zrobiłem aż tylu km. |
Witaj
Mój kolega też miał taki sam problem. Okazało się, że padł alternator. Padło łożysko i tak go zblokowało, że nie dało przekręcić wałem. Zdjął pasek klinowy i wszystko zaczęło się kręcić.
Zdejmij pasek klinowy od alternatora. Nie pamiętam czy w galancie jest drugi pasek. To co napędza też sprawdź. Najlepiej zdejmij wtedy obydwa. No i na koniec zostaje pompa wody. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 11:28
|
|
|
Sprawdź czy masz wogóle iskrę... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-01-2011, 12:18
|
|
|
Cytat: | Rozrząd był wymieniany nie przezemnie, ale znowu nie zrobiłem aż tylu km. |
Masz fakture i pewność, że licznik nie był kręcony?
Mi to wygląda na rozrząd. Odkręć korek wlewu oleju i zakręć i niech ktoś tam patrzy czy się kręci wałek rozrządu. |
|
|
|
 |
p_bladek
Mitsumaniak

Auto: Galant 99 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 138 Skąd: Warszawa i okolice
|
Wysłany: 02-01-2011, 21:25
|
|
|
Hmm a przypadkiem jak pasek rozrządu padnie to nie powinno być na odwrót, rozrusznik powinien zapitalac że hej. Spróbuj podac dodatkowa masę na silnik, może oryginalna sie urwała, wtedy rozrusznik bedzie kręcił jak przy rozładowanym aku i nie zapali. |
_________________ Nie sztuka jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 02-01-2011, 22:35
|
|
|
p_bladek napisał/a: | Hmm a przypadkiem jak pasek rozrządu padnie to nie powinno być na odwrót, rozrusznik powinien zapitalac że hej. |
nie ma na to reguły.
Jednak warto jeszcze pościągać paski klinowe i wtedy spróbować zakręcić kołem pasowym na wale |
|
|
|
 |
|