Ostre hamowanie - auto gaśnie ?? |
Autor |
Wiadomość |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-10-2006, 23:44
|
|
|
Simones napisał/a: | dwa gumowe weze wchodzace w dolot przy przepus |
czyli nie sekwencja instalacja pierwszej generacji tzw. wymuszona
i dlatego uważam że rzeczywiście silniczek krokowy może mieć duży wpływ na gaśnięcie przy hamowaniu ponieważ jeśli silniczek krokowy nie zamyka dopływu powietrza mimo zamkniętej przepustnicy to jest za dużo powietrza i auto gaśnie
szczególnie przy ostrym naciśnięciu hamulca to ma jakiś związek z serwem ale nie chce pomieszać w każdym razie silniczek napewno tu miesza i trzeba go zastąpić sprawnym |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2006, 11:59
|
|
|
Spokojnie, teraz etap drugi poszukaj czy nie ma tam jakiegos komputerka od gazu (moze byc np. z napisem Bingo, Autronic, Elpigaz, lub inne) bo fajnie byloby wiedziec co tym steruje. A propos sterowania to silniczek krokowy steruje dawka gazu, a nie powietrza! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-10-2006, 17:27
|
|
|
OK konkretnie bedzie od reduktora idzie jeden wąż gumowy wchodzi do elektrozaworu zespolonego z śrubą regulacyjną od elzaworu idzie dalej wąż do trąby słonia wpada tam do mixera zaraz przed przpustnicą. Znalazłem jeszcze dwie puszeczki pod maską na jednej jest napisane ["manual red-black" autogas] a na drugiej [Emulator wtrysku e4] w samochodzie mam stacyjkę gazu trzy pozycyjną PB-LPG-AUTOMAT. A silniczek krokowy steruje u mnie powietrzem silnik 4G63 tak twierdzi mechanik który pracował na serwisie w Krakowie za jego dobrych czasów przez 10 lat i jakoś mu ufam. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-10-2006, 17:38
|
|
|
ten "elektrozawór zespolony ze śrubą regulacyjną" to właśnie silniczek dawkujący gaz najprawdopodobniej. Nie widziałem jeszcze elektrozaworu między reduktorem a przepustnicą.
Jeśli tak, to masz instalację II generacji.
Co do silniczka krokowego wolnych obrotów (tego co ori siedzi w aucie) - myślę że jego awaria miałaby też duży wpływ na jazdę na benzynie... |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-10-2006, 20:33
|
|
|
josie napisał/a: | Co do silniczka krokowego wolnych obrotów (tego co ori siedzi w aucie) - myślę że jego awaria miałaby też duży wpływ na jazdę na benzynie... |
No i oczywiście ma zaczeły świrować wolne obroty i jak jest zimno to nie bardzo chce odpalić (brak ssania) |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2006, 07:53
|
|
|
Oczywiscie ze mialem na mysli silniczek krokowy gazu (myslalem ze kwestia wtrysku PB jest jasna ). Jesli zaczely sie tez problemy z benzyna to faktycznie najpierw trzeba by sprawdzic dolot. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-10-2006, 20:55
|
|
|
we wtorek oczekuje przesyłki silniczka krokowego PB a w środe wieczorem czyszczenie przeustnicy i montaż silniczka w czwartek dam znać na ile pomogło
[ Dodano: 26-10-2006, 01:02 ]
No to wyrwałem chwasta (jak mówi mój mechanik) 100% winy silniczka krokowego PB wymieniłem i wszstko jak ręką odjoł autko nie gaśnie ładnie zapala i wogóle wszystko OK Pojechałem na autostrade (wieczorkiem mały ruch) rozpędziłem sie do 160km/h i hebel i NIE ZGASŁ !!! |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
dziobak26 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2007, 21:18
|
|
|
Mój też gaśnie przed skrzyżowaniem a gaz był zakładany w tamtym tygodniu. Silnik to 4g63 bez turbo i przepływomierz jest z klapką anty. Jeśli hamuję delikatnie to nie gaśnie co to może być??? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-02-2007, 23:30
|
|
|
dziobak26, poczytaj ten temat to Ci wiele wyjaśni moje problemy z gaśnięciem skończyły się 26.10.06 i od tej pory spokój nie zgasł ani raz |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
michal_g84
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 76 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-03-2007, 15:56
|
|
|
A ja mam tak że póki silnik się nie zagrzeje to jak odpuszczam gaz to mi gaśnie, co może być przyczyną (tak samo na benzynie jak i na gazie). Mam Lancera silnik 4G13 12V na gaźniku. |
_________________ Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-03-2007, 23:39
|
|
|
michal_g84, ssanie Ci prawdopodobnie nie działa nie wiem do końca jak w Lancerniku ale ostatnim moim autem z gaźnikiem był stary VW Passat i tam miałm problem z ssaniem coś się zatarło i go nie było, jak było chłodniej to miałem Twój problem, później mechanik naprwił i spoko, napisz w dziale Lancer-Techniczne o swoim problemie napewno ktoś Ci napisze jak działa u ciebie ssanie |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-03-2007, 08:26
|
|
|
Obok termostatu masz 2 czujniki temperatury. Pierwszy 1-pinowy Cię nie interesuje, drugi 2-pinowy odpowiada za włączanie ssania. Sprawdzisz go omomierzem. Dalsze instrukcje są tutaj:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=9592 |
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-03-2007, 22:59 Gaśnie przy skręcie na luzie...
|
|
|
Mój Mietek gasł nagminnie przy skrętach w prawo. Goście mi wstawili jakąś rurke i już było ok, ale tylko do momentu pojechania na śląsk, tam co chwile zjazd z autostrady w prawo i przy redukowaniu z 4 na 5 bieg momentalnie mi gasnie. Wkurza mnie bo gaz na gwarancji niby ale juz chyba 6 razy bylem u tych bolkow i chyba nie bardzo wiedza co nie tak. Macie moze jakies sugestie? Nie chcialbym stosowac w nowej instalacji jakichs gabek i kolejnych wezykow bo to troche badzia... |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2007, 00:46
|
|
|
Gaśnięcie na zakrętach to zazwyczaj skutek żle umiejscowionego reduktora (parownika) i dzieje sie tak ze membrana siłą odśrodkową nie chwilowo nie pompuje,naprawa:obrót parownika o około 45 stopni wkolo osi pionowej. Druga przyczyna (moja fobia) to bum klapka która rowniez przy przeciazeniu zamyka przeplyw powietrza. |
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 08-03-2007, 22:28 Gaśnie przy skręcie na luzie...
|
|
|
no tez tak myslalem i musze przycisnac kolesi zeby to wreszcie zrobili. A ta klapka to co to jest dokladnie? Domyslam sie ze jakies zabezpieczenie przed wybuchem w kolektorze zeby go nie rozsadzilo, dobrze kombinuje?? |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
|