Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przestroga - jak można zalać świece zapłonowe
Autor Wiadomość
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 17-01-2011, 15:30   przestroga - jak można zalać świece zapłonowe

właśnie się dowiedziałem, że silnik Lancera po uruchomieniu nie może być natychmiast wyłączony - może to skutkować zalaniem akumulatora i w rezultacie problemami z ponownym odpaleniem silnika. Należy poczekać aż silnik złapie trochę temperatury i dopiero wyłączyć.

niestety ja o tym wcześniej nie wiedziałem (jeździłem różnymi samochodami i nigdy nie miałem podobnego problemu) i skończyło się to odprowadzeniem samochodu do warsztatu (na lawecie) ... :-( , a tam po podłączeniu kabli dopiero uruchomiono silnik
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 26-02-2011, 01:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
April77 
Mitsumaniak
April77


Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-01-2011, 15:38   

Ja od 2 lat codziennie rano muszę przeparkować samochód jakieś 15 metrów (przyjeżdżam wieczorem ostatni i blokuje innych ), i na razie nie ma problemów z odpalaniem
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 17-01-2011, 15:56   

Witam.Parę razy miałem takie zdarzenie.Wystarczy chwilę odczekać a następnie kręcić rozrusznikiem jakieś 5 do 10 sekund(mnie pomogło),był ten problem poruszany przez właścicieli pojazdów z silnikiem 1,8.
_________________

 
 
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 17-01-2011, 15:57   

berladi napisał/a:
Wystarczy chwilę odczekać a następnie kręcić rozrusznikiem jakieś 5 do 10 sekund(mnie pomogło),był ten problem poruszany przez właścicieli pojazdów z silnikiem 1,8.

w moim przypadku dopiero po mniej więcej minucie kręcenia odpalił. niestety nie znalazłem tego wątku wcześniej (a mogłem nie narażać się na widok autka na lawecie :oops: )
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
berladi 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB;Colt 1.1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 137
Skąd: KCH
Wysłany: 17-01-2011, 16:02   

No to ja miałem więcej takich zdarzeń.Czasami miał problem z płynnym wejściem na obroty,lub musiałem lekko musnąć pedał gazu,ale zawsze zapalił.Przebieg około 14000 km.

[ Dodano: 17-01-2011, 16:06 ]
Co do wątku to problem dotyczył pomocy udzielonej przez MAP.Serwisant kręcił rozrusznikiem z wciśniętym pedałem gazu.
_________________

 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1929
Skąd: Staniszów
Wysłany: 17-01-2011, 16:23   

yalook napisał/a:
właśnie się dowiedziałem, że silnik Lancera po uruchomieniu nie może być natychmiast wyłączony - może to skutkować zalaniem akumulatora i w rezultacie problemami z ponownym odpaleniem silnika.


Co oznacza zalanie akumulatora?

Ja miałem podobną sytuację, co prawda w 1,5, ale zdarzyło sie to po drugim odpaleniu silnika (odpalenie-wyjazd z garażu- zgaszenie i po jakims czsie to samo z powrotem do garażu), rano nie odpalił. Dopiero po "długim" piłowaniu z wciśnietym pedałem przyspieszenia odpalił.
 
 
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 17-01-2011, 17:10   

zalanie akumulatora - termin użyty przez mechanika - być może ze względu na brak mojej wiedzy technicznej o samochodach nie wchodził w szczegóły :-)
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-01-2011, 17:21   

a ja mam często taka sytuacje. mam blokadę na lewarku skrzyni biegów, i kilka razy na m-c zapominam zdjąć - zapalam, bieg, gaszę (na kilka sek), odpinam blokadę, zapalam
oraz latem czasem wypycham z garażu(jest z górki, lekko idzie), ale ja blisko stoi ściany-zapalam. zaraz gaszę po wyjechaniu (na ok. 1 min), zamykam brame, zapalam jadę
nigdy nie miałem problemu
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 17-01-2011, 17:36   

na razie nie miałem, niedługo przegląd więc przypytam w serwisie :)
Chociaż nie przypominam sobie sytuacji, żebym musiał zaraz po uruchomieniu gasić, ale specjalnie nie będę próbował :biggrin:
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
megas1 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 76
Skąd: google
Wysłany: 17-01-2011, 18:57   

Nie rozumiem. Czy to oznacza że tylko w mitsu 1.8 nie wolno tak robić? Dlaczego? Zakładam że cykl pracy akumulatora: podawanie prądu i ładowanie jest identyczny lub zbliżony we wszystkich samochodach (przynajmniej tego samego typu - wolnossace itd.). A moze to kwestia samej baterii a nie samochodu. czy jak wsadzę Centrę ;) to mi nie wyleje? Czy jest jakieś techniczne uzasadnienie tego wylewania?

A może chodzi o zalanie silnika? Czyli świec benzyną? Nawet nie wiem czy da się zalać silnik przy wtrysku paliwa.
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2011, 20:17   

yalook napisał/a:
zalanie akumulatora - termin użyty przez mechanika

Raczej zalanie świec zapłonowych
_________________

 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 17-01-2011, 20:32   

Tomek ma racje, chodzi o świece a nie o aku, :lol: cienias ten mechanik :badgrin: ..
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-01-2011, 20:51   

Nie wiem czy wyłączenie zaraz po włączeniu to problem - ja czasami jak inni przestawiam samochody na podjeździe przed garażem i tego problemu nie uświadczyłem.
Ale za to inna sytuacja - tylko proszę się nie śmiać ;) - zduszenie silnika w korku (myślałem że jest na luzie) i potem miałem problem z odpaleniem bez wciśniętego gazu nie dał się uruchomić :(
Czyli jakiś problem z zalewaniem występuję nie tylko w 1.8 ale i w 2.0
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
yalook 
Mitsumaniak
2300/KMM

Auto: Lancer 1.8 sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1004
Skąd: Legionowo (WL 7040C)
Wysłany: 17-01-2011, 23:40   

tomekrvf napisał/a:
yalook napisał/a:
zalanie akumulatora - termin użyty przez mechanika

Raczej zalanie świec zapłonowych

wydaje mi się, że do zalania świec potrzeba dużej ilości paliwa - ja odpalam bez dodawania gazu... mechanik odpalając mój samochód wogóle nie zawrócił sobie głowy świecami - tylko podał prąd do akumulatora

wydaje się więc że chodzi o elektrolit, który jest a akumulatorze. sądzę więc, że problem może dotyczyć również innych silników i samochodów (ja jednak z tym nigdy wcześniej się nie spotkałem)
_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 18-01-2011, 07:34   

Ale co ma zalać w AKU, elektrolit/elektrolit :lol:

Przecie to niemożliwe.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.