pierwsze mitsubishi - pierwsze pytania |
Autor |
Wiadomość |
Bil
Nowy Forumowicz VR4 Power.
Auto: Mitsubishi 3000GT VR4 1GEN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2011, 22:46 pierwsze mitsubishi - pierwsze pytania
|
|
|
Witam klubowicze, niedawno nabyłem Mitsubishi 3000GT VR4, to moje pierwsze auto ze stajni Mitsubishi i mam do was parę pytań a mianowicie :
1. Na desce rozdzielczej świeci mi się kontrolka płynu chłodniczego (tak jakby domek), sprawdziłem płyn w zbiorniczku i w chłodnicy - poziom płynu okej, jeśli chodzi o temperaturę - również wszystko w porządku, nie grzeje się, temperatura nie skacze. Ciekawią mnie dość często uruchamiające się wiatraki chłodnicy (wcześniej miałem Probe - tam sytuacja wyglądała inaczej), choć może to tylko moje przewrażliwienie. Co tutaj może powodować ciągłe świecenie kontrolki? Uszkodzony termostat? (może czujnik oszukuje skoro chłodnica się uruchamia często) Uszkodzona pompa wody? (może obiegu nie ma i dlatego ta kontrolka bije?) Może układ chłodzący jest gdzieś zapchany i nie ma obiegu? (choć z obserwacji wnioskuję że obieg płynu jest.
2. W moim 3000GT (nie mam pojęcia czy to typowe czy nie) wyłączając stacyjkę wszystkie piny w kostce ISO (od radia) tracą napięcie, czy to normalne? (drażni mnie to bardzo ponieważ system audio traci całą pamięć po całkowitej utracie napięcia) Jeśli to normalne to może podpowiecie mi skąd pociągnąć stałe napięcie 12V gdzieś z wnętrza samochodu?
3. Po kupnie auta oczywiście przyszła kolej na wymianę płynów - wymieniłem olej na Shell Helix Ultra Racing 10W60, pytanie czy to dobry wybór? Wcześniej auto jeździło na Castrolu (z doświadczenia wiem że to ścierwo jest) Na zewnątrz auta słychać delikatne klepanie popychaczy, zalewając syntetykiem nie pogorszę sprawy?
4. Mam jeszcze pytanie dotyczące rozrządu, w książce serwisowej mam pieczątkę że ostatnia wymiana rozrządu była około 10tys kilometrów temu, sprawdzałem paski, są OK. Czy wymiana rozrządu w takim przypadku jest konieczna? Czy jeszcze mogę się pokulać na tym sprzęcie? (Zaznaczę że auto stało od września w garażu poprzedniego właściciela i nie było ruszane [ z wyjątkiem dnia przeglądu w listopadzie ] )
Przepraszam że tak obszernie ale chciałem dobrze sprecyzować co mi po głowie chodzi. Z góry dziękuję za trafne i pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:09
|
|
|
Co do kontrolki domku to sprawdź poziom płynu do spryskiwaczy Niektóre wersje 3000GT (głównie USA) miały kontrolki od spryskiwaczy właśnie w kształcie domku. Ja zaliczyłem taką pomyłkę Pod radio najlepiej jest podciągnąć prąd prosto z aku (+ i - ) kablem min 2x4mm2. Wtedy masz pewność, że radio nie będzie przygasać przy głośnej muzyce, a podłączenie prosto pod aku również eliminuje szumy. A co do rozrządu jak jest w książce wpisane, że była wymiana rozrządu to możesz śmigać spokojnie. |
|
|
|
 |
Bil
Nowy Forumowicz VR4 Power.
Auto: Mitsubishi 3000GT VR4 1GEN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:15
|
|
|
Krystian990 napisał/a: | Co do kontrolki domku to sprawdź poziom płynu do spryskiwaczy Niektóre wersje 3000GT (głównie USA) miały kontrolki od spryskiwaczy właśnie w kształcie domku. Ja zaliczyłem taką pomyłkę Pod radio najlepiej jest podciągnąć prąd prosto z aku (+ i - ) kablem min 2x4mm2. Wtedy masz pewność, że radio nie będzie przygasać przy głośnej muzyce, a podłączenie prosto pod aku również eliminuje szumy. A co do rozrządu jak jest w książce wpisane, że była wymiana rozrządu to możesz śmigać spokojnie. |
A co z częstym uruchamianiem chłodnicy?
A'propos prądu, co myślisz o pociągnięciu stałego od alarmu? pod schowkiem po stronie pasażera? tam musi być stałe 12V nawet gdy nie ma kluczy w stacyjce. A jeśli ciągnąć prosto z aku możesz mi powiedzieć gdzie jest przesmyk żeby się przebić spod maski do wewnątrz auta? szukałem i znaleźć nie mogłem (za auto się zabieram wieczorem bo całymi dniami pracuję), gdzie łatwo i szybko się przedostanę? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:21
|
|
|
Wenty od chłodnicy się u mnie też często włączają. Chwile stanę w korku czy coś i moment. W końcu te 3L i 6 garów grzeje trochę Stały prąd musi iść w stronę radia. Sprawdź bezpieczniki lub czy ktoś go nie zaizolował nie podłączonego do kostki. Powinien być żółty lub czerwony. A co do przesmyku to w 3000GT jeszcze nie dźgałem przy audio. Ten manewr z kablem prosto na aku stosowałem przy poprzednich samochodach. Jutro sprawdzę czy jest gdzieś taki przesmyk i Ci napiszę. |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:44
|
|
|
Co do przejscia z aku do srodka to chyba najlatwiej jest od strony pasazera.Jak wyciagniesz aku to zauwyzysz dosc gruba wiazke kabli ,ktore ida od komputera przez sciane grodziowa do silnika(glowna wiazka).Ja tak zrobilem tylko ze w wersji angielskiej(tu jest prosciej bo kierownica jest po tej samej stronie i jest wiecej miejsca).Oczywiscie mozesz tez pociagnac od np wlacznika swiatel awaryjnych ,ale to zalezy jakie planujesz audio i tak jak Krystian990 napisal ,zeby Ci pozniej radio nie przygasalo.
Rozrzadu tez bym nie ruszal.
Co do Castrola ,to w innym aucie na tym oleju tez mi klepia, Shell raczej lepszy. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
Ostatnio zmieniony przez udi 17-01-2011, 23:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bil
Nowy Forumowicz VR4 Power.
Auto: Mitsubishi 3000GT VR4 1GEN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2011, 23:51
|
|
|
Fajnie, to mnie uspokoiłeś jeśli chodzi o to chłodzenie.
Przesmyku poszukam i napiszę jak mi poszło, jakiegoś mega audio nie będę ładował, radio clarion'a i skrzynie basową BM, resztę pozostawię seryjnie puki co.
Dzięki panowie.
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dodgman
Nowy Forumowicz
Auto: Dodge Stealth R/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd: DL
|
Wysłany: 18-01-2011, 01:43
|
|
|
Była mowa o tej kontrolce jakieś 10postów niżej.
Sprawdz jest tam schemat rozmieszczenia kontrolek w 3000gto<euro>, jeśli świeci Ci się w dolnym prawym rogu to rzeczywiście jest od zbiorniczka wyrównawczego ( i pewnie tam masz), natomiast jeśli 2 oczka wyżej to od spryskiwaczy.
Co do oleju to przejście z castrola na Shell raczej na +.
Choć przy następnej wymianie oleju weź pod uwagę Volvorine, millers lub motul wyciszają silnik w naszych autach.
Na resztę pyt masz odp. |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 18-01-2011, 08:11
|
|
|
Witam, co do kontrolki to jak wyżej chłopaki napisali do sprawdzenia płyn w zbiorniczku wyrównawczym i w zbiorniczku od spryskiwaczy, jeśli mimo poprawnego poziomu płynów nadal będzie się palić lampka to czujniki w zbiorniczkach do sprawdzenia. Częste włączanie się wiatraków to norma w 3kgt vr4 spowodowane jest to zbyt mało wydajną chłodnicą ta sama chłodnica jest montowana w wolnossącym 225 konnym dohc i 165 konnym sohc i tylko tam się nadaje dodatkowo jak przez lata się trochę zakamieni to na postoju wiatraki chodzą non-stop. Co do oleju to shell racing 10w60 to najlepszy wybór z tańszych olejów testowałem różne oleje i shell 10w60 trzyma dobrze ciśnienie w wysokiej temperaturze, motula nie polecam miałem 300v chrono ciśnienie było średnie i pukały popychacze, nie polecam także castrola ani mobil 1 szczególnie mobil1 rally 5w50 to straszne ścierwo, przy następnej wymianie zalej Millers cfs 10w60 to najlepszy olej do 3kgt vr4 jaki możesz u nas dostać tyle że dość drogi ale warto dołożyć. Jeśli chodzi o radio to znajdz miernikiem kabel na którym jest prąd bez przekręcania stacyjki i tam podłącz żółty kabel od podtrzymania pamięci w radyjku a zasilanie radia pociągnij prosto z akumulatora, jest otwór w ścianie grodziowej za akumulatorem na wysokości platformy pod akumulator ma średnicę ok 2cm tak że kabel spokojnie przejdzie. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 18-01-2011, 12:03
|
|
|
N3000 nie rozumiem po co ma szukać jakiegoś z stałym + jeśli będzie zasilanie ciągnął prosto od aku? Jak już będzie miał zasilanie prosto spod aku to wtedy podłącza i zasilanie i pamięć pod ten co idzie spod aku |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 18-01-2011, 12:21
|
|
|
Krystian można i tak to najprostszy sposób, ja podłączyłem żółty pod stały + od ori radia (cieńki niebieski kabel) a zasilanie pod aku bo lubię jak każdy kabel jest osobno staram się nie lepić kilku kabli w jeden |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Adi_3kGT
Forumowicz

Auto: Mitsubishi 3000GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 56 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 18-01-2011, 19:42
|
|
|
Posiadam 3000Gt model SL i co do załaczania sie wentylatorów to tak jak napisał Krystian - jest to standart byle postój auta i odrazu śmigają , tak samo mialem w Eclipsie Pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
|