| 
		AYC- problem? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Mati555  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: EVO VI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Wroc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-01-2011, 17:44   AYC- problem?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, moj pierwszy post wiec chcialem sie odrazu przywitac i pochwalic ze stalem sie dumnym posiadaczem EVO VI z 2000 roku,
 
 
lecz niestety po zakupie auta zrobilem 50km i gdy ponownie odpalilem samochod i ruszylem to po jakis 100m zaswiecila sie pomaranczowa kontrolka AYC i nie chce zgasnac, 
 
gdy zgasze auto i odpale ponownie kontrolka znika ale zapala sie ponownie kiedy przejade 100m.
 
 
ktos wie co moze byc przyczyna i czy jest to powazne?
 
 
i chcialem jeszcze dodac ze jak kupilem auto to swiecila sie kontrolka ABS, czy ona moze miec wplyw na AYC?,
 
tyle ze z tym ABS troche pojezdzilem I AYC sie nei swiecil do dzisiaj. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Trik  		  
		 
         Mitsumaniak 1056/KMM
  
  
                  Auto: Lancer 1.5 invite '08 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2011, 07:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miałem ten sam problem w Legnumie. Skończył się przełącznik ciśnieniowy odcinający pracę pompy po uzyskaniu ciśnienia roboczego. Często pomaga wymiana samego przełącznika na regulowany o ciśnieniu ok 9 bar (mam taki jakbyś chciał). U mnie nadmiar ciśnienia rozsadził obudowę pompy i uszkodził dyfer, więc szkód było sporo. Generalnie zjadłem zęby na ayc. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mati555  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: EVO VI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 2 Skąd: Wroc 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2011, 15:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dzwiwnasprawa, dzisiaj jest normalnie, zrobilem juz 20km i wszystko dziala oprocz abs | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2011, 16:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak blokuje dyfer, to szybko wymień przełącznik zanIm będzie za późno. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SPIDER158  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MITSUBISHI GALANT VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 18:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 22:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | SPIDER158, Zworka między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego i odczytaj błędy. Bez tego mogę tylko obstawiać błąd czujnika skrętu kierownicy lub (czego nie życzę) błąd zbyt niskiego ciśnienia w układzie | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Seiji  		  
		 
         Mitsumaniak WRRRR PSSST
  
  
                  Auto: CN9A 4G63T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2014, 18:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | SPIDER158 napisał/a: | 	 		  | Bartek, witam , mam problem z AYC w Galancie VR4, kontrolka zaświeca się za każdym razem po przejechaniu kilkudziesięciu metrów, proszę o pomoc | 	  
 
 
z powodu korozji pompa nie jest w stanie wyprodukować odpowiedniego ciśnienia, wymień płyny, odpowietrz i sprawdź czy się będzie to powtarzać, jeżeli tak to nie zostaje ci nic innego jak wyłożyć wór złota na nową pompę w niewiadomym stanie bądź pięć worów na regenerację obecnej | 
             
						
				_________________ Lancer Evolution IV | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SPIDER158  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MITSUBISHI GALANT VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2014, 18:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jestem laikiem w temacie... Gdzie jest ta pompa i płyn? Zwarłem 1 z 4 ale nie wiem jak odczytać kod błędu, najpierw mruga kontrolka ABS 4 razy a potem razem z nią zaczyna mrugać kontrolka silnika i AYC, mam nagrany filmik, pomoże ktoś? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2014, 19:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Liczysz błyśnięcia kontrolki. Długie impulsy, to dziesiątki kodu, krótkie to jedności czyli np. błąd 84 to osiem długich i cztery krótkie mignięcia. Chcesz odczytać błędy AYC, więc patrzysz na kontrolkę AYC - pozostałe migają błędy pozostałych systemów | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2014, 19:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | SPIDER158 napisał/a: | 	 		  |  Gdzie jest ta pompa i płyn?  | 	  Prawa tylna wnęka za nadkolem, zbiorniczek na płyn tak samo ale już w kabinie/bagażniku | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SPIDER158  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MITSUBISHI GALANT VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2014, 14:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               http://youtu.be/hwzasiKReOo    filmik z kodem 
 
 
[ Dodano: 10-09-2014, 15:11 ]
 
pojemnik z płynem znalazłem, stan jest OK, jaki to płyn? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2014, 15:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dia-Queen SP-III
 
 
Błędy AYC:
 
12 Power supply voltage (valve power supply) system (open- or short-circuit) 27-6
 
21 FR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
 
22 FL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
 
23 RR wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
 
24 RL wheel speed sensor system (open- or short-circuit) 27-6
 
25 Wrong-diameter tire 27-8
 
26 Faulty wheel speed sensor 27-9
 
31 Steer sensor (ST-1, ST-2, ST-N) system (open-circuit) 27-10
 
32 Steer sensor (ST-N) system (short-circuit) 27-10
 
33 Steer sensor (ST-N) system 27-11
 
34 Steer sensor (ST-1, ST-2) system (short-circuit) 27-11
 
41 TPS system (open- or short-circuit) 27-12
 
51 Longitudinal acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
 
52 Longitudinal acceleration sensor 27-13
 
56 Lateral acceleration sensor system (open- or short-circuit) 27-12
 
61 Stop lamp switch system (open-circuit) 27-13
 
65 ABS monitor system (open-circuit or defective ABS) 27-14
 
71 Proportioning valve system (open- or short-circuit) 27-14
 
72 Directional control valve (right) system (open- or short-circuit) 27-15
 
73 Directional control valve (left) system (open- or short-circuit) 27-16
 
81 AYC relay system (open- or short-circuit) 27-17
 
82 Electric pump system 27-18 - przez 15 s. pompa nie była w stanie wytworzyć ciśnienia w układzie
 
83 Electric pump system 27-19
 
 
Jeżeli układ nie jest zapowietrzony, to pompa do regeneracji/wymiany. Na 100% można się o tym przekonać wkręcając manometr 15 bar w miejsce czujnika ciśnienia, włączając pompę "na krótko" na 10 s. - jak nabije 12-13 bar, to OK. Jak mniej niż 9 to problem | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SPIDER158  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: MITSUBISHI GALANT VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 07 Wrz 2014 Posty: 7 Skąd: SOSNOWIEC 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2014, 16:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Seiji  		  
		 
         Mitsumaniak WRRRR PSSST
  
  
                  Auto: CN9A 4G63T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 387 Skąd: Sosnowiec 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2014, 17:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | SPIDER158 napisał/a: | 	 		  | Jak można odpowietrzyć taki układ? A znak ktoś może jakiegoś specjalistę ze śląska ? Byłem u kilku i nikt nie chce się podjąć, w serwisie autoryzowanym ze względu na krótszy VIN rozkładają ręce... | 	  
 
 
4Turbo
 
 
płyn zalej Motul Multi ATF, ale najpierw w aktywnej części dyferencjału a później dopiero w systemie hydraulicznym | 
             
						
				_________________ Lancer Evolution IV | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |