[EA5A/W 2.5] Uszkodona skrzynia automatyczna |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:11
|
|
|
Zlokalizować usterkę...
Czyli masz do sprawdzenia 2 speed sensory i przekaźnik wybieraka biegów. Wszystkie te gadżety współpracują ze sobą przez TCU (kompa skrzyni) i usterka każdego z nich może dać błąd 22.
PS. Właśnie na CVR4 znalazłem, że również może to być rozlany kondesator w TCU, który z kapelusza generuje błędy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
krzybor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:19
|
|
|
a orientujesz sie czy speed sensor to moze taki maly czarny czujnik przykręcony na jednej srubie z trzy pinową wtyczką i jedne z nich umieszczony jest hmm o tylnej części skrzyni patrząć od maski |
_________________ Krzysiek |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:25
|
|
|
To może być ten. Ciężko powiedzieć, output sensor jest w głębi (bliżej grodzi) niżej, na wysokości hm... przepustnicy.
Na forum jest do pobrania service manual, więc sobie tam zajrzyj.
[ Dodano: 08-11-2010, 20:28 ]
Tu masz lokalizację ze skrzyni z VR4:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
krzybor
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Knurów
|
Wysłany: 08-11-2010, 21:31
|
|
|
chyba mam .... jeden czujnik ma ukruszone dwa piny....
[ Dodano: 08-11-2010, 23:47 ]
swinks_UK JESTEŚ GOŚĆ !!!
i tyle na ten temat, jestem Ci winien flaszeczkę.
Okazało sie ze dwa piny w jednym z sensorów były tak zaśniedziałe ze próba oczyszczenia ich zakończyła sie tym ze się ukruszyły. Zdemontowałem sensor i pokruszyłem obódowe tego czujnika. Do wystających resztek pinów dolutowałem przewody połączylem z wtyczką i... auto nie do poznania biegi wskakują płynnie jak nigdy...
Pełen szacun |
_________________ Krzysiek |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-11-2010, 10:35
|
|
|
Hi hi... zawsze flaszka to taniej niż wymiana konwertera...
Nie ma sprawy, ważne by jeździło i byś cieszył się jazdą. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 10-11-2010, 11:49
|
|
|
Poważne problemy ze skrzynią - koszty naprawy niemal zerowe.
Jak tu nie kochać Galanta |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
puszka5
Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Sieniawa Żarska
|
Wysłany: 31-01-2011, 14:22 Zawiodłem się na swoim Mitsu:((
|
|
|
Witam wszystkich i prosze o pomoc...
...zawiódł mnie mój Mitsu V6 2,5 i to w trasie.
W momęcie wyprzedzania (automat) wystąpił problem ze skrzynią lub ze sprzęgłem.
Obiaw był taki, że obroty poszły go góry, a samochód zamiast przyspieszać, zwolnił.
Zupełnie jak bym przełączył na Neutral na skrzyni.
Przełączyłem na tiptronica i nic!!!!!!! Biegi przeskakują a samochód nie jedzie, ani do przodu, ani do tyłu!!!
Nie wiem od czego zacząć, chyba od wyciągniecia skrzyni...
Gdyby ktoś już miał podobny problem to proszę o rady...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-01-2011, 14:42
|
|
|
puszka5,
No mój drogi, ukręciłeś wieloklin, na którym pracuje sprzęgło hydrokinetyczne. Czeka Cię wymiana wałka zdawczego (tego właśnie z wieloklinem), regeneracja sprzęgła hydro-kinetycznego (konwertera) i przy okazji wymiana filtrów, oleju i uszczelek w skrzyni.
Sam to przerobiłem rok temu i miałem dokładnie taki sam objaw. robertdg dobrze podał Ci link do jednego z tematów o tym. Nie załamuj się jednak, z tym silnikiem usterka jest dość powszechna... |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-01-2011, 14:49
|
|
|
Nie no ja podawałem ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17976 ale trafił do obecnego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-01-2011, 15:13
|
|
|
Kurcze ale Matrix
Piszę w jednym temacie, zapisuje się w innym... Ktoś to połączył ze sobą czy jak? |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
|